2022-11-29, 17:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kult dette men denne teknologien går ut på at man genererer en stemme i et dataprogram. Å føre en samtale med noen i f.eks 10 minuter blir svært vanskelig med denne teknologien fordi man må taste inn setningen som skal genereres før den blir lest opp i programmet.

Det vil føre til mange "pinlige pauser i samtalen"...

Tror du dette programmet kunne etterligne AEH's dialekt?

Jeg tror ikke det er "svært vanskelig", men det kan nok være utfordrende å holde flyten.
Man må ta høyde for at den som eventuelt gjennomførte en slik samtale har øvd på forhånd, og
sannsynligvis laget seg et lite arsenal av ferdigskrevne fraser og setninger som kunne
kopieres og limes inn.

Det er vel likevel slik at en person som skal lures over telefon, som i dette tenkte tilfellet, ikke
er forberedt på at det er en forfalskning. Hvis talen i seg selv er lik nok, og syntaks stemmer
med personen man forsøker å etterligne, tror jeg det skal kunne la seg gjennomføre.
Citera
2022-11-29, 17:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Angående det fetade: TH hadde en lang telefonsamtale med en forretningsforbindelse på forsvinningsdagen som ble beskrevet på en merkelig måte. Kan den teknologien som du forklarte om her eventuelt ha vært brukt i den samtalen?

Er svært vanskelig å skjønne hvordan et stemmepogram kunne ha etterlignet TH's gromme og spesiele dialekt i 2018..

Men har et forslag:
Arnold Schwarzenegger bestiller pizza (gjennom opptak av stemmen hans):
https://youtu.be/RdpRPB2w79k

Tror dere TH kunne ha tatt opptak av deg selv og fått det spilt av slik som i Arnold Schwarzenegger videoen....?
Senast redigerad av Legokatt 2022-11-29 kl. 17:44.
Citera
2022-11-29, 18:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tror ikke det er "svært vanskelig", men det kan nok være utfordrende å holde flyten.
Man må ta høyde for at den som eventuelt gjennomførte en slik samtale har øvd på forhånd, og
sannsynligvis laget seg et lite arsenal av ferdigskrevne fraser og setninger som kunne
kopieres og limes inn.

Det er vel likevel slik at en person som skal lures over telefon, som i dette tenkte tilfellet, ikke
er forberedt på at det er en forfalskning. Hvis talen i seg selv er lik nok, og syntaks stemmer
med personen man forsøker å etterligne, tror jeg det skal kunne la seg gjennomføre.
Hvis du mener det burde du prøve et slikt program fra 2018 selv, sjekke om en kvinnestemme med dialekt kan etterlignes, samt poste en samtale du forsøker å lure noen med her på FB..

Poenget er at man må punche inn setningene før de blir spilt av. Det blir så og si umulig å holde i gang en vanlig samtale. Synes ikke du det ville vært svært irriterende og merkelig hvis noen du snakket med på telefon brukte 10-20 sekunder på å svare deg i hver setning?
Citera
2022-11-29, 18:24
Medlem
Citat:
Hvis du mener det burde du prøve et slikt program fra 2018 selv, sjekke om en kvinnestemme med dialekt kan etterlignes, samt poste en samtale du forsøker å lure noen med her på FB..

Poenget er at man må punche inn setningene før de blir spilt av. Det blir så og si umulig å holde i gang en vanlig samtale. Synes ikke du det ville vært svært irriterende og merkelig hvis noen du snakket med på telefon brukte 10-20 sekunder på å svare deg i hver setning?

Jeg ser den men det fantes garantert mer avanserte metoder, real time voice cloner
Citera
2022-11-29, 19:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg ser den men det fantes garantert mer avanserte metoder, real time voice cloner
Det er sikkert noe som heter det i dag men hva med i 2018? Vet at det fantes real time programmer som kunne justere "format shift", dvs justere på frekvensene i stemmen i 2018. Dvs, en mørk stemme kunne justeres og høres ut som en lys stemme i real time.

Men da mener jeg teorien min om at noen med AEH's stemme og dialekt i S4 er mer realistisk, også med tanke på at noen snublet ned trappen med telefonen hennes og la den på bordet.

Men hva om hun ble spurt om noe personlig i anropene som bare hun kunne svare på? Høres temmelig risikabelt ut at noen skulle imitere henne. Man burde ikke glemme at AEH selv bodde der og kunne ha snakket i samtalene - det er kanskje det mest logiske egentlig👍
Citera
2022-11-29, 19:15
Medlem
Citat:
Det er sikkert noe som heter det i dag men hva med i 2018? Vet at det fantes real time programmer som kunne justere "format shift", dvs justere på frekvensene i stemmen i 2018. Dvs, en mørk stemme kunne justeres og høres ut som en lys stemme i real time.

Men da mener jeg teorien min om at noen med AEH's stemme og dialekt i S4 er mer realistisk, også med tanke på at noen snublet ned trappen med telefonen hennes og la den på bordet.

Men hva om hun ble spurt om noe personlig i anropene som bare hun kunne svare på? Høres temmelig risikabelt ut at noen skulle imitere henne. Man burde ikke glemme at AEH selv bodde der og kunne ha snakket i samtalene - det er kanskje det mest logiske egentlig👍

Ikke godt å si hva som egentlig skjedde men å imitere noen for å gi inntrykk av at ting er annerledes enn de i realiteten er er vel et eldgammelt triks 🤗
Citera
2022-11-29, 20:15
Medlem
Voice Changer 7?
I tillegg er jo telefonlyd allerede litt forvrengt.
Citat:

Citera
2022-11-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
gikk rykter i tråden om at mb hadde eller skulle slutte i likhet med ghh.

Ja jeg har lest det. Hun ble. GHH sluttet og er vel tilbake i jobben?

Kan det ha skjedd noe forut for dette som har utløst denne handlingen? TH har fortalt om en eller annen han næret hat til som hadde sviktet han. Før han roet det hele ned. Kan dette ha vært GHH? Og at det var derfor han snakker om at han sluttet pga uenigheter.

Kan disse to ha forsøkt seg på noe til fordel for Fru Hagen? På noe vis forsøkt bistå henne i noe?
Citera
2022-11-29, 20:33
Medlem
Citat:
Enig i det også. Å frakte et lik et risikabelt, så hvis hun ble drept i S4 burde ikke et lik være fraktet veldig langt. Ved drap blir ofte liket gjemt nært åstedet. Vil tro at av de 122 stedene er mange steder i en radius av S4.

Tviler på at noen ville frakte et lik over landegrensene, så at politiet har lett etter henne i utlandet er litt merkelig..

Mener dere at politiet har kastet bort resurser på å lete etter henne i utlandet eller kan de ha rett?

Ressursbruken bryr jeg meg lite om. Men har liten tro på at hun er fraktet ut av landet. Tror hun er innenfor 4 km i radius av SV4.
Citera
2022-11-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Angående det fetade: TH hadde en lang telefonsamtale med en forretningsforbindelse på forsvinningsdagen som ble beskrevet på en merkelig måte. Kan den teknologien som du forklarte om her eventuelt ha vært brukt i den samtalen?

Her tror jeg du er inne på noe det kan være en reell mulighet for. Da har ikke TH alibi mellom 10.07 og 11.12. Ett av flere huller.
Citera
2022-11-29, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja jeg har lest det. Hun ble. GHH sluttet og er vel tilbake i jobben?

Kan det ha skjedd noe forut for dette som har utløst denne handlingen? TH har fortalt om en eller annen han næret hat til som hadde sviktet han. Før han roet det hele ned. Kan dette ha vært GHH? Og at det var derfor han snakker om at han sluttet pga uenigheter.

Kan disse to ha forsøkt seg på noe til fordel for Fru Hagen? På noe vis forsøkt bistå henne i noe?

Det er ikke alltid man er enig med sin arbeidsgiver om alt. Og noen ganger kan det ende med at den ansatte velger å slutte på grunn av slike årsaker.
Citera
2022-11-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er ikke alltid man er enig med sin arbeidsgiver om alt. Og noen ganger kan det ende med at den ansatte velger å slutte på grunn av slike årsaker.

Det er sant det. Jeg stilte spørsmål ved om det nødvendigvis er slik GHH forteller eller om han kan ha fått fyken pga et svik mot TH. Vi vet at slike handlinger kan innebære hard straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in