Citat:
Jo, det är sant – det där med vridande och vändande.
Ursprungligen postat av kirugumi
Mediemannen, du kan ha rätt. Vad jag menar är att man kan vända och vrida på mycket för att få motparten i dålig dager.
Vårdnadsfrågor kan vara så vidriga, men de går också att lösa på ett finfint sätt. Eftersom Marie vet hur Jonas är så kanske hon är den som får jobba hårdast för att få det så smärtfritt som möjligt.
Vårdnadsfrågor kan vara så vidriga, men de går också att lösa på ett finfint sätt. Eftersom Marie vet hur Jonas är så kanske hon är den som får jobba hårdast för att få det så smärtfritt som möjligt.
Vårdnadshistorier kan, som väldigt många vet, vara mycket infekterade, skitiga och i somliga fall närmast idiotiska (som det ser ut utifrån). Många detaljer vet emellertid nog bara de inblandade parterna, plus barnet kanske i någon mening.
I JI-fallet är det lite för tidigt/för svårt att nu bedöma vad som är sant. Alldeles givet så. Vi vet helt enkelt inte vad som har hänt. Jonas snackar väldigt mycket. Han pratar i någon mening i termer av att han bryter mark med sitt tvittrande om vårdnadshistorien (hans replikväxlingssvar har gått i den riktningen i alla fall i något eller några fall på Twitter). Inde verkar således medveten om vad han gör.
Maries ansvar? Svårt att kommentera. Hon är mer okänd för mig; hon har egentligen inte sagt så mycket, mer än dementerat vissa av hans utsagor och därtill understrukit, som 29 december, att Jonas har kunnat träffa sonen. Hon sade då: "En liten viktig aspekt är att Jonas Inde har haft ALLA möjligheter att träffa o umgås med sonen. Det har han inte gjort."
Citat:
Omtänksamt tänkt. Jag tycker som du här. Något känns skumt i historien (såsom den skett i offentlighetens ljus d.v.s.).
Det verkar underligt att det inte skulle gå att fixa ett umgänge, om JI är i obalans så kan en kontaktperson vara med honom och sonen. Han kan tom själv föreslå vem denne person skulle kunna vara, tex hans syster.
De kan inte ha gjort det som behöver göras, nu talar de på Twitter om att det är storhelger, men det har ju gått tre månader. Nä, nån av dom drar i bromsarna.
De kan inte ha gjort det som behöver göras, nu talar de på Twitter om att det är storhelger, men det har ju gått tre månader. Nä, nån av dom drar i bromsarna.
Han (eller de) borde ha kunnat lösa det här på ett klart bättre sätt. Kan man tycka.
Jag undrar också varför hans syster inte förmår påverka honom i en mer gynnsam riktning.