Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
2g skifter base selv om du ikke ringer, hvordan skal nettet ellers finne deg for innkomne samtaler.
I gamle dager slo telefonen inn på bilstereoen, da kunne du høre at den byttet.
2g har sterkere sendereffekt enn 3g/4g og med det lengre rekkevidde.
På 3g 4g så endres effekten etter behov. Om dette lagres vet jeg ikke.
Gamle Nokia hadde elendig minne, det var maks antall kontakter og sms som ble lagret.
Jeg husker selv at jeg slettet anropene mine,
Telefonen hadde full kontaktliste og jeg brukte anropsloggen som en midlertidig liste, så i perioder med mye ringing slettet jeg de jeg allerede hadde i kontaktlisten fra anropslisten for å beholde numre jeg ikke hadde lagret andre steder.
TH hadde nok AEH som hurtiganrop og kan ha ryddet plassen
Som sagt, jeg er ingen ekspert, men det du nevner her om 2G, 3G og 4G har jeg forstått.
Videre hvordan man kan misbruke andres identitet, kan jeg lite om.
Jeg vet bare at man kan motta anrop, hvor personer i din egen anropsliste vises på displayet, uten at det faktisk er den personen som ringer.
Når det er sagt, så kan den ballen legges død for min del.
Det mest interessante for meg er om politiet fant spor på THs mobil, at det
faktisk har blitt foretatt oppringing fra hans mobiltelefon, eller om de kun fant disse anropene
på AEHs mobil.
Dette er jo en kompetanse som vi vet fra før, at politiet kan klare å finne ut av.
Plassering av evt falske basestasjoner (IMSI-catchers) kunne forklart Hettemann1, -2, Luemannen og Telefonmannens bevegelser, men jeg bøyer meg for de som kan dette bedre enn meg (Hettemann1 kunne ha kastet en slik IMSI-catcher i gjenvinningscontaineren).
En spekulasjon...
Jeg husker at det var slik du forteller med de gamle mobilene, men ikke så detaljert.
Jeg synes
Fnero52s teori (og din slik jeg forstår det) er den beste hittil, når det gjelder anropene kl 10:06 og 10:07.
Det enkleste er ofte det beste, men jeg blir jo litt betenkt hvis politiet likevel synes anropene er mistenkelig.
Det virker som det har gått prestisje i saken, og nå er det på tide å renske luften.