2011-08-04, 01:25
Medlem
Ngn som har bilder på BO och på Östra Kyrkogården?
Citera
2011-08-04, 06:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Ngn som har bilder på BO och på Östra Kyrkogården?
http://www.expressen.se/nyheter/1.931775/malin-16-hittades-pa-begravningsplatsen
Citera
2011-08-04, 07:48
Medlem
tryffs avatar
Jag bodde i området i 20 år och GW missar det uppenbara: Mördaren är på väg till spårvagnshållplatsen (för att åka hem till nymånegatan?).

För er som inte vet om det så är Lunden ett ok område att bo i och få boende har anknytning till nymånegatan i kortedala (ett skitområde). Däremot rör sig många från detta skitområde i området för att besöka t.ex. Halta Lottas krog.

Det här borde vara huvudspåret för alla normalbegåvade eftersom spåren efter mördaren slutar där.

GW's teori är ett sidospår...det kan stämma, men är mindre sannolikt.

Men eftersom hållsplatsen nymånegatan är ett litet begränsat område håller jag med om att det är märkligt att mordet inte klarats upp.

Man borde kanske ha blivit polis. De verkar äta munkar hela dagarna...
Citera
2011-08-04, 18:37
Medlem
netopyrs avatar
Lite komiskt att polisen ville klistra på en misantropisk satanist som Vlad ett mord på en kyrkogård (ooohoho) och en styckning. fanns dock inget att hämta.
Citera
2011-08-04, 18:57
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netopyr
Lite komiskt att polisen ville klistra på en misantropisk satanist som Vlad ett mord på en kyrkogård (ooohoho) och en styckning. fanns dock inget att hämta.

Jag hoppas att du inte har något emot att jag vidareutvecklar ditt inlägg, så alla skribenter som läser det har en ärlig chans att förstå vad du menar.

Ett par år efter Malin Olsson mördades så mötte även Josef Ben Meddour döden i Göteborg, ytterligare ett så kallat spaningsmord. När polisen väl fick tag på gärningsmännen i det fallet (Jon Nödtveidt och hans satanist-polare, vad han nu hette) så förhördes de båda (i alla fall den ena) om mordet på Malin Olsson också. Det hela var dock endast en förhoppning, det kom aldrig fram något som tydde på att de båda skulle ha med "kyrkogårdsmordet" att göra.

Vad det är för styckning som skribenten ovan snackar om får han eller hon nog lov att själv förklara, jag har ingen aning.
Citera
2011-08-04, 19:09
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ser programmet nu och hör LGW berätta om de utspridda bilderna och id-handlingen från Malins plånbok, måste väl finnas massor av fingeravtryck på dem?????

Såg precis programmet och loggar in här för att ställa exakt samma fråga. Blev irriterad som fan att GW överhuvudtaget inte nämner något om spår som fingeravtrycken på korten och dna i form av blod etc vid den brunn gärningsmannen tvättade sig.

Så kan någon tala om varför inget nämndes om fingeravtrycken? Snälla blir smått irriterad.

PS Om det nu inte fanns några kunde han (LGW) väl sagt det också. Förstår inte poängen, är det för att det är känsligt på något sätt???
Citera
2011-08-04, 19:15
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Jag hoppas att du inte har något emot att jag vidareutvecklar ditt inlägg, så alla skribenter som läser det har en ärlig chans att förstå vad du menar.

Ett par år efter Malin Olsson mördades så mötte även Josef Ben Meddour döden i Göteborg, ytterligare ett så kallat spaningsmord. När polisen väl fick tag på gärningsmännen i det fallet (Jon Nödtveidt och hans satanist-polare, vad han nu hette) så förhördes de båda (i alla fall den ena) om mordet på Malin Olsson också. Det hela var dock endast en förhoppning, det kom aldrig fram något som tydde på att de båda skulle ha med "kyrkogårdsmordet" att göra.

Vad det är för styckning som skribenten ovan snackar om får han eller hon nog lov att själv förklara, jag har ingen aning.

läs sida 3 i tråden. Nån har länkat en gammal artikel också, ganska komisk även den. finns också en artikel till om du tar bort 2an ur länken.

OT nu kanske men tidsandan är rätt skön, "satanistmordet" och tusentals ungdomar äger skivan osv, media ville verkligen göra sensation på en sån pinsam nivå som man inte ens klarar av att göra idag.

Som när gamle Siwert pratade om WASP innan dess..
Senast redigerad av netopyr 2011-08-04 kl. 19:19.
Citera
2011-08-04, 20:51
Medlem
Tänkte på spåret med den kände missbrukaren... Det känns så osannolikt att en 16-årig tjej skulle våga följa med en 30-åring som redan då borde vara hyfsat märkt av sitt missbruk.
Citera
2011-08-04, 21:01
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Såg precis programmet och loggar in här för att ställa exakt samma fråga. Blev irriterad som fan att GW överhuvudtaget inte nämner något om spår som fingeravtrycken på korten och dna i form av blod etc vid den brunn gärningsmannen tvättade sig.

Så kan någon tala om varför inget nämndes om fingeravtrycken? Snälla blir smått irriterad.

PS Om det nu inte fanns några kunde han (LGW) väl sagt det också. Förstår inte poängen, är det för att det är känsligt på något sätt???

Blev också sjukt frustrerad, känns som GW höll inne med en massa information av olika anledningar och att han, som vanligt, inte gick in på djupet kring just den bevisning som finns. Bara genom att läsa dessa 15 sidor (faktiskt redan vid förstainlägget) fick man ju tusen gånger mer information än vad man fick under programmet.

Hur vet man att GM satt på bänken i X antal minuter? Hur vet man att han tvättade sig vid pumpen? Då tänker man ju att spår måste ha säkrats men tydligen inte?

Vad har vittnet sett? Blev väldigt irriterad över att vittnet bara nämndes i en mening, varför gick man inte in mer på det spåret?

Samma med den här Tommy det skrivs om i tråden, han nämndes också bara i förbifarten men genom att läsa den här tråden verkar det i stort sett bekräftat att tillochmed polisen är säkra på att han är GM?

Fan, blir frustrerad över det här. Vill ha en lösning på det.
Citera
2011-08-04, 21:18
Medlem
Fattar inte heller detta med fingeravtryck, det borde ju krylla av fingeravtryck om man följer denne potentiellt påtände mans väg från mordplatsen. Han satt på en målad bänk, han tog i en pump, han hanterade foton och id-kort. Någonstans måste det ju ha fastnat ett fingeravtryck! Men fingeravtryck nämndes inte öht i programmet!
Dessutom känns det ju som att om de anser sig veta att han tvättade av sig vid pumpen så borde den ha haft fingeravtryck som överensstämt med något annat. Så därför funderar jag på varför man inte kunnat antingen avföra eller slutgiltigt sätta dit en känd våldsverkare som denne TM/S som nämns tidigare i tråden.
Citera
2011-08-04, 22:37
Medlem
Har också funderat på detta med fingeravtryck. Malin hade en lapp i sin plånbok med mitt telefonnummer på. Denna lapp var avriven från en telefonräkning som jag hade. Den lappen hittades bland hennes andra saker som mördaren slängt omkring sig. Minns dock inte var. Eftersom jag och Malin umgicks innan hon mördades så var det då naturligt att dom förhörde mig och alla andra av hennes vänner. Polisen frågade mig vem mer än jag och Malin som hade hållit i min telefonräkning. Vi kom in på fingeravtryck osv. Mina hade dom redan och dom fanns givetvis på lappen. Dom sa inte rakt ut att det fanns fingeravtryck på lappen. Men självklart kan man inte länsa en plånbok på mängder av blanka fotografier utan att lämna fingeravtryck.

Men jag har en teori. Det så kallade vittnet som sett alltihop är Sahlenqvist. Han mördar henne. Kommer hem till sambon och vill lätta sitt hjärta. Drar en historia om att han sett ett mord. Polisen förhör honom osv. Någonstans har jag läst eller fått berättat för mig att Sahlenqvist har blivit dömd för att ha stulit en cykel i närheten av mordplatsen samma natt. (nån mer som vet detta?) Kanske polisen inte har bevis till mer än cykelstölden och sätter dit honom för det bara för att kunna göra nåt.

Jag vet så mycket mer om detta fall men jag kan inte berätta allt eftersom det är sådant som polisen har berättat för Malins mamma och hon sen har berättat för mig. Det är inte meningen att mördaren ska kunna läsa vad polisen vet osv på flashback. Dock kan jag dementera GW:s ord om att utredningen las ner efter sommaren. Dom jobbar allt på det ibland. Förhoppningsvis kanske dom jobbar än mer nu när GW har tagit upp det.
Citera
2011-08-04, 22:57
Medlem
Fast den tanken, att ett påstått vittne i själva verket är gärningsmannen, den måste väl ligga nära till hands även för polisen. Vittnet borde nog ha fått lämna sina tassavtryck med motiveringen att kunna avföra honom från utredningen, och med rent mjöl i påsen skulle nog i alla fall jag vara samarbetsvillig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in