Citat:
Ursprungligen postat av
Akeleye
Dette er mulig et dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vært i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Ifølge VGs opplysninger har samtalen vært tema i flere avhør med sønnen. Politiet har også sikret innholdet på Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst én applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, får VG opplyst. "
Det må bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Altså må noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke å slippe tanken på at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet på den aktuelle mobiltelefonen før senere på kvelden, rundt klokken 20.30, ifølge VGs opplysninger. "
Det er vel i så fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det først klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn på hotell samme ettermiddag som dette skjedde.
Prøver igjen;
Det er nok ikke de vanlige sporene en telefon legger igjen ved normal bruk det er snakk om her.
Antar det er datapunkter med tidsstempel som brukes av diverse (helse)-apper helt uavhengig av om telefonen har vært i flymodus der GSM, GPS, WIFI og BT modulene enkelt kan deaktiveres.
I saken det er lenket til under er et eksempel på akkurat dette, der en mann ble dømt for drap på kona delvis basert på det jeg nevner over.
Selv om du deaktiverer ALT, så er det noe igjen gjerne.
Tror ikke på at TH er så teknisk inkompetent som adv. Holden gjerne gir uttrykk for, men denne detaljen er såpass ny i politiets verktøykasse at det er god grunn til å anta at TH ikke kjente til dette spesifikt, men hadde kontroll på de fire vanligste fellene når det kommer til sporing.
https://www.bbc.com/news/uk-england-tees-46445580
Snuten kunne gjort noe av det samme med THs Picasso om de hadde beslaglagt den omgående. Selv om den ikke har GPS så lagrer den noen nøkkeldata i en kort periode før det blir skrevet over av nye data.
Med disse datapunktene kunne snuten beregnet sannsynlige ruter og lengde, basert på motorens drivstoff forbruk, hastighet, RPM, varme og trykksensorer og sammenstilt det i en 3D modell av det aktuelle terrenget i området.
En mulighet som er forsvunnet for lenge siden, men som kunne hatt verdi for både TH (bilen har vært der jeg sier osv) og muligens motsatt for Haris