Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Ungefär så resonerade jag.
Nej, uppenbarligen så bidde Du lite ledsen i ögat av att jag tog upp en sådan sak eftersom den låg så nära Dig personligen. Denna ledsamhet visar Du genom att likt ett barn slugga åt allt och alla som kommer i Din väg. Du vet inte hur målande och frånstötande Du ska beskriva "karlakarlarna" på bygget och hur dom saknar fruntimmer och äter på ett osmakligt sätt.
Du påstår att man inte bara kan vräka ur sig vadsomhelst. Carlson, det är så här i livet; man kan inte ta hänsyn till att det man säger ska stöta andra eftersom allt man säger kan väcka ont blod om "fel" person kommer inom hörhåll. Då kan man antingen jamsa med och hålla god min för att inte såra någon i onödan, men samtidigt få trippa runt på tå för att inte få ovänner. Alternativet är att som jag säga rakt ut vad man tycker. OK, någon kommer garanterat att hänga upp sig på mina åsikter, men det är väl knappast mina problem. Eller hur?
Oavsett vad Du tycker, Carlsson lille, så tycker jag att självmördare är ynkryggar. Jag kommer dessutom att fortsätta tycka så, oavsett om hela Din bekantskapskrets tar till snaran. Det är inte mina bekymmer.
// Roger P.