2013-01-19, 17:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
Inde har kört ut 22 sådana meddelanden den senaste kvarten.
Vad händer?
Inom ett dygn borde nog ngn journalist ha gjort en grej på det där. Och då får Inde förfrågan om intervju från journalist nr 2. Det kommer han nappa på. Tror jag. Det kanske är hans plan, t o m?
Citera
2013-01-19, 17:34
Medlem
DesolationRows avatar
Citat:
INDE EXTRA

Lystring nu på Flashback! Jonas är i akut behov av jobb.

Vad händer?

Du kan nog ta åt dig en del av äran för detta.
Du skrev igår ett inlägg och undrade vad JI skulle jobba med under året.
Att Inde följer den här tråden har vi ju sett tidigare.
Karakteristiskt drar han sig inte för att dra "skämtet" ett steg längre med att börja trakassera andra kändisar, vänner och ex-vänner på Twitter genom att adressera dom direkt. Förmodligen har han väldigt roligt just nu.
Citera
2013-01-19, 18:00
Medlem
Mediemannens avatar
Stor humor eller ny form av aldrig tidigare skådad galenskap? – eller är det slags socialt existentiellt uttryck för en människas aktuella predikament anno 2013 i Sverige?
Vad sägs om:
@poptonten Så här: Jag har F-skatt och fakturerar från mitt aktiebolag, men lovar att vara billigast i Stockholm första tio städningarna.
Detta tilläggsmeddelande leverererar Jonas till alla de 22 kändisarna.
poptonten är alltså Niklas Strömstedt.

Twitterkonst-igt.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Inom ett dygn borde nog ngn journalist ha gjort en grej på det där. Och då får Inde förfrågan om intervju från journalist nr 2. Det kommer han nappa på. Tror jag. Det kanske är hans plan, t o m?
Det kan nog bli så faktiskt. Risken finns nu att det är någon som tar tag i detta på något sätt. Den "vanliga" pk-journalisten inom nöjesjournalistbranschen avvaktar nog. Men någon tror jag kommer nämna saken på något sätt – och JI kommer sannolikt nappa på en intervju, tror jag. Det verkar som om han behöver uppleva sig sedd och hörd i detta nu på ett nytt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av DesolationRow
Du kan nog ta åt dig en del av äran för detta.
Du skrev igår ett inlägg och undrade vad JI skulle jobba med under året.
Att Inde följer den här tråden har vi ju sett tidigare.
Karakteristiskt drar han sig inte för att dra "skämtet" ett steg längre med att börja trakassera andra kändisar, vänner och ex-vänner på Twitter genom att adressera dom direkt. Förmodligen har han väldigt roligt just nu.
Nja. Min roll är perifer. Men tack ändå. Jag gör vad jag kan för att hålla hans (kändis)liv levande eller s.a.s. "underhålla" hans märkvärdiga situation. Emmellertid: Han bryr sig nog inte om mig och det jag skriver här, om jag får spekulera. Frågan är om han läser den här tråden aktivt verkligen? Någon kanske kan tipsa honom om det förresten! Han får ju lite PR, allmän info om sin belägenhet och dylika uppdateringar; vad vet jag?
Senast redigerad av Mediemannen 2013-01-19 kl. 18:23. Anledning: Lite omformuleringar
Citera
2013-01-19, 19:50
Medlem
Mediemannens avatar
Hans senaste Youtubefilmer
– de tre som han lanserade förra veckan
Alldeles nyss repriserar han sina kortvideofilmer på det stora sociala mediumet och säger att "det är det roligaste jag gjort på länge". Det handlar om de nya gubbarna Tommy och Lennie.

Även jag repriserar mig alltså genom att nämna detta, i dylik JI-skrivmani (till synes).
Och NoTruce – som i går i sitt Flashbackinlägg skrev: "Att inte någon nappat på det enkla betet att göra ett fejkkonto på Twitter och låtsas vara Jonas. Finns hur mycket material som helst att ta av." – nej, jag är inte Jonas Inde själv, för att vända på din idé (jag Mediemannen skulle ju teoretiskt kunna vara Jonas Inde *host host*).

Ingen har alltså kommenterat Indes nya kortfilmer – här på Flashback ännu.
Kom igen nu. Tyck till!
Jag tycker de är rätt intressanta och lite småkomiska.

Han har förresten utlovat uppföljningar till dessa filmer (med samma gubbar, likväl att de är snarlika till utseende).
Citera
2013-01-19, 22:48
Medlem
Tommy är väl ändå den gamla räven Tommy Bolin? "Linda" nämns ju också i sketcherna från i manegen.
Citera
2013-01-19, 23:13
Medlem
Mediemannens avatar
Tommy

Citat:
Ursprungligen postat av Dondonpa
Tommy är väl ändå den gamla räven Tommy Bolin? "Linda" nämns ju också i sketcherna från i manegen.
Skojar du? Titta i stället på videorna i fråga – jag har länkat dessa på tråden tidigare och Inde gör detsamma i dag, eller så söker du på Youtube.

Karaktären heter alltså "Tommy, alkoholist".

I går, 18 januari, skrev JI följande förresten:
Del 3 och 4 och 5 färdiga nu, men fattar inte kameran. Repriserar del 1 och 2 så länge: /.../
Dessa 3,4 och 5 är alltså ytterligare "Tommy, alkoholist"-delar.
Han får tydligen hjälp av någon @PederAndersson1 på Twitter i görandet av filmerna, om jag har förstått hans tvittring rätt:
Varför bor du i Göteborg @PederAndersson1? Jag är en halv man utan dig. Ingenting fungerar när inte du är här. Kameran är jättekrånglig.
Citera
2013-01-19, 23:32
Medlem
Jag vet. Ännu ett bevis på att Tommy Bolin ÄR Jonas Inde.
Citera
2013-01-20, 02:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Säga vad man vill om honom: han är fortfarande en av de mer intressanta skribenterna på Twitter.

Så sant. Jag skrattade högt när han svarade på en fråga från en i sitt flöde med svaret "jag RT:ar inte någon som har färre än 500 följare" eller liknande.

Omnipotensen fick ett ansikte.
Citera
2013-01-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannabis-slampa
Det finns advokater som själva jobbar med vårdnadstvister.
Även dessa advokater kan hamna i en vårdnadstvist gällande sina egna barn.
Till och med dessa advokater inser poängen med att anlita ett ombud istället för att företräda sig själva.

En random privatperson, utan juristexamen och lång erfarenhet inom familjerätt, som väljer att själv sköta kontakten med motpartens ombud gräver garanterat sin egen grav.
Om personen dessutom är deprimerad och manisk i perioder? Och twittrar extremt privata åsikter?

Den här vårdnadstvisten lär ju bli en lätt match att vinna för mamman.

Jag är inte så säker på det. Man verkar i alla fall lägga ribban rätt högt för att kunna plocka av folk ungarna p g a psykisk sjukdom när det gäller LVU-omhändertagande. Hittade det här prejudicerande rättsfallet efter bara 5 minuters sökning:

http://www.notisum.se/rnp/domar/rr/RR995046.htm

Det räcker alltså inte att det finns en risk att den psykiska sjukdomen kan innebära att barnet skadas. I alla fall måste den risken vara av mer påtaglig natur. Jag antar att man kan resonera som så att det finns en risk att Jonas Inde får ett återfall i sin alkoholism och/eller får ett skov han inte kan kontrollera och eventuellt struntar i att ta sin litium-medicin. Men är inte den risken av mer påtaglig natur och om mamman inte kan visa att Indes disträhet/tankspriddhet till följd av litium-medicineringen tidigare gett mer allvarliga följdverkningar så är min gissning – mellan tummen och pekfingret – att det blir väldigt svårt att plocka av Inde vårdnaden. I så fall torde det krävas en ny prejudicerande dom som i relativt hög grad går emot ovannämnda dom.

Kanske ökar risken något för att Inde skall förlora om han inte har någon advokat. Med billigare juridisk hjälp, typ en medelmåttig 3:e eller 4:e-års juridikstudent, tror jag att Marie B. förlorar med 95-procentig säkerhet om det nu inte finns grejer som inte hittills kommit fram i tråden. Hon påstår ju själv att Inde hittills klarat sig undan myndigheternas kritik eftersom hon ”skyddat” honom. Min gissning är dock att det i de fall där hon skyddat Inde bör ha varit fråga om rätt allvarliga grejer för att hon skall kunna använda sig av detta. Och om det nu varit fråga om allvarligare grejer och Marie B. trots detta skyddat Inde så skulle detta kanske kunna användas som argument för att även ifrågasätta henne som vårdnadshavare och för att LVU:a barnet? Just det sistnämnda verkar väl rätt osannolikt eftersom hon verkar vara normal och stabil. Men om Indes påståenden om att hon vårdats på behandlingshem innan hon plockade med sig ungen stämmer finns det kanske en liten sådan risk.

Marie B.:s chans är kanske att rättens ledamöter tycker tillräckligt illa om Inde för att plocka av honom ungen och skriva en senare dom i högre instans på ett sätt som gör att rättspraxis inte påverkas. Här är väl en variant att Inde typ lurat Marie B. att ställa upp topless i den där musikvideon och försökte mjölka ur henne pengar den vägen (bildligt talat) och dessutom under 2011 levt på hennes pengar (vet inte om han skojade i UR-programmet). Tvivlar dock på att en sådan variant skulle lyckas.

Så med det jag vet nu så är mitt intryck att Marie B. just nu håller på att slänga tiotusentals kronor i spisen.
Citera
2013-01-21, 00:48
Medlem
Citat:
INDE EXTRA

Lystring nu på Flashback! Jonas är i akut behov av jobb.

Han har vaknat till liv ordentligt på ett nytt sätt sedan 15 minuter tillbaka.
Extrem Twitteraktivitet pågår. Han tvittrar i ett kontinuerligt snabbt flöde ut följande meddelande till allehanda kändisar i Sverige – alla ifrån Carl Bildt, Mona Sahlin till Johan Rheborg, Sarah Dawn Finer och Soran Ismail:

Inde har kört ut 22 sådana meddelanden den senaste kvarten.

Vad händer?

Det som händer är att Inde lyssnat på nyheterna och det pågår en debatt angående rot o rut. Kanske om du också ägnade dig åt nåt annat än Inde skulle du veta vad Inde refererar till
Citera
2013-01-21, 01:14
Medlem
Kaptenstjärts avatar
En liten känga åt sin gamla kollega Andres Lokko fick han in också..
Citera
2013-01-21, 13:35
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag skrattade högt när han svarade på en fråga från en i sitt flöde med svaret "jag RT:ar inte någon som har färre än 500 följare" eller liknande.

Omnipotensen fick ett ansikte.
Jonas är ju rätt säregen (för att vara en känd person i Sverige) även i och med detta hänseende. Han blockar t.ex., vad jag kan se, rätt mycket folk. Inget märkligt i sig med det, kanske. Men det märkvärdiga är att han många gånger upplyser om det i sitt Twitterflöde – både direkt till personen, på olika sätt, och indirekt i olika varianter. Detta är helt eget i Sverige för att ske av en kändis.
Så här skrev han i lördags, 19 januari, till exempel:
Så få vuxna är vuxna nog att veta gränserna. I förmiddags var det nån som frågade varför jag blockat hans kompis. Vad svarar man på det?
Med det snabba svaret i ett tweet direkt efter:
Jag svarade inte. Jag blockade istället. Såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det som händer är att Inde lyssnat på nyheterna och det pågår en debatt angående rot o rut. Kanske om du också ägnade dig åt nåt annat än Inde skulle du veta vad Inde refererar till
Visst vet jag detta (vilket du borde ana som vet att jag följer Inde så noga).
Ett tips till dig är att läsa vad Jonas just skriver om detta på Twitter!
Jag återger en hel del om Inde. Högt och lågt i någon mening.

När jag skriver och berättar om hans extraordinära utvikning om den aktuella jobbannonseringen (och annat uppföljande med detta) är det också för att det är värt att skvallra om på en sådan här kändisskvaller-tråd, tycker jag. Ingen annan gör så eller har gjort så tidigare, mig veterligen.
Han har förresten fortsatt på temat under dagen i dag också. Två f.d. Killinggängetkollegor har t.ex. ånyo fått sina Twitterfiskar varma. Måhända är det trots allt ironi inbegripet från Inde i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in