2012-09-11, 19:03
Medlem
Följer ni "Jonas löfte"?
Citera
2012-09-11, 19:07
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Följer ni "Jonas löfte"?

Har det börjat ens? Har inte sett till det på SVT Play eller som torrent än.

EDIT: Skojas, hittade det på UR http://urplay.se/170673
Citera
2012-09-11, 21:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Följer ni "Jonas löfte"?
Hur kan psykfallet vara "bästa polare" med en kriminell mördare? Är det p.g.a. han blev polare med det gamla fyllot från Värmland under sin tid på behandlingshem?
Citera
2012-09-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur kan psykfallet vara "bästa polare" med en kriminell mördare? Är det p.g.a. han blev polare med det gamla fyllot från Värmland under sin tid på behandlingshem?

Troligen. Båda är missbrukare och har väl först och främst det gemensamt, annat också kanske, men främst det.

Och man får spekulera lite så tror jag heller inte att Jonas Inde ser sig som helt normal och känner sig nog inte riktigt bekväm med så kallade Svennsons.
Citera
2012-09-11, 23:50
Medlem
Jag brukar se han och hans fru (?) som är betydligt yngre och deras baby på stan. Han går som en robot och hon ser 100 ggr mer levande ut. Det är som om han inte ser henne utan är ute själv och går...
Citera
2012-09-12, 03:52
Medlem
"Jonas löfte" del 2 imorgon.
Svt2 kl 20:30

Avsnitt 2 av 8.
Självmedicinering. "Jag drack för att stå ut." Jonas Inde berättar om känslan av hur ett svart hål inuti skulle fyllas. Han och vännen Peder har använt olika medel för att försöka ersätta beroendet. Bandet Hundarna spelar låten "Kapten Klen". Även 14/09 i SVT2 och 18/09 i SVT2
Citera
2012-09-27, 14:55
Medlem
JackCosmos avatar
Mycket bra och intressanta program..
Reagerar man på att han blivit vän med Ronny, fattar man nog inte programmets essens..
Citera
2012-10-03, 19:01
Medlem
Bara han som är skriven på Brännkyrkagatan. Två som heter Marie Backman och är 28 år som hon enligt ratsit, men dom bor kring Göteborg. Kan hon ha flyttat hem till morsan i Angered? Bor en där som är 56 år.
Citera
2012-10-04, 19:08
Medlem
Tycker synd om Indes fru Marie. När han pratar högt för sig själv när han skriver och hon sitter i rummet bredvid och hör. Psykisk misshandel?

Inde högt för sig själv: "Nu vill jag bara skriva att jag vill mörda hela familjen..... Jag skriver det. Jag vill mörda hela familjen... Det här var roligt. Fan! Sånt här är det enda jag tycker är roligt att skriva. Det är det enda jag tycker är riktigt roligt att skriva. Det här! NU!! Nu får jag liv! Jag vill mörda hela familjen. Jag vill mörda hela familjen. Börja med Marie och sluta med mig själv..... Kanske

Jag kanske väljer att leva vidare. Ja, det bestämmer jag. Jag bestämmer över liv och död. Det viktiga är att jag får mörda, får njuta av den glädjen av att skamlöst släcka liv."

Samtal senare:

Marie (frun): "Jag vill hellre att du säger att jag är tjock än att du vill mörda mig"
Inde: "Det är hittepå. Jag vill inte mörda dig. Jo, någonstans vill jag det... men det är en mur därimellan. Någonstans vill jag det för att det vore kul att fantisera om".

För den som vill lyssna finns det inspelat i Jonas Löfte.

13:00

http://www.ur.se/Produkter/170677-Jonas-lofte-Vald

Riktigt sjukt. Läskigt!
Senast redigerad av Ploko 2012-10-04 kl. 19:11.
Citera
2012-10-04, 23:39
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ploko
Tycker synd om Indes fru Marie. När han pratar högt för sig själv när han skriver och hon sitter i rummet bredvid och hör. Psykisk misshandel?

Riktigt sjukt. Läskigt!
Men kom igen!

det där var väl inget farligt. Det var ju i sammanhanget tydligt att det var abstrakta tankar som han skrev ner för det abstraktas skull. Att vara morbid ÄR kul. Dessutom verkade hans fru inte särskilt oroad heller.
Citera
2012-10-05, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Men kom igen!

det där var väl inget farligt. Det var ju i sammanhanget tydligt att det var abstrakta tankar som han skrev ner för det abstraktas skull. Att vara morbid ÄR kul. Dessutom verkade hans fru inte särskilt oroad heller.

Tycker inte hon verkar det minsta road. Däremot är hon tvungen att ta till de försvarsmekanismer som finns för att överleva. Till Indes försvar kan sägas att han knappast har något ont uppsåt men han borde tänka lite mer på sin fru. Det han säger är inget en partner ska behöva höra, vare sig det är på skämt eller allvar.

Serien Jonas Löfte måste rekommenderas förövrigt. Ovanligt utelämnande och intressant, om än tragisk.
Citera
2012-10-05, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Men kom igen!

-hon har stora pattar, och hon där borta skulle man gärna sätta. fan, att man har unge och är gift. ooouhh kolla milf:en där är det hennes vattenmeloner?

-va, du fattar att jag bara tänker högt va. bara skojar, menar inte allvar. älskar ju dig.

och så fortsätter det så varje dag, undrar hur ens partner mår efter en tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in