Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag skrattade högt när han svarade på en fråga från en i sitt flöde med svaret "jag RT:ar inte någon som har färre än 500 följare" eller liknande.
Omnipotensen fick ett ansikte.
Jonas är ju rätt säregen (för att vara en känd person i Sverige) även i och med detta hänseende. Han blockar t.ex., vad jag kan se, rätt mycket folk. Inget märkligt i sig med det, kanske. Men det märkvärdiga är att han många gånger upplyser om det i sitt Twitterflöde – både direkt till personen, på olika sätt, och indirekt i olika varianter. Detta är helt eget i Sverige för att ske av en kändis.
Så här skrev han i lördags, 19 januari, till exempel:
– Så få vuxna är vuxna nog att veta gränserna. I förmiddags var det nån som frågade varför jag blockat hans kompis. Vad svarar man på det?
Med det snabba svaret i ett tweet direkt efter:
Jag svarade inte. Jag blockade istället. Såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det som händer är att Inde lyssnat på nyheterna och
det pågår en debatt angående rot o rut. Kanske om du också ägnade dig åt nåt annat än Inde skulle du veta vad Inde refererar till

Visst vet jag detta (vilket du borde ana som vet att jag följer Inde så noga).
Ett tips till dig är att läsa vad Jonas just skriver om detta på Twitter!
Jag återger en hel del om Inde. Högt och lågt i någon mening.
När jag skriver och berättar om hans extraordinära utvikning om den aktuella jobbannonseringen (och annat uppföljande med detta) är det också för att det är värt att skvallra om på en sådan här
kändisskvaller-tråd, tycker jag. Ingen annan gör så eller har gjort så tidigare, mig veterligen.
Han har förresten fortsatt på temat under dagen i dag också. Två f.d. Killinggängetkollegor har t.ex. ånyo fått sina Twitterfiskar varma. Måhända är det trots allt ironi inbegripet från Inde i saken.