Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-29, 21:18
  #98209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er sant det. Jeg stilte spørsmål ved om det nødvendigvis er slik GHH forteller eller om han kan ha fått fyken pga et svik mot TH. Vi vet at slike handlinger kan innebære hard straff.

Hvis det ikke var AE som ville flytte og det var det som han oppfattet som et svik.
Citera
2022-11-29, 21:26
  #98210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvis det ikke var AE som ville flytte og det var det som han oppfattet som et svik.

Det var ikke henne som ble omtalt som sviker i denne sammenhengen.
Citera
2022-11-30, 00:39
  #98211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Er svært vanskelig å skjønne hvordan et stemmepogram kunne ha etterlignet TH's gromme og spesiele dialekt i 2018..

Men har et forslag:
Arnold Schwarzenegger bestiller pizza (gjennom opptak av stemmen hans):
https://youtu.be/RdpRPB2w79k

Tror dere TH kunne ha tatt opptak av deg selv og fått det spilt av slik som i Arnold Schwarzenegger videoen....?
ingen sannsynlighet. Kun den trøtte og sløve teh i såfall.
Citera
2022-11-30, 00:40
  #98212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja jeg har lest det. Hun ble. GHH sluttet og er vel tilbake i jobben?

Kan det ha skjedd noe forut for dette som har utløst denne handlingen? TH har fortalt om en eller annen han næret hat til som hadde sviktet han. Før han roet det hele ned. Kan dette ha vært GHH? Og at det var derfor han snakker om at han sluttet pga uenigheter.

Kan disse to ha forsøkt seg på noe til fordel for Fru Hagen? På noe vis forsøkt bistå henne i noe?
Jeg er rimelig sikker på at stepin ve ikke var tilfeldig.
Citera
2022-11-30, 00:43
  #98213
Medlem
https://www.digi.no/artikler/slik-st...lligens/514455

Sikkerhetsselskapet mener AI-systemene trenes opp med store mengder lyd som sjefene har gjort tilgjengelig på ulike måter, for eksempel via medieopptredener, investortaler, konferanser og presentasjoner.

Ifølge Symantec kan modellene som trenes opp på denne måten med kunstig intelligens, bli tilnærmet perfekte.
Citera
2022-11-30, 01:09
  #98214
Medlem
Disse gutta som driver med id-tyveri, kryptovaluta med falsk id, vold, voldtekt og det som verre er.
Om de har tatt i bruk voice cloning for lengst så overrasker ikke det meg.
Mulig sånne programmer var å få tak i på darknet lenge før de kom på nett?
Citera
2022-11-30, 10:01
  #98215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Disse gutta som driver med id-tyveri, kryptovaluta med falsk id, vold, voldtekt og det som verre er.
Om de har tatt i bruk voice cloning for lengst så overrasker ikke det meg.
Mulig sånne programmer var å få tak i på darknet lenge før de kom på nett?
Du latterliggjorde termisk for så å komme opp med dette

Ja ja
Citera
2022-11-30, 12:04
  #98216
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Disse gutta som driver med id-tyveri, kryptovaluta med falsk id, vold, voldtekt og det som verre er.
Om de har tatt i bruk voice cloning for lengst så overrasker ikke det meg.
Mulig sånne programmer var å få tak i på darknet lenge før de kom på nett?

Stemmekloning er relativt "mainstream", og en teknologi som brukes legalt i mange forbindelser, bl.a.
i høyttalerannonsering (f.eks. flyplasser). Tror ikke man trenger å gå "omveien" om det mørke nettet
for å få tilgang på slikt.

Vi vet jo at RU tidlig i 2018 omtalte denne teknologien, med et retorisk spørsmål om hva folk kunne
bruke dette til. Kan RU ha en medvirkende rolle til noe slikt? Det er ikke helt utenkelig. Eller som noen
foreslo, så kunne vel PSS være en som potensielt hadde hatt nytte av slik teknologi i sine bedragerier.
Citera
2022-11-30, 17:57
  #98217
Medlem
Kan noen forklare meg formålet med den avbrutte samtalen fra AEH sin telefon 09.05? Den ble brutt etter 3 sekunder og skal ha vært til en datter.

Setter pris på info eller teorier om dette.
Citera
2022-11-30, 18:01
  #98218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan noen forklare meg formålet med den avbrutte samtalen fra AEH sin telefon 09.05? Den ble brutt etter 3 sekunder og skal ha vært til en datter.

Setter pris på info eller teorier om dette.
Teori: Den som ringte fra AEs mobil kom rett til telefonsvarer på mottakers tlf og brøt derfor samtalen og sendte en sms til samme datter?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-11-30 kl. 18:05.
Citera
2022-11-30, 20:12
  #98219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Teori: Den som ringte fra AEs mobil kom rett til telefonsvarer på mottakers tlf og brøt derfor samtalen og sendte en sms til samme datter?
Men det ringte i 3 sekunder, er det da telefonsvarer eller oppringer som legger på? Hvis det er oppringer som legger på etter 3 sekunder, kan AEH allerede ha vært død.

AEH kan være drept kvelden i forveien og hele poenget med en kort oppringning er å skape alibi.
Citera
2022-11-30, 20:14
  #98220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:16 Siste kjente livstegn
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:34 "Hettemannen" befinner seg gående like ved fiskeplassen/gangveien retning Sloraveien
11:02 "Hettemannen" tilbake ved Metrosenteret

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget.
Jeg hever tidslinjen for sikkerhets skyld.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback