2020-07-02, 23:59
Medlem
Dette er mulig et dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vært i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Ifølge VGs opplysninger har samtalen vært tema i flere avhør med sønnen. Politiet har også sikret innholdet på Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst én applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, får VG opplyst. "
Det må bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Altså må noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke å slippe tanken på at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet på den aktuelle mobiltelefonen før senere på kvelden, rundt klokken 20.30, ifølge VGs opplysninger. "
Det er vel i så fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det først klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn på hotell samme ettermiddag som dette skjedde.
Citera
2020-07-03, 00:01
Medlem
Nottelitens avatar
å forfalske en underskrift den gangen hvar jo jækla lett så lenge den ikke ble oppdaget av personen som det skulle se ut som hadde skrevi under og ikke ble granske veldig nøye av håndskrift eksperter, alt en behøvde hvar jo en underskrift og blåpapir og siste fantes jo på alt av butikker/kiosker gratis, altså tippekuponger...
mye bra underskrifter som ble lagd på den måten...
Citera
2020-07-03, 00:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, men jeg synes 20 minutter (eller mer) er lenge også for en planlagt drapshandling. Det burde ikke ta lenger tid enn overfall for kidnapping.

Kan det ha oppstått noe uforutsett som krevde mer bruk av tid? Rådslagning? Var det ikke meningen at hun skulle omkomme på det tidspunktet, og i eget hjem?

Hvorfor dra rundt på telefonen hennes, eller hadde hun den i lommen mens hun ble forflyttet?

Jeg syns og det virker som det kan ha skjedd noe nærmere 09.48 enn 09.16.

Apropos det med tid, hvis hun døde der så må det nesten også ha foregått noe opprydding av noe slag, eller noe staging, jeg vil tro det er nesten umulig å komme unna akkurat det.

Om det var planlagt eller tatt høyde for at de kanskje måtte fikse litt på åstedet har jeg ingen formening om, men om hun bare skulle bli hentet, levende, og brevet lagt igjen ser jeg ingen grunn til å måtte gjøre noe mer i hjemmet før de dro derfra.
Og hvis hun skulle ha rukket å "rote" selv på veien ut, rive ned ting eller lignende, så hadde jo ikke det gjort noe for kidnappingshistorien, det hadde bare styrket den, og det hadde derfor ikke vært noe behov for å rydde i dette.

Men ble hun drept der så ville de jo selvfølgelig ikke at det skulle være åpenbart, hele kidnappingshistorien avhenger jo av det.

Jeg kommer liksom ikke på noe annet som gjør at det var behov for å surre rundt på åstedet i minst 20 min, kanskje også lenger, enn oppryddning/staging.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-03 kl. 00:06.
Citera
2020-07-03, 00:05
Medlem
Ny teori,
Tenk om sønnen overnattet, på morgenen rett etter samtalen med den ansatte, dr*per TH AEH etter en krangel.
TEH blir bedt om å kjøre bilen til TH til jobben for å skaffe ham alibi og han er kjent på arbeidsplassen hans, og kan dermed også gå inn på kontoret og logge seg på fars ipad. Han tar med seg tlf til sin far, ringer hjem og etterpå klarer å slette disse oppringningene 10:07 osv- det forklarer at de er slettet.

Tlf til TEH blir tatt med til hans hjem. Automatisk oppringning fra AEH til TEH, der tar TH tlf og lar tlf gå et minutt osv. Det forklarer at TEH er uklar i de første avhør på hva samtalen dreier seg om.
Citera
2020-07-03, 00:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det kan nå ihvertfall ikke være kidnappere som oppholder seg i Sloraveien og går omkring med mobiltelefonen til AEH i femtién minutter. Frem til 10:07. Fra siste livstegn-samtalen 09:14 - 09:16, og frem til 10:07.

Dette er et mysterium. Hvordan dette har skjedd.

Jag tror det är valpen jag.
Citera
2020-07-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns og det virker som det kan ha skjedd noe nærmere 09.48 enn 09.16.

Apropos det med tid, hvis hun døde der så må det nesten også ha foregått noe opprydding av noe slag, eller noe staging, jeg vil tro det er nesten umulig å komme unna akkurat det.

Om det var planlagt eller tatt høyde for at de kanskje måtte fikse litt på åstedet har jeg ingen formening om, men om hun bare skulle bli hentet, levende, og brevet lagt igjen ser jeg ingen grunn til å måtte gjøre noe mer i hjemmet før de dro derfra.
Og hvis hun skulle ha rukket å "rote" selv på veien ut, rive ned ting eller lignende, så hadde jo ikke det gjort noe for kidnappingshistorien, det hadde bare styrket den, og det hadde derfor ikke vært noe behov for å rydde i dette.

Men ble hun drept der så ville de jo selvfølgelig ikke at det skulle være åpenbart, hele kidnappingshistorien avhenger jo av det.

Jeg kommer liksom ikke på noe annet som gjør at det var behov for å surre rundt på åstedet i minst 20 min, enn oppryddning/staging.

Det har jo kommet fram tidligere at GM gikk rundt i huset, og tydeligvis så har han hatt med seg mobilen.
Citera
2020-07-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
GM ringer TEH 0914 og bekrefter jobb utført, putter telefonen i lomma mens hen rydder åstedet. Legger fra seg telefonen på feil side av bordet før hen forlater åstedet rett etter 1007?

Jepp, ikke usannsynlig... sykt hvis sant...
Citera
2020-07-03, 00:10
Medlem
Minnimuss avatar
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger på person står med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like før 8:45) Anrop til AEH fra lønningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lønningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst når
09:14 Anrop fra AEH til sønn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:16 Siste kjente livstegn
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:34 "Hettemannen" befinner seg gående like ved fiskeplassen/gangveien retning Sloraveien
11:02 "Hettemannen" tilbake ved Metrosenteret

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH på fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydundersøkelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH møter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Søk på ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget.
Citera
2020-07-03, 00:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det har jo kommet fram tidligere at GM gikk rundt i huset, og tydeligvis så har han hatt med seg mobilen.

Det kan også være slik at de bare har noen "punkter" å gå etter, f.eks at telefonen er i bevegelse 09.54, kanskje en gang til 10.01 eller whatever, før siste bevegelse er når den blir lagt på plass på det lille bordet for siste gang 10.07.

Konstant bevegelse behøver det jo ikke være.
Citera
2020-07-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det är valpen jag.

Drapet skjedde på natten, det var TH som snakket med lønningsdamen, kanskje lønningsdamen tror at hun hører AEH er opptatt på badet, eller med hunden, i bakgrunnen, men, lønningsdamen lyver om å ha snakket direkte med AEH.

Oppringingen 09:06, sms 09:10, alibisamtale 09:14 - 09:16 er fake og juks. Nøyaktig hvordan det er gjort, vet jeg ikke. Men er mye telefonjuks som er teknisk mulig å gjennomføre.

Da TH dro på jobb hadde han festet AEHs mobil til hvalpen (?) og hvalpen har beveget seg omkring med mobilen.

Men kunne virkelig TH ha visst at det ville være mulig for politiet å spore at mobilen beveget seg?

Dette er nesten ikke til å tro.

Men alt annet er staging. Futurum-mennene. Mystisk bilkjøring. Osv.
Citera
2020-07-03, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
Är det bara jag som upplever att det är lite annorlunda av polisen att gå ut med den senaste uppgiften, dvs. fakta som tycks hänga lite väl löst i luften?

Jag sätter det i samband med avslöjandet igår, som ju direkt ansluter i tid, men inte överlappar. Sammantaget pekar det ju också kraftigt mot en medhjälpare. Th kan inte (gärna) va på jobbet, va hemma och va på gång till fots mot hemmet samtidigt, även om han kan misstänkas ha hunnit med mycket. Det finns inte en underjordisk tunnel med rörpostsystem i mänskostorlek mellan futurum o hemmet? Det skulle förklara en hel del...

Det enda som borde röra sig i hemmet vid tioblecket är valpen och möjligen en automatisk stövsugare av svenskt fabrikat, en husq*varna kanske.

För karln sitter väl inte i parkeringshuset och styr nån robot med laptop som kuskar runt med mobilen. Och som sen får problem så att han måste springa över?

Och vad är polisen ute efter nu egentligen? Att möjliga familjemedlemmar pratar ur skägget ordentligt till sist? Om sina förehavanden och vad de vet?
Citera
2020-07-03, 00:34
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dette er mulig et dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vært i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Ifølge VGs opplysninger har samtalen vært tema i flere avhør med sønnen. Politiet har også sikret innholdet på Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst én applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, får VG opplyst. "
Det må bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Altså må noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke å slippe tanken på at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet på den aktuelle mobiltelefonen før senere på kvelden, rundt klokken 20.30, ifølge VGs opplysninger. "
Det er vel i så fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det først klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn på hotell samme ettermiddag som dette skjedde.

Prøver igjen;

Det er nok ikke de vanlige sporene en telefon legger igjen ved normal bruk det er snakk om her.

Antar det er datapunkter med tidsstempel som brukes av diverse (helse)-apper helt uavhengig av om telefonen har vært i flymodus der GSM, GPS, WIFI og BT modulene enkelt kan deaktiveres.

I saken det er lenket til under er et eksempel på akkurat dette, der en mann ble dømt for drap på kona delvis basert på det jeg nevner over.

Selv om du deaktiverer ALT, så er det noe igjen gjerne.

Tror ikke på at TH er så teknisk inkompetent som adv. Holden gjerne gir uttrykk for, men denne detaljen er såpass ny i politiets verktøykasse at det er god grunn til å anta at TH ikke kjente til dette spesifikt, men hadde kontroll på de fire vanligste fellene når det kommer til sporing.

https://www.bbc.com/news/uk-england-tees-46445580

Snuten kunne gjort noe av det samme med THs Picasso om de hadde beslaglagt den omgående. Selv om den ikke har GPS så lagrer den noen nøkkeldata i en kort periode før det blir skrevet over av nye data.

Med disse datapunktene kunne snuten beregnet sannsynlige ruter og lengde, basert på motorens drivstoff forbruk, hastighet, RPM, varme og trykksensorer og sammenstilt det i en 3D modell av det aktuelle terrenget i området.

En mulighet som er forsvunnet for lenge siden, men som kunne hatt verdi for både TH (bilen har vært der jeg sier osv) og muligens motsatt for Haris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in