2012-12-29, 23:09
Medlem
DesolationRows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Går det att behandla manodepressivitet?
Med medicin alltså?

Litium används ofta och fungerar väl. Lithium är också en låt med Nirvana. Kurt Cobain var manodepressiv och använde läkemedlet. Tyvärr hjälpte det inte honom från att blåsa skallen av sig.

Citat:
Saknar man sjukdomsinsikt som manodepressiv?

I det här fallet. Uppenbarligen. Vilket är märkligt eftersom Jonas har gått ut offentligt med sin diagnos. Plus att han är nykter alkoholist. I TV-serien han gjorde inleder han varje program med att deklamera att han "kapitulerar" inför det faktum att han inte ska dricka eller använda andra droger vad som än händer.
Efter showen på twitter kan jag inte riktigt se att han kapitulerar inför sin bi-polaritet. Tvärtom verkar det som han använder sin sjukdom som ett tecken på hans genialitet och som ett alibi för att kunna bete sig precis hur som helst. Tragiskt.
Citera
2012-12-29, 23:17
Medlem
Mediemannens avatar
Dagens* skörd hittills = 115 (!) twittringar.
(Vem slår det på en dag av s.k. Twitterkändisar i Sverige?)

Så står det på Indes twitter (han retweetar detta!) för en timme sedan.

Nyss droppade han den sedvanliga Godspeed (Sweet Dreams) – Dixie Chicks-låten, så han kanske börjar spana in bingen. En hård dag på jobbet för den gamle cowboyironikern.

* Alltså lördagen 29 december 2012. Och då är ett par retweets inräknade.
Citera
2012-12-29, 23:48
Medlem
Har också läst Indes twitter ikväll och det ser verkligen inte bra ut. Han har spårat ur helt, man funderar om han är inne i ett maniskt skov. Sorgligt om ingen kan hjälpa honom ur detta, det förstör så mycket. Han kommer med all sannolikhet förlora en eventuell vårdnadstvist pga vad han håller på med nu. Men visst måste det vara så att hans barn hämtades 28 okt med hjälp av polis, som hans skriver i ett inlägg? Så det är ju inte fråga om att mamman har kidnappat barnet utan att soc har beslutat att omhänderta honom.
Citera
2012-12-29, 23:58
Medlem
DesolationRows avatar
Apropå ironi.
De människor som faktiskt bryr sig om hans välbefinnande avfärdar han som idioter.
Citera
2012-12-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DesolationRow
Apropå ironi.
De människor som faktiskt bryr sig om hans välbefinnande avfärdar han som idioter.

Ja, han verkar rätt okontaktbar och angriper flera gånger de som försöker hjälpa. Det är tråkigt, verkligen svårt med sociala medier när i ett maniskt skov (om det nu är det avseende Inde), och drabbar också människorna omkring honom.
Citera
2012-12-30, 00:31
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realmg
Har också läst Indes twitter ikväll och det ser verkligen inte bra ut. Han har spårat ur helt, man funderar om han är inne i ett maniskt skov. Sorgligt om ingen kan hjälpa honom ur detta, det förstör så mycket. Han kommer med all sannolikhet förlora en eventuell vårdnadstvist pga vad han håller på med nu. Men visst måste det vara så att hans barn hämtades 28 okt med hjälp av polis, som hans skriver i ett inlägg? Så det är ju inte fråga om att mamman har kidnappat barnet utan att soc har beslutat att omhänderta honom.

Jag tror att det i dagsläget inte har skett något ingripande från soc, det är iaf intrycket jag fått av Jonas inlägg.
Får för mig att en av kvinnorna som var med vid hämtningen av barnet har ihop det eller har haft ihop det med en polis.
Citera
2012-12-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror att det i dagsläget inte har skett något ingripande från soc, det är iaf intrycket jag fått av Jonas inlägg.
Får för mig att en av kvinnorna som var med vid hämtningen av barnet har ihop det eller har haft ihop det med en polis.

Men Inde blev ju anmäld till soc efter hans uttalanden i dokumentären, det hänvisar han själv till i ett av kvällens inlägg. Den omständigheten tillsammans med att det var en närvarande då mamman tog barnet indikerar väl att det kan ha rört sig om ett ingripande från soc, eller?
Citera
2012-12-30, 01:09
Medlem
Han pratar mycket om att specifika personer och platser ska brinna, är det någon metafor eller vad betyder det på en bipolär alkoholist med total hjärnsmältas språk?
Citera
2012-12-30, 01:41
Medlem
zBr9s avatar
JI svamlar ju på i samma stil som han gjort senaste dagarna om att han lyckats "oskadliggöra" två personer, också kompischattar han lite med Oisin Cantwell och Fredrik Virtanen, dom enda två "kändisar" som numera tycks hålla med honom, då han ostoppbart gjort sig ovän med precis alla andra inom offentlighetens sfär i det här landet. Oisin Cantwell lägger ju ner mycket tid på att vara en sexistisk twittrare, och koladömde Virtanen ska väl ha våldtagit Cissi Wallin för några år sedan, vilket kan vara en förklaring till att de tre lirar så bra ihop.

Vad som är mer viktigt att uppmärksamma här är att Marie i dag börjat berätta delar av historien som hon upplevt den:

@Marie_Backman
Anmälningar till soc på Jonas ledde ingenstans eftersom jag skyddade honom. BVC Stod för en av anmälningarna.

@Marie_Backman
En liten viktig aspekt är att Jonas Inde har haft ALLA möjligheter att träffa o umgås med sonen. Det har han inte gjort.

Den första är ju klart mest intressant, då det väl ändå säger en del att BVC själva anmäler en förälder till soc. Kan inte tänka mig att det är speciellt vanligt. Det andra är väl mer eller mindre självklart för alla som följer honom. Uppenbarligen är han för upptagen med att vräka ur sig skit på twitter för att orka anstränga sig för att träffa sonen under den här tiden.
Citera
2012-12-30, 01:42
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han pratar mycket om att specifika personer och platser ska brinna, är det någon metafor eller vad betyder det på en bipolär alkoholist med total hjärnsmältas språk?

Wäxthuset är något slags behandlingshem (enligt Inde) där sambon ska ha vistats under tiden som hon "stal" sonen (också enligt Inde). Och enligt honom har dom stött henne i "bortrövandet" och förtjänar därför att brinna.
Citera
2012-12-30, 02:23
Medlem
DesolationRows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
@Marie_Backman
Anmälningar till soc på Jonas ledde ingenstans eftersom jag skyddade honom. BVC Stod för en av anmälningarna.

@Marie_Backman
En liten viktig aspekt är att Jonas Inde har haft ALLA möjligheter att träffa o umgås med sonen. Det har han inte gjort.

Den första är ju klart mest intressant, då det väl ändå säger en del att BVC själva anmäler en förälder till soc. Kan inte tänka mig att det är speciellt vanligt. Det andra är väl mer eller mindre självklart för alla som följer honom. Uppenbarligen är han för upptagen med att vräka ur sig skit på twitter för att orka anstränga sig för att träffa sonen under den här tiden.

Kan ju fylla på med en av Marie Backmans tweets från 9e December.

Citat:
@Marie_Backman
@JonasInde Du är så varmt välkommen hit Jonas. Men du orkar ju inte åka....Sluta nu, snälla, snälla,snälla,snälla sluta!
Citera
2012-12-30, 02:42
Medlem
DesolationRows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Wäxthuset är något slags behandlingshem (enligt Inde) där sambon ska ha vistats under tiden som hon "stal" sonen (också enligt Inde). Och enligt honom har dom stött henne i "bortrövandet" och förtjänar därför att brinna.

Ren spekulation, men det skulle kunna vara anhörigstöd det är fråga om. Har man levt ihop och dessutom har barn ihop med någon som fuckar upp fullständigt kan man behöva all hjälp man kan få.

Sen... hans språkbruk känns lite 1300-tal, religiöst, bibliskt, gud eller djävul, godhet eller ondska, väldigt svart/vit, väldigt mycket i linje med hans bi-polaritet. Antingen eller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in