2012-12-31, 17:32
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Mediemannen, du kan ha rätt. Vad jag menar är att man kan vända och vrida på mycket för att få motparten i dålig dager.
Vårdnadsfrågor kan vara så vidriga, men de går också att lösa på ett finfint sätt. Eftersom Marie vet hur Jonas är så kanske hon är den som får jobba hårdast för att få det så smärtfritt som möjligt.
Jo, det är sant – det där med vridande och vändande.
Vårdnadshistorier kan, som väldigt många vet, vara mycket infekterade, skitiga och i somliga fall närmast idiotiska (som det ser ut utifrån). Många detaljer vet emellertid nog bara de inblandade parterna, plus barnet kanske i någon mening.

I JI-fallet är det lite för tidigt/för svårt att nu bedöma vad som är sant. Alldeles givet så. Vi vet helt enkelt inte vad som har hänt. Jonas snackar väldigt mycket. Han pratar i någon mening i termer av att han bryter mark med sitt tvittrande om vårdnadshistorien (hans replikväxlingssvar har gått i den riktningen i alla fall i något eller några fall på Twitter). Inde verkar således medveten om vad han gör.
Maries ansvar? Svårt att kommentera. Hon är mer okänd för mig; hon har egentligen inte sagt så mycket, mer än dementerat vissa av hans utsagor och därtill understrukit, som 29 december, att Jonas har kunnat träffa sonen. Hon sade då: "En liten viktig aspekt är att Jonas Inde har haft ALLA möjligheter att träffa o umgås med sonen. Det har han inte gjort."

Citat:
Det verkar underligt att det inte skulle gå att fixa ett umgänge, om JI är i obalans så kan en kontaktperson vara med honom och sonen. Han kan tom själv föreslå vem denne person skulle kunna vara, tex hans syster.
De kan inte ha gjort det som behöver göras, nu talar de på Twitter om att det är storhelger, men det har ju gått tre månader. Nä, nån av dom drar i bromsarna.
Omtänksamt tänkt. Jag tycker som du här. Något känns skumt i historien (såsom den skett i offentlighetens ljus d.v.s.).
Han (eller de) borde ha kunnat lösa det här på ett klart bättre sätt. Kan man tycka.
Jag undrar också varför hans syster inte förmår påverka honom i en mer gynnsam riktning.
Citera
2012-12-31, 17:57
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
En vanlig inledande fråga från Jonas är om hans meningsmotståndare är skilsmässobarn om såren av detta är ordentligt behandlade. Därefter brukar påståenden om "passiv-aggresivitet" följa.
Detta är en av hans specialare, ja. Begreppet passiv-aggressivitet han har för (o)vana att använda – använder han ganska godtyckligt och delvis felaktigt dessutom, enligt mig. Men detta är hans stil på Twitter: han är rask med att markera, benämna och sprida epitet runtikring sig, väl utvalt.

Citat:
Efter att ha sett hela "Jonas Löfte" får jag nästan intrycket att han vill vara ett offer. Att han inte mår bra beror på hur hans mamma "misshandlade" honom. Han är alltid ett offer för någon annans illvilja.
Får delvis också det intrycket av programmet. En försvarskonstruktion i någon mening kanske. Eller ett drivet analytiskt ställningstagande.
"Offer"-konstruktioner är annars rätt vanliga manér hos människor med personliga problem av olika slag. Förr eller senare måste han nog knäppa upp någon knapp i sin offerkofta.

Citat:
Finns ett tillfälle i "Jonas Löfte" när det strular med hans recept på litium varpå Jonas berättar att han mordhotade sin psykolog och sin psykiatriker samt deras familjer förra gången det hände. Denna gång tänker han inte göra om det - inte för deras skulle utan för hans egen skull...
Detta låter för mig synnerligen allvarligt!

Citat:
Hans jävla tjat om att det är barnmisshandel om att det är så synd om hans son är bara tröttsamt, kan han inte bara erkänna att det är HAN som lider mest. Tror knappast sonen sitter och grinar och frågar vad pappa är efter 3 månader. Att använda ord som barnmisshandel i denna situation är bara patetiskt.
Rätt iakttagelse. Detta har jag också reagerat starkt på. Han tycks inte veta (eller så gör han just det!) vilken effekt detta får hos de anhöriga, och framför allt hur mamman tar detta. Det kan inte vara med glädje som sonens mor läser eller hör om det ordvalet, att han håller på och uttalar sig på det sättet. Varför säger han så egentligen?

Citat:
Ett väldigt intressant inslag är när Jonas diskuterar med Liam Norberg:
http://urplay.se/170677
Diskussionen börjar 08:35 och är ganska sevärd. Vettigt sagt av Liam Norberg.
Liam Norberg blir allt förnuftigare med åren. Jag tycker han interagerar väldigt smart i vissa samtalsdelar med Jonas Inde. Tror delvis det är därför som Inde lättar på trycket som han gör. Liam kan ha en framtid i tv-branschen.
Senast redigerad av Mediemannen 2012-12-31 kl. 18:01.
Citera
2012-12-31, 19:36
Medlem
Mediemannens avatar
JONAS INDE versus FLASHBACK och POLISEN
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Uppenbarligen läser han denna tråd också. Direkt citat av tråden nu på Jonas twitter.
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
"/../ Vet internetkloaken Flashback var jag bor, @polisen_sthlm?" twittrar han. Tror han att hans adress är sekretessbelagd, eller vad är det han undrar över? Och varför riktar han sin fråga till polisen!?

Att ringa eller knacka på tror jag inte är någon framkomlig väg, då han uppenbarligen saknar både sjukdomsinsikt och självbevarelsedrift i nuläget. Det visar han ju dessutom i denna tweet: Att självutnämnda psykiatriker dillar om TV-kändis sida upp och sida ner, är inget som bekymrar mig, men SATAN om nån av dem "knackar på".
Oj – intressant. Många aspekter och infallsvinklar finns i och med detta.
Till att börja med: Inde vet vad (själv)reklam är – och därför ger han sig in i detta som han gör just nu. Säkerligen/rätt sannolikt följer han Flashbacktråden om sig själv (kändisar brukar göra det – och han är av en sådan personlighet/karaktär som jag misstänker har svårt att låta bli). Mycket som skrivs (i stort sett det mesta) är okej för honom, och han säger också, som TjurenFerdinand länkar: "/../ om TV-kändis sida upp och sida ner, är inget som bekymrar mig /../".

När han själv länkar till Flashback som han gör i eftermiddags och inkluderar en av polisens Twitteradresser är det ett beteende av Jonas Inde som känns igen. Han brukar göra så emellanåt: För att markera. För att "skrämmas" lite, tolkar jag det som. Den som har följt JI på Twitter vet detta sannerligen. När det inte passar honom – vips så åker en polis-Twitteradress upp i flödet! Tidigare följde han även Polisen Södermalm. (I dag följer han ingen av polisens olika twitter – han nöjer sig med att "passiv-aggressivt" ropa på någon av dessa ändå, som i dag.)

Polisen (samlingsbegrepp, inklusive aktuellt polisdistrikt om så) gör givetvis ingenting och kan inte göra någonting mot bakgrund av det som hittills skrivits på Flashback i Jonas Inde-ämnet. Det som skrivits är helt enkelt inte i närheten av att det över huvud taget skulle vara aktuellt. Vad värre är: Flashback lämnar dessutom aldrig ut information till polismyndigheter. Detta borde Inde veta kan man tycka. Jag tolkar det som ett tecken på att han är väldigt dåligt Flashbackbevandrad.

Det som intermittentexplosivitet skrev kl. 12.06 i dag på tråden står för dito själv, som sagt. FB har inget per definition med det att göra. Och det som sades där är för övrigt inte på långa vägar något anmärkningsvärt. Många tolkningar kan läggas in i den utsagan. Den som kan sin Flashbackhistoria vet också att den meningen inte ens går in på en topp 10000-lista över "mest angripande". Den användaren kan således vara stenlugn.

Polisen har med andra ord annat att tänka på denna nyårsafton, av flera givna skäl.
Skulle ändå polisen känna sig "nödgade" att behöva titta på internetskrivet material relaterat Jonas Inde:
då finns det väldigt många matnyttiga exempel på Indes Twitterplats – texter av Inde själv – vilka också finns återgivna här på Flashbacks Inde-skvallertråd i hur många fall som helst. Där kan vi snacka om hotskrivelser som polisen verkligen skulle kunna föra vidare.
Senast redigerad av Mediemannen 2012-12-31 kl. 19:50. Anledning: Tillägg: "och POLISEN" i rubriken
Citera
2012-12-31, 21:08
Medlem
Mediemannens avatar
Inde – nyårsaftonskvällen 2012(-13)
Han rappar upp tempot i detta nu på Twitter (var annars).

För tio minuter sedan upprepar han att mamman inte kommer ge/beskriva sin version om det som hänt och det som pågår. Han har sagt det förr alltså. Varför säger han så? Försöker han påverka henne till att inte säga något om fallet, att inte prata ut "offentligt" så som han gör?
Jag tolkar det nästan som att han är rädd för vad hon kan/kommer att berätta.

Vad händer om hon t.ex. i stället ger sin version på det här forumet, Flashback?
Det vore ett äpple att ta en tugga av för den gode Jonas Inde.
Citera
2012-12-31, 21:38
Medlem
Han har uppenbarligen stora problem, har läst lite på Twitter. De personer som tar hans sida men kanske tycker att twitter är fel ställe för att ta upp detta på, avfärdar han bara med "Far åt helvete".

Det finns ingen, hoppas jag, någon som helst möjlighet att en förälder bara kan ta ett barn helt olovandes. Då är det antingen kidnappning eller egenmäktigt förfarande, så det måste ju finnas någon grund i det mamman säger. Annars skulle polisen vara efter henne vid det här laget. Och Indes twitter gör ju inte saken bättre direkt.
Citera
2012-12-31, 21:47
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Twitter:
Kungsholmens Stadsdelsnämnd tar avstånd från vad hon sysslar med - men gör ingenting.

Socialjouren fann INGENTING att anmärka på i hemmet. Kungsholmens Stadsdelsnämnd har inga att anmärkningar på mig som pappa.
Eftersom du Jonas uppenbarligen läser den här tråden, så vill jag fråga dig varför du inte tar handräckning av polisen i detta? Vad är problemet? Socialtjänstens stöd har du ju uppenbarligen redan.

Enligt sonens mor och Flashback har jag haft ett konstant skov sen slutet av september - ett medicinskt mirakel med andra ord.Jag har följt den här tråden hyfsat bra de senaste månaderna, men det har jag missat. Var kan man läsa detta påstående, och är det ett påstående som alla FB-användare står bakom, eller endast någon enskild FB-användare (vilket ju är en jäkla skillnad)?
Citera
2012-12-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Sen att Soc med hjälp av Marie gör en anmälan pga Jonas mordiska fantasier är ju äckligt! Varför gjorde hon inte det på en gång och stack därifrån om hon tyckte det var skrämmande och hotfullt?
Bläh, jag blir illamående när tänker på det. Va fula vi människor kan vara bara för att samla poäng till våran egen fördel.

Nu hittar jag inte den video jag söker, men Marie finns i en musikvideo(tror gruppen heter nåt med cowboy,märk TROR) där hon ridandes en man sitter och smetar blod över sina bröst, slickandes på sina fingrar.
Är inte det mer skrämmande för sonen än när Jonas läser upp sina "mordtexter" upprymd och glad? Borde Jonas anmäla detta till soc?

Nåväl, hon är nog en god mor det tror jag. Men vad gör vi för Jonas? Hur går man till väga?
Nej det är verkligen inte mer skrämmande för sonen att se sin mor i en musikvideo med filmblod på kroppen än att höra sin far prata om att han vill mörda hela sin familj bara för att det är kul. Att se sin fars texter om att pojkens morföräldrar ska brinna osv osv, det är skrämmande på riktigt. Än värre blir det om man tar i beaktning att han tydligen (enligt sig själv) har en historik av att mordhota folk och deras familjer när han inte får som han vill.
Senast redigerad av Foolson 2012-12-31 kl. 23:09.
Citera
2013-01-01, 11:28
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jo, visst är det så. Vill man hjälpa Inde så ringer man alternativt knackar på.
Hoppsan, tydligen inte poppis.

Käre Inde, du behöver hjälp nu. Inse detta. Vad avser vårdnad och hittan och dittan vet I icke, men hjälp behöver du.
Citera
2013-01-01, 14:52
Medlem
Att SVT gör en sån här s k dokumentär... Hoppas de ställer upp med all hjälp som nu behövs! Därmed inte sagt att separation och vårdnadstvist beror på Jonas Löfte, men hur fiffigt är det egentligen att låta en instabil människa få denna exponering i tv?
Citera
2013-01-01, 15:39
Medlem
swimp78s avatar
Jag har hört rykten om folk på Flashback men även andra forum (hemliga) samt Avpixlat, som kommer samlas för att knacka på hos Inde..

Citera
2013-01-01, 15:54
Medlem
Dubbelfels avatar
Vad är det för människor som läser Jonas Indes inlägg på twitter och helt aningslöst skriver "Men det är ju förskräckligt det du råkat ut för". Finns det verkligen någon som på allvar tror att Indes version av familjetragedin är hundraprocentigt korrekt återgiven?
Citera
2013-01-01, 15:56
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Att SVT gör en sån här s k dokumentär... Hoppas de ställer upp med all hjälp som nu behövs! Därmed inte sagt att separation och vårdnadstvist beror på Jonas Löfte, men hur fiffigt är det egentligen att låta en instabil människa få denna exponering i tv?
Jag har också tänkt den tanken. Det blir nästan som någon slags lyteskomik - fast utan komik - att exponera en så hudlös människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in