Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-30, 20:17
  #98221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Men det ringte i 3 sekunder, er det da telefonsvarer eller oppringer som legger på? Hvis det er oppringer som legger på etter 3 sekunder, kan AEH allerede ha vært død.

AEH kan være drept kvelden i forveien og hele poenget med en kort oppringning er å skape alibi.
Det er vel ikke vanlig at en telefonsvarer bryter en samtale etter 3 sekunder, så hvis det var telefonsvarer med i bildet så er det i så fall mest sannsynlig at oppringer la på.
Enig i at det kan ha vært alibioppringning.

Men hvis oppringningen var en alibioppringning og det var noen andre enn AE som ringte fra AEs mobil: Hva hadde oppringeren gjort dersom mottakeren hadde tatt tlf?
Oppringeren kan kanskje ha visst at mottakeren var opptatt og ikke tilgjengelig på tlf?

Mye snakk om mannlige GM og medhjelpere i denne tråden.
Hvis AE var drept før samtalen med lønnsansvarlig: Kan en kvinnelig medhjelper/GM ha tatt seg av alle de tre oppringningene fra AEs mobil den dagen?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-30 kl. 20:33.
Citera
2022-11-30, 21:34
  #98222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er vel ikke vanlig at en telefonsvarer bryter en samtale etter 3 sekunder, så hvis det var telefonsvarer med i bildet så er det i så fall mest sannsynlig at oppringer la på.
Enig i at det kan ha vært alibioppringning.

Men hvis oppringningen var en alibioppringning og det var noen andre enn AE som ringte fra AEs mobil: Hva hadde oppringeren gjort dersom mottakeren hadde tatt tlf?
Oppringeren kan kanskje ha visst at mottakeren var opptatt og ikke tilgjengelig på tlf?

Mye snakk om mannlige GM og medhjelpere i denne tråden.
Hvis AE var drept før samtalen med lønnsansvarlig: Kan en kvinnelig medhjelper/GM ha tatt seg av alle de tre oppringningene fra AEs mobil den dagen?
Og kanskje den samme kvinnelige medhjelperen (hvis det var en slik kvinnelig medhjelper) kledte seg ut med maske og parykk og var i den røde BMW-en i Ås for å lage et overbevisende bilde av at AE var i live på det tidspunktet?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-30 kl. 21:42.
Citera
2022-11-30, 21:45
  #98223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er vel ikke vanlig at en telefonsvarer bryter en samtale etter 3 sekunder, så hvis det var telefonsvarer med i bildet så er det i så fall mest sannsynlig at oppringer la på.
Enig i at det kan ha vært alibioppringning.

Men hvis oppringningen var en alibioppringning og det var noen andre enn AE som ringte fra AEs mobil: Hva hadde oppringeren gjort dersom mottakeren hadde tatt tlf?n?
Akkurat det, og bare det, gjør meg usikker på teorien om at AEH ble drept kvelden i forveien. Og at alt på morgenen var alibi-faking.

Men det er den veien jeg lener nå: At hun ble drept kvelden i forveien. Men du reiser et viktig "problem" med den teorien ja
__________________
Senast redigerad av StonesThrow81 2022-11-30 kl. 22:01.
Citera
2022-11-30, 22:15
  #98224
Medlem
Nakiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tror hun er innenfor 4 km i radius av SV4.
Jeg tipper 4.18km.
Citera
2022-11-30, 22:35
  #98225
Medlem
Tom Hagen har forklart seg unøyaktig om telefonsamtaler den 31. oktober 2018.

I avhør har han snakket om 09:06-oppringingen fra AEs mobil til datter HHB1, som om datteren har vært i telefonisk kontakt med AE, som om det var en samtale. 3-sekunders-oppkoblingen. HHB1 benektet å ha snakket med sin mor. Ingen grunn til å tvile på at datteren snakker sant her.

Tom Hagen påsto også at MN ringte han og at de hadde en lang og merkelig samtale om "ingenting spesielt", det skal ha vært flere lange pauser under samtalen. Men, det var altså Tom Hagen som ringte til MN. Ikke omvendt, slik TH har forklart.

Uten telefonaktiviteten fra AEs mobil, vil ikke Tom Hagen ha hatt verken livsbevis eller alibibevis.

Og da ville de fleste ha antatt at AE var blitt drept, og levningene skjult, i løpet av natten.
Citera
2022-11-30, 23:13
  #98226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakiel
Jeg tipper 4.18km.

Kanskje du er noe nærmere.
Citera
2022-11-30, 23:23
  #98227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan noen forklare meg formålet med den avbrutte samtalen fra AEH sin telefon 09.05? Den ble brutt etter 3 sekunder og skal ha vært til en datter.

Setter pris på info eller teorier om dette.

Hun kan ha blitt avbrutt av noe.

Men jeg tror sønnen var der den morgenen og at han reiste sammen med sin far. At det hadde vært et rabalder kvelden før hvor sønnen ble skadet. At hun derfor var opptatt av å komme i kontakt med sønnen snarest mulig for å snakke med han på tomannshånd. Og at hun visste omtrent når han ville være hjemme hos seg selv og surgubben utenfor rekkevidde av å kunne vite at hun forsøkte nå sin sønn.

At hun, når anropet går på svarer, tenker at jeg sender ei melding for nå nærmer det at jeg kan komme i kontakt med TE.
Citera
2022-11-30, 23:26
  #98228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg hever tidslinjen for sikkerhets skyld.

10.34 og 11.02. Hettemannen. Mest interessante i hele tidslinjen.
Citera
2022-12-01, 00:05
  #98229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Her tror jeg du er inne på noe det kan være en reell mulighet for. Da har ikke TH alibi mellom 10.07 og 11.12. Ett av flere huller.
Da får du også oppfylt din teori om at th er hettemann. Politiet avviser dette.
Citera
2022-12-01, 00:06
  #98230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er sant det. Jeg stilte spørsmål ved om det nødvendigvis er slik GHH forteller eller om han kan ha fått fyken pga et svik mot TH. Vi vet at slike handlinger kan innebære hard straff.
langsint overfor noen og ikke overfor andre. Eller er det strategier.
Citera
2022-12-01, 00:14
  #98231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan noen forklare meg formålet med den avbrutte samtalen fra AEH sin telefon 09.05? Den ble brutt etter 3 sekunder og skal ha vært til en datter.

Setter pris på info eller teorier om dette.
Dette oppringet, sammen med sms om barnevakt, endring av hyttetur, 90 sek samtale med teh, knust badelampe med påfølgende vasking og fjerning av bøtte, oppring senere til aeh, ths oppring til teh, kom til åsted som nr 2 etter th, datter ikke konsultert før politiet. Vi kan ikke utelukke teh som medhjelper selv om han ikke er siktet.
Citera
2022-12-01, 00:33
  #98232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
10.34 og 11.02. Hettemannen. Mest interessante i hele tidslinjen.

Det er vel offisielt opplyst at hettemannen er sjekket ut av saken, men...

... på den annen side er det bare en drøy kilometer fra Metrosenteret til Futurum.
Normalt bruker man rundt 10 minutter på å gå 1 km. Raskt tempo enda kortere tid.

Fra tidslinjen:

Kl. 11:02 Hettemannen tilbake ved Metrosenteret
Kl. 11:13 Flere anrop fra TH til AE. Ikke besvart


Saken har som kjent mange tilfeldigheter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback