2013-01-18, 18:09
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Känns lite som att tjejen får skylla sig själv lite. Hon var nog väl medveten om hans sjukdom, då kan man inte sitta och gråta ut över händelseförloppet.
Har man gett sig in i leken......
De träffades, vad jag förstår, genom Twitter. Ibland, och inte helt sällan, blir saker och ting i livet som man inte har tänkt sig och planerat för riktigt. Ett välbekant livsinslag för de flesta människor.

Sannolikt är hon och har så varit mer eller mindre insatt och medveten om Indes sjukdomsproblematik. Visst. Den pågående utvecklingen var väl kanske ändå något som hon inte förväntade sig, kan man tänka. Av det som är känt uppfattar inte jag att kvinnan "gråter ut", som du säger det. Hon verkar ligga rätt lågt utåt. Eller var gråter hon, menar du?

Vårdnadstvister är många gånger ett gissel och ett infekterat helvete.
Senast redigerad av Mediemannen 2013-01-18 kl. 18:25.
Citera
2013-01-18, 18:14
Medlem
NoTruces avatar
Att inte någon nappat på det enkla betet att göra ett fejkkonto på Twitter och låtsas vara Jonas. Finns hur mycket material som helst att ta av.
Citera
2013-01-18, 18:25
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Att inte någon nappat på det enkla betet att göra ett fejkkonto på Twitter och låtsas vara Jonas. Finns hur mycket material som helst att ta av.

Varför skulle nån göra det? Jonas är jävligt duktig på egen hand...
Citera
2013-01-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Indes advokat meddelar – inkommandedatum fredagen 18 januari, Stockholms tingsrätt.

I går torsdagen 17 januari informerade ombudet Göran Lindén:
Jag får härmed meddela att jag inte längre biträder Jonas Inde.
Vem blir nästa advokat?

[- - -]

Han har kanske tänkt sig att klara sig utan advokat? Om hemförsäkringen inte täcker advokatkostnaderna om man blir stämd i en vårdnadstvist och om han inte får rättshjälp (väldigt sällsynt i tvistemål) så har han kanske tänkt spara pengar genom att klara sig utan advokat.

Apropå pengar. Inte är det väl använda pengar att bränna dessa på advokatkostnader i en vårdnadstvist. Är man inte väldigt rik är tvistemål av olika slag sällan vettigt om det går att undvika tvistemålet. Notera också att advokater tar betalt för varje påbörjad kvart. Ringer man upp och frågar om något slår taxametern igång direkt. För humanjuridik-jurist borde det röra sig om minst 400 spänn per påbörjad kvart. Affärsjurister brukar ta betydligt mer. Jurister brukar också debitera saftigt i början på mål för att hinna debitera innan parterna eventuellt tar sitt förnuft till fånga. 1 timme blir gärna till 3-4 timmar på något mystiskt sätt, typ.

Själv undrar jag hur Jonas Inde tänkt ta hand om sin lille son om han tänkt fara ut och turnera. Eller har han tänkt casha in någon slags pappaledighet jättelänge?
Citera
2013-01-18, 21:07
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Han har kanske tänkt sig att klara sig utan advokat? Om hemförsäkringen inte täcker advokatkostnaderna om man blir stämd i en vårdnadstvist och om han inte får rättshjälp (väldigt sällsynt i tvistemål) så har han kanske tänkt spara pengar genom att klara sig utan advokat.
Den info som finns att utgå från – är hans egna ord. Så här sade JI alltså på Twitter i går:
Sparkar advokaten och så händer det grejor. /.../

Tills vidare har jag ingen advokat. Därför är det jag som sköter kontakten med motpartens advokat, Jennifer Wahlberg.
Från tingsrätten finns inget mer aktuellt gällande saken än den bilaga jag länkade senast. Ombudet Lindén väljer således att inte säga något om skälet (vilket vissa advokater brukar göra).
Av JI:s kommunikation kring det hela att döma så har jag en känsla av att han vill klara sig själv. Ett vanskligt företag, enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av PCuri
Själv undrar jag hur Jonas Inde tänkt ta hand om sin lille son om han tänkt fara ut och turnera. Eller har han tänkt casha in någon slags pappaledighet jättelänge?
En relevant fråga. Det återstår s.a.s. att se. Jag har inte sett någonstans vad Jonas har för planer – om han har bestämt något schematiskt – för 2013 och framåt.
Citera
2013-01-19, 02:16
Medlem
Docklands avatar
Bostaden är troligtvis uthyrd i andra hand på Söder. Såg honom stå och språka med en tjej i hans ålder på Pålsundsgatan på söder härom veckan. Han såg lugn och "vanlig" ut, skrattade lite och joxade med grejer i lastutrymmet i en Volvo combi eller liknande.
Citera
2013-01-19, 02:50
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Bostaden är troligtvis uthyrd i andra hand på Söder. Såg honom stå och språka med en tjej i hans ålder på Pålsundsgatan på söder härom veckan. Han såg lugn och "vanlig" ut, skrattade lite och joxade med grejer i lastutrymmet i en Volvo combi eller liknande.
Kan du utveckla det antagandet?
Mellan Zinken och Högalid (mellan de adresserna du talar om) är det i stort sett cirka 1 km. Vari består sambandet, menar du, till att Brännkyrkagatan-lägenheten skulle vara uthyrd med den referensen?
Folk folkbokför sig för övrigt lite hur som helst som bekant (framför allt en del under 30 år) och på den lägenhetsadress som Inde i dag är skriven är det hur som helst bara han som är folkbokförd mig veterligen. Svårt också att undersöka vidare din uppgift nu, den här tiden på dygnet, från min belägenhet.

Hans Hellfire-bolag verkar ju likväl (av Allabolag.se-länken att döma, och även Eniro) husera på Gjutargatan 12 på Kungsholmen.
Citera
2013-01-19, 04:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Kan du utveckla det antagandet?
Mellan Zinken och Högalid (mellan de adresserna du talar om) är det i stort sett cirka 1 km. Vari består sambandet, menar du, till att Brännkyrkagatan-lägenheten skulle vara uthyrd med den referensen?
Folk folkbokför sig för övrigt lite hur som helst som bekant (framför allt en del under 30 år) och på den lägenhetsadress som Inde i dag är skriven är det hur som helst bara han som är folkbokförd mig veterligen. Svårt också att undersöka vidare din uppgift nu, den här tiden på dygnet, från min belägenhet.

Hans Hellfire-bolag verkar ju likväl (av Allabolag.se-länken att döma, och även Eniro) husera på Gjutargatan 12 på Kungsholmen.

Alltså, jag vet inte kopplingen, skvallrar bara att jag såg honom vid postutlämningsstället på pålsjögatan. Inget annat. Det andra att han troligtvis hyr ut och själv hyr i andrahand är bara en gissning. Jag har lite mer skvaller om honom, om hans missbruk, men det är lite ruttet att gå in på kanske.
Citera
2013-01-19, 11:51
Medlem
cannabis-slampas avatar
Citat:
Den info som finns att utgå från – är hans egna ord. Så här sade JI alltså på Twitter i går:
Sparkar advokaten och så händer det grejor. /.../

Tills vidare har jag ingen advokat. Därför är det jag som sköter kontakten med motpartens advokat, Jennifer Wahlberg.
Från tingsrätten finns inget mer aktuellt gällande saken än den bilaga jag länkade senast. Ombudet Lindén väljer således att inte säga något om skälet (vilket vissa advokater brukar göra).
Av JI:s kommunikation kring det hela att döma så har jag en känsla av att han vill klara sig själv. Ett vanskligt företag, enligt mig.

En relevant fråga. Det återstår s.a.s. att se. Jag har inte sett någonstans vad Jonas har för planer – om han har bestämt något schematiskt – för 2013 och framåt.

Det finns advokater som själva jobbar med vårdnadstvister.
Även dessa advokater kan hamna i en vårdnadstvist gällande sina egna barn.
Till och med dessa advokater inser poängen med att anlita ett ombud istället för att företräda sig själva.

En random privatperson, utan juristexamen och lång erfarenhet inom familjerätt, som väljer att själv sköta kontakten med motpartens ombud gräver garanterat sin egen grav.
Om personen dessutom är deprimerad och manisk i perioder? Och twittrar extremt privata åsikter?

Den här vårdnadstvisten lär ju bli en lätt match att vinna för mamman.
Citera
2013-01-19, 12:36
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Det finns advokater som själva jobbar med vårdnadstvister.
Även dessa advokater kan hamna i en vårdnadstvist gällande sina egna barn.
Till och med dessa advokater inser poängen med att anlita ett ombud istället för att företräda sig själva.

En random privatperson, utan juristexamen och lång erfarenhet inom familjerätt, som väljer att själv sköta kontakten med motpartens ombud gräver garanterat sin egen grav.
Om personen dessutom är deprimerad och manisk i perioder? Och twittrar extremt privata åsikter?

Den här vårdnadstvisten lär ju bli en lätt match att vinna för mamman.
Vad som JI egentligen inser i ärendet är inte alldeles lätt att skönja. Detta är ju en ny erfarenhet också för honom, vad jag uppfattar (ja, han har ju inga andra barn sedan tidigare etc.).

Hans kontakter i det stora hela (någon däri) borde väl ändå få honom i bättre tankebanor? Eller så förstår han helt enkelt inte sitt eget – och barnets bästa? Jag kan inte juridiken exakt och hur advokater arbetar i dylika vårdnadstvistsprocesser. Det är likväl ingen vågad gissning att kvinnans advokat kommer titta på och använda sig av delar av Indes Twitterkommunikation till kvinnans fördel.
Citera
2013-01-19, 14:18
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
(...)
Tills vidare har jag ingen advokat. Därför är det jag som sköter kontakten med motpartens advokat, Jennifer Wahlberg.[/indent]
(...)
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Detta drag av Inde kan bli den lyckliga lösningen på det hela. För barnet, och för alla parter på sikt.

Processen behöver inte bli så utdragen och Inde får en omständighet att skylla utfallet på, nånting som inte är barnets mor.
Citera
2013-01-19, 17:17
Medlem
Mediemannens avatar
INDE EXTRA

Lystring nu på Flashback! Jonas är i akut behov av jobb.

Han har vaknat till liv ordentligt på ett nytt sätt sedan 15 minuter tillbaka.
Extrem Twitteraktivitet pågår. Han tvittrar i ett kontinuerligt snabbt flöde ut följande meddelande till allehanda kändisar i Sverige – alla ifrån Carl Bildt, Mona Sahlin till Johan Rheborg, Sarah Dawn Finer och Soran Ismail:

Inde har kört ut 22 sådana meddelanden den senaste kvarten.

Vad händer?

PS: T.o.m Martin Kellerman och Anders Timell har kontaktats av Jonas Inde med samma annons – så kanske man bör kasta in en brasklapp och tillägga att det hela kan handla om att hans gamla ironiska ådra har börjat pulsera igen. Tack. Säga vad man vill om honom: han är fortfarande en av de mer intressanta skribenterna på Twitter.
Senast redigerad av Mediemannen 2013-01-19 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in