2012-12-31, 11:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Inte ett vitten kan du göra. Han får twittra på bäst han vill, hur sjukt som helt dessutom.
Men visst verkar han vara i mani. Tankar om eld och bränder är vanligt vid maniska skov. Se bara på Strindbergs Inferno...
Citera
2012-12-31, 11:55
Medlem
kirugumis avatar
Tack Ferdinand. Det gör mig glad att det finns folk som du här, Flashback skulle kunna göra så mycket nytta om fler var ödmjuka och inte använde forumet som ett spyplank.
Citera
2012-12-31, 12:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Tack Ferdinand. Det gör mig glad att det finns folk som du här, Flashback skulle kunna göra så mycket nytta om fler var ödmjuka och inte använde forumet som ett spyplank.
Jo, visst är det så. Vill man hjälpa Inde så ringer man alternativt knackar på.
Citera
2012-12-31, 13:43
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Sen att Soc med hjälp av Marie gör en anmälan pga Jonas mordiska fantasier är ju äckligt! Varför gjorde hon inte det på en gång och stack därifrån om hon tyckte det var skrämmande och hotfullt?
Är det så det ligger till? Kan man dra den slutsatsen?
Det är ändå, vad jag ser det som, svårt för oss utomstående att veta hur det ligger till helt och hållet. Om det är p.g.a. Jonas "mordiska fantasier", tycker jag det låter märkligt.

Citat:
Nu hittar jag inte den video jag söker, men Marie finns i en musikvideo(tror gruppen heter nåt med cowboy,märk TROR) där hon ridandes en man sitter och smetar blod över sina bröst, slickandes på sina fingrar.
Är inte det mer skrämmande för sonen än när Jonas läser upp sina "mordtexter" upprymd och glad? Borde Jonas anmäla detta till soc?
Den videon har jag missat. Av det du nämner om innehållet låter det ändå som något annat än Indes dramatiska text(fantasi)er.
Citera
2012-12-31, 14:28
Medlem
kirugumis avatar
Videon fanns på Twitter men man kan tydligen inte gå så långt bakåt (10 dagar endast?)
Jag tror de retar varandra faktiskt , för nån timme sen twittrande Marie: -Jag har numera en fantastisk ( minns inte exakt adjektivet) man i mitt liv. Det känns ovant.
Det inlägget togs senare bort.
Citera
2012-12-31, 14:32
Medlem
kirugumis avatar
http://youtu.be/q9vQK5QW8U0
Där har ni videon, gissa producenten ??
Citera
2012-12-31, 14:49
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
http://youtu.be/q9vQK5QW8U0
Där har ni videon, gissa producenten ??
Okej, Inde producerar en musikvideo. Och den ser förhållandevis "ordentlig" ut. Inget hafsverk. En tanke bakom s.a.s.
Men innehållet egentligen? Inte är det allvarligt och stötande på något sätt, tycker jag. Hans mordiska texter – ibland närmast hotfulla, med riktad adressat! – är för mig mer allvarligt.
Citera
2012-12-31, 15:05
Medlem
kirugumis avatar
Mediemannen, du kan ha rätt. Vad jag menar är att man kan vända och vrida på mycket för att få motparten i dålig dager.
Vårdnadsfrågor kan vara så vidriga, men de går också att lösa på ett finfint sätt. Eftersom Marie vet hur Jonas är så kanske hon är den som får jobba hårdast för att få det så smärtfritt som möjligt.

Det verkar underligt att det inte skulle gå att fixa ett umgänge, om JI är i obalans så kan en kontaktperson vara med honom och sonen. Han kan tom själv föreslå vem denne person skulle kunna vara, tex hans syster.
De kan inte ha gjort det som behöver göras, nu talar de på Twitter om att det är storhelger, men det har ju gått tre månader. Nä, nån av dom drar i bromsarna.
Citera
2012-12-31, 16:47
Medlem
Kaptenstjärts avatar
En vanlig inledande fråga från Jonas är om hans meningsmotståndare är skilsmässobarn om såren av detta är ordentligt behandlade. Därefter brukar påståenden om "passiv-aggresivitet" följa.

Efter att ha sett hela "Jonas Löfte" får jag nästan intrycket att han vill vara ett offer. Att han inte mår bra beror på hur hans mamma "misshandlade" honom. Han är alltid ett offer för någon annans illvilja.

Finns ett tillfälle i "Jonas Löfte" när det strular med hans recept på litium varpå Jonas berättar att han mordhotade sin psykolog och sin psykiatriker samt deras familjer förra gången det hände. Denna gång tänker han inte göra om det - inte för deras skulle utan för hans egen skull...

Hans jävla tjat om att det är barnmisshandel om att det är så synd om hans son är bara tröttsamt, kan han inte bara erkänna att det är HAN som lider mest. Tror knappast sonen sitter och grinar och frågar vad pappa är efter 3 månader. Att använda ord som barnmisshandel i denna situation är bara patetiskt.

Ett väldigt intressant inslag är när Jonas diskuterar med Liam Norberg:
http://urplay.se/170677
Diskussionen börjar 08:35 och är ganska sevärd. Vettigt sagt av Liam Norberg.
Citera
2012-12-31, 16:48
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Uppenbarligen läser han denna tråd också. Direkt citat av tråden nu på Jonas twitter.
Citera
2012-12-31, 17:30
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Uppenbarligen läser han denna tråd också. Direkt citat av tråden nu på Jonas twitter.
"Vill man hjälpa Inde så ringer man alternativt knackar på." Vet internetkloaken Flashback var jag bor, @polisen_sthlm? twittrar han. Tror han att hans adress är sekretessbelagd, eller vad är det han undrar över? Och varför riktar han sin fråga till polisen!?

Att ringa eller knacka på tror jag inte är någon framkomlig väg, då han uppenbarligen saknar både sjukdomsinsikt och självbevarelsedrift i nuläget. Det visar han ju dessutom i denna tweet: Att självutnämnda psykiatriker dillar om TV-kändis sida upp och sida ner, är inget som bekymrar mig, men SATAN om nån av dem "knackar på".

Fy fan vad tragisk hela den här historien är. Och stackars barn som har en pappa som schavotterar så totalt på nätet. Det kommer i längden att skada barnet långt mycket mer än att mamman under rådande omständigheter vill hålla barnet från JI.
Citera
2012-12-31, 17:31
Medlem
kirugumis avatar
Jonas blir förbannad och ledsen av att folk leker psykologer här.
Jag gillar som sagt Jonas och hoppas allt blir bra, det brukar det bli tillslut.
Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd, av respekt för JI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in