2011-05-07, 16:53
Medlem
Var Bengt verkligen dörrvakt i GBG när Malin dog?
Citera
2011-07-05, 10:02
Medlem
Anders Eklund har tydligen alibi för tidpunkten.

Det står att läsa i dagens GP men bara på plussidorna tyvärr, därför ingen länk.
Citera
2011-07-15, 13:06
Medlem
nasdaqs avatar
Om du bältet som hittades vid brottsplatsen endast var 80 cm, så är det inte troligt att det tillhör en man. Jag själv skulle inte få på mig ett sådant.
Det är otroligt att polisen inte lagt ner mer resurser på att lösa detta.

Kan inte ens tänka mig hur Malins familj känner inför att mordet är ouppklarat.
Citera
2011-07-15, 15:23
Medlem
katamari.damacys avatar
Enligt info i annan tråd så tas fallet upp av Leif GW Persson i serien Sommarmord. Avsnitt 5, troligen sänds det onsdagen 3 augusti.
Citera
2011-07-15, 22:36
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasdaq
Om du bältet som hittades vid brottsplatsen endast var 80 cm, så är det inte troligt att det tillhör en man. Jag själv skulle inte få på mig ett sådant.
Det är otroligt att polisen inte lagt ner mer resurser på att lösa detta.

Kan inte ens tänka mig hur Malins familj känner inför att mordet är ouppklarat.

80 cm är 32". Drar man av överskottet på remmen kommer man kanske ner till någon som har 28-29" runt midjan. Detta är väl absolut inget extremskumt? Smalt som fan är det, men det tyder på att vi söker efter en smal, tanig människa. Tjackpundare? Tommy Magnusson har det ju snackats vilt om. Har han dessa kroppsmått?
Citera
2011-07-18, 00:42
Medlem
nasdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
80 cm är 32". Drar man av överskottet på remmen kommer man kanske ner till någon som har 28-29" runt midjan. Detta är väl absolut inget extremskumt? Smalt som fan är det, men det tyder på att vi söker efter en smal, tanig människa. Tjackpundare? Tommy Magnusson har det ju snackats vilt om. Har han dessa kroppsmått?

Här det någon här som kan beskriva denna Tommy M, eller rent av har en bild?
Det kan vara bra till att fastställa om bältet överhuvudtaget kan ha tillhört honom.
Får tänkas på att det var 17 år sedan, så folk förändras.

Om han nu var tjackpundare, så är möjligheten att han kom i bältet ganska troligt.
Men tanke på att de brukar vara smala och taniga efter en viss tids missbruk.
Citera
2011-07-29, 00:18
Medlem
På onsdag är det äntligen dags för GW att ta upp detta!

Trailer: http://svt.se/2.162573/1.2487508/kyrkogardsmordet

Väldigt intressant att det tydligen finns ett vittne som sett hela händelseförloppet.
Citera
2011-07-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormors-pelargon
På onsdag är det äntligen dags för GW att ta upp detta!

Trailer: http://svt.se/2.162573/1.2487508/kyrkogardsmordet

Väldigt intressant att det tydligen finns ett vittne som sett hela händelseförloppet.
Är det gammal känd information?
Citera
2011-07-29, 03:04
Medlem
bluetramps avatar
Det som är lite märkligt är att Tommy Magnusson / Sahlenkvist släktingar som flera ingår i Romano Göteborg (egen tråd) inte varit inne här i denna tråd och förnekat, såsom man gjort i tråden Romano Göteborg..... De som vet lite har full koll på att Tommy Magnusson / Sahlenkvist har växt upp på Räntmästaregatan, som ligger ca ett par hundra meter från mordplatsen.
Citera
2011-07-31, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är det gammal känd information?

Inte som jag känner till iallfall. Jag tycker det för lite nytt ljus över saken. Om det nu är den där Tommy så borde ju vittnet faktiskt kunnat ge en bra bild av honom. Jag har lusläst den här tråden och även på body count och inte hittat något om ett vittne. För en gångs skull blir det spännande att se sommarens brott på onsdag!
Citera
2011-07-31, 02:23
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Det som är lite märkligt är att Tommy Magnusson / Sahlenkvist släktingar som flera ingår i Romano Göteborg (egen tråd) inte varit inne här i denna tråd och förnekat, såsom man gjort i tråden Romano Göteborg..... De som vet lite har full koll på att Tommy Magnusson / Sahlenkvist har växt upp på Räntmästaregatan, som ligger ca ett par hundra meter från mordplatsen.
Internetuppkopplingen funkar väl dåligt i Lundby hotell... (antar att det är där dessa individer häckar, nu när Meros-Camping slagit igen.)
Citera
2011-08-03, 12:39
Medlem
GW kritiserar polisen och det icke ingripande vittnet.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2516707/gw-det-fanns-ett-vittne-till-mordet

Polisen kritiserar GW.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2516705/leif-gw-persson-far-mothugg-av-polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in