Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-01, 09:02
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Väldigt tråkigt att han inte lyckades hålla ihop relationen med Marie. En FeelGood film från en lycklig stund i Indes liv.

https://m.youtube.com/watch?v=CeRb3w0w0Ik

Jag såg dom ihop med barnvagn på bussen en gång och de såg inte lyckliga ut.
Han verkade vara hård som sten och hon försökte på kontakt.
Citera
2015-04-01, 17:56
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discolampan
Jag såg dom ihop med barnvagn på bussen en gång och de såg inte lyckliga ut.
Han verkade vara hård som sten och hon försökte på kontakt.

Inde var säkert lycklig, i alla fall relativt sett. Att det varit oerhört tufft för henne kan vem som helst räkna ut.

Vad jag minns gjorde hon slut några månader efter att dokumentären om deras liv visats på TV. Det är sannolikt att Maries familj och vänner såg till att få bort henne från relationen när de insåg hur illa det var.

Det är inte friskt att skriva och ropa till sin gravida fru att han drömmer om att mörda hela sin familj. Och att han dessutom njuter av det.
Citera
2015-04-01, 18:05
  #1227
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Inde var säkert lycklig, i alla fall relativt sett. Att det varit oerhört tufft för henne kan vem som helst räkna ut.

Vad jag minns gjorde hon slut några månader efter att dokumentären om deras liv visats på TV. Det är sannolikt att Maries familj och vänner såg till att få bort henne från relationen när de insåg hur illa det var.

Det är inte friskt att skriva och ropa till sin gravida fru att han drömmer om att mörda hela sin familj. Och att han dessutom njuter av det.

Bortsett från den scenen, var det något mer som borde fått Maries familj att reagera?

På vilket sätt har det varit oerhört tufft för henne?
Citera
2015-04-01, 20:24
  #1228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Bortsett från den scenen, var det något mer som borde fått Maries familj att reagera?

På vilket sätt har det varit oerhört tufft för henne?

Nu räcker väl den scenen iofs.

Mitt intryck av Inde är att han är fokuserad på sig själv. Han fyller sitt liv med folk som passar in i roller som han efterfrågar. Det blir ständiga monologer med människor. Det är omöjligt att bli lycklig med en sådan person eftersom just dialogen och det ömsesidiga omhändertagandet är grunden i en lyckad relation varesig det rör vänner eller förhållande.
Citera
2015-04-01, 21:12
  #1229
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ja, har fått för mig att denne är under fem år gammal och en del av varför han beter sig som han gör är att han har förlorat en vårdnadstvist, vilket inte i sig är konstigt...

Misstänker också att det är anledningen till hans förakt mot feminister. Mamma har väl fått vårdnaden, är väl ett erkänt problem att mammorna nästan uteslutande får det i sådana tvister. Men att det blivit så skyller han väl på feminismen och svingar mot alla som kallar sig feminister. Att alla som är feminister är en bidragande orsak till att han inte får träffa sitt barn. Detta är såklart min egen teori.

Vad gäller kontakten med övriga Killinggänget så verkar det väldigt spänt. Såg hur han drog in Johan Rehborg i någon idiotdiskussion på Twitter och fick väldigt korta svar från Johan. Dessutom beskrev han ikväll en text av Andres Lokko som vedervärdig. Vilket är ganska sorgligt med tanke på hur varmt han pratade om Andres i sin intervju hos Värvet två år tidigare. På samma gång är det sorgligt att de verkar helt dra sig ifrån honom, att han bara är en paria.
Men sen ver ju ingen av oss samtidigt vad som händer eller har hänt där.
Citera
2015-04-01, 21:15
  #1230
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Nu räcker väl den scenen iofs.

Mitt intryck av Inde är att han är fokuserad på sig själv. Han fyller sitt liv med folk som passar in i roller som han efterfrågar. Det blir ständiga monologer med människor. Det är omöjligt att bli lycklig med en sådan person eftersom just dialogen och det ömsesidiga omhändertagandet är grunden i en lyckad relation varesig det rör vänner eller förhållande.
Det var ödmjuka frågor eftersom jag inte kollat på serien sen den först gick, och inte heller vet varför de separerade och hon fick barnet.

När jag såg den scenen tyckte jag inte det var mycket att bry sig om (sedd för sig alltså). Han var inne i en kreativ process, skrev väl på en bok som skulle vara provokativ. Han har ju alltid arbetat med de ämnena och alltid varit "på gränsen" (vilket man måste för att vara en bra komiker).

När jag såg serien tyckte jag att han verkade vara godhjärtad, rolig, smart, men ömtålig och med missbrukarpersonlighet.
Jag minns att jag tyckte att hon var vacker och att jag funderade över om hon valt Inde pga hans personlighet eller av cyniska karriäranledningar.
Citera
2015-04-01, 22:52
  #1231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det var ödmjuka frågor eftersom jag inte kollat på serien sen den först gick, och inte heller vet varför de separerade och hon fick barnet.

När jag såg den scenen tyckte jag inte det var mycket att bry sig om (sedd för sig alltså). Han var inne i en kreativ process, skrev väl på en bok som skulle vara provokativ. Han har ju alltid arbetat med de ämnena och alltid varit "på gränsen" (vilket man måste för att vara en bra komiker).

När jag såg serien tyckte jag att han verkade vara godhjärtad, rolig, smart, men ömtålig och med missbrukarpersonlighet.
Jag minns att jag tyckte att hon var vacker och att jag funderade över om hon valt Inde pga hans personlighet eller av cyniska karriäranledningar.

Beträffande mordberättelsen så är inte det anmärkningsvärda att han tänker det utan att han yttrar det framför sin sambo i glädje. Det är ett subtilt mordhot även om Inde förstår det då han fokuserar på att ha kul och sambons behov hamnar i andra rummet.

Att Inde är rolig kan jag skriva under på. Men utöver det tycker jag han snarare att han känns avkopplad med antisociala drag. Han tycks ha problem att känna med andra och förstå andra varför han ständigt hamnar i konflikter. Godhjärtad? Det kan jag verkligen inte hålla med om. Han är ju ofta elak mot människor på mycket lösa grunder. Han tar inte heller så bra hand om sina nära och kära.

Om Marie har jag ingen åsikt mer än att hon verkar bra vanlig. Alla kvinnor dras omedvetet eller medvetet till social status och hon lär inte vara något undantag.
Citera
2015-04-01, 23:10
  #1232
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti
Misstänker också att det är anledningen till hans förakt mot feminister.

Den riktiga anledningen, som jag ser det, är hans dåliga relation till sin mamma.

För er som inte orkar se hela serien, Jonas Löfte avsnitt 5 av 8, 02:45 till 07:00:
http://www.ur.se/Produkter/170677-Jonas-lofte-Vald

Att han vill kväva sin mamma med en kudde säger allt. Jag förstår honom, men nån gång måste man släppa det för om man inte ska låta hatet äta upp en själv.
Citera
2015-04-02, 09:03
  #1233
Medlem
vinbras avatar
Inde verkar ju som mest självdestruktiv när han är singel, så jag föreslår att vi gemensamt försöker hitta en ny tjej att hooka upp honom med, innan han gör något riktigt dumt.
Citera
2015-04-02, 09:29
  #1234
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Inde verkar ju som mest självdestruktiv när han är singel, så jag föreslår att vi gemensamt försöker hitta en ny tjej att hooka upp honom med, innan han gör något riktigt dumt.

Jag skulle kunna vara beredd att take one for the Inde-team, tyvärr är jag uttalad feminist och dessutom skåning så jag tror risken är stor att han skulle strypa mig på första dejten och sen olla mina blodsprängda ögonglober.
Citera
2015-04-02, 12:11
  #1235
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Den riktiga anledningen, som jag ser det, är hans dåliga relation till sin mamma.

För er som inte orkar se hela serien, Jonas Löfte avsnitt 5 av 8, 02:45 till 07:00:
http://www.ur.se/Produkter/170677-Jonas-lofte-Vald

Att han vill kväva sin mamma med en kudde säger allt. Jag förstår honom, men nån gång måste man släppa det för om man inte ska låta hatet äta upp en själv.

Där ser man. Jo det spelar säkert en stor roll i hans förakt. Intressant nu för övrigt då han skriver till Obamas Twitter-konto om och om igen.
Citera
2015-04-02, 13:19
  #1236
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoConti

Vad gäller kontakten med övriga Killinggänget så verkar det väldigt spänt.

På samma gång är det sorgligt att de verkar helt dra sig ifrån honom, att han bara är en paria.
Men sen ver ju ingen av oss samtidigt vad som händer eller har hänt där.

Det troligaste är att Inde alltid har varit sådär, men att det har blivit värre med åren. Och det troligaste (när han var lite friskare) var att han riktade väldigt mycket av det där in i Killinggänget. Och jag tror dom har fått ta emot väldigt mycket stryk, och jag tror dom har försökt skydda honom så mycket som möjligt. Det finns inga som är så lojala som ens närmaste vänner. Men när inte ens det räcker? Inde verkar ju ha spytt ut så mycket skit och dom helt enkelt bara inte orkar ha med honom att göra längre.

Och när dom inte kan ta hand om hans kaskadspyor måste dom riktas någon annanstans. Tidigare kunde dom buffra för honom, nu har han antagligen inga nära vänner kvar. Det skulle inte förvåna mig om han har gjort sig omöjlig i alla läger, det skulle inte förvåna sig om han har rivit alla broar och bränt alla kontakter och brutit alla vänskapsband. Och nu är han totalt ensam, eftersom han helt enkelt är omöjlig att ha att göra med. Och är ingen annan finns spyr han ut sitt hat över twitter och andra kanaler där han kan hoppas ha en publik.

Jag har naturligtvis ingen aning om det stämmer eller inte, men det är min uppfattning av det hela. Så, jag tror det är dumt att kasta skit på Killinggänget för det här. Dom har nog försökt skydda honom så gott dom har kunnat. Och dom har nog mörkat ner en hel del interna gräl som vi inte vet något om. Att han har sumpat hela Killinggänget säger en hel del om hur illa han har betett sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback