2020-10-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Krimpodden som skal komme idag, noen som vet når?
Håper det kommer noe nytt lenge siden og lite i media om dagen.
Den kom i dag, og heter Lørenskog-saken: Hvem er den mystiske mannen?
Citera
2020-10-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Takk!
Citera
2020-10-01, 14:12
Medlem
Citat:
Enig RU kan ha hatt en stor rolle, jeg tror mulig han kan være en av Futurum mennene og ev hettemann. Etter siktelsen visste han nok ikke hva han var involvert i.
Mener å ha sett på TEH sin åpne insta at han var involvert med en dame for noen år tilbake så usikker på om teorien din der stemmer.

Det var VE som deltok på møtene med RU.

I og med at siktelsen mot RU fortsatt er der, må politiet ha en del mer enn vi vet. Nå vet vi vel at det har vært et par arrangerte møter på Futurum, samt at han har dukket opp uanmeldt ved en del anledninger. Dette kan ikke være nok til å varetektsfengsle og beholde siktelsen.
Er det noen som har en hypotese hva politiet kan ha mer på RU? Om politiet vet at han satte opp kryptokonto og stjal identiteten så vet de jo at han er involvert, men da hadde han nok vært på en celle nå. Forsvareren til RU sa at han stilte seg uforstående til siktelsen, så politiet har nok ikke bevis der heller, kun indisier.

Jeg tror politiet manglet en brikke/person sammen med TH og RU for å få alt til å gå opp med deres hypotese. Det ble snakket om en pågripelse til som aldri kom, og det var vel den brikken som måtte på plass. Da det ikke skjedde tror jeg de måtte skifte fokus.
Citera
2020-10-01, 14:12
Medlem
Citat:

Kan du legge ved link? Finner den ikke på VG
Citera
2020-10-01, 14:16
Medlem
Citat:
Kan du legge ved link? Finner den ikke på VG
Du finner den hvis du velger krimpodden her: https://www.vg.no/podkast
og deretter klikker på Apple Podcasts eller Acast.

Milli sa: Politiet har heller ingen konkrete bevis som peker i retning av at han (TH) har foretatt seg hverken noe forberedende eller etterfølgende handlinger som kan knytte han til forbrytelsen.

"Allerede ved gjennomgangen av åstedet i Sloraveien for 2 år siden så politiet det de mener er konturene av 2 åsteder: Ett åsted for drap og ett åsted som var iscenesatt for at politiet skulle tro at dette var en kidnapping."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-01 kl. 14:34.
Citera
2020-10-01, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
I og med at siktelsen mot RU fortsatt er der, må politiet ha en del mer enn vi vet. Nå vet vi vel at det har vært et par arrangerte møter på Futurum, samt at han har dukket opp uanmeldt ved en del anledninger. Dette kan ikke være nok til å varetektsfengsle og beholde siktelsen.
Er det noen som har en hypotese hva politiet kan ha mer på RU? Om politiet vet at han satte opp kryptokonto og stjal identiteten så vet de jo at han er involvert, men da hadde han nok vært på en celle nå. Forsvareren til RU sa at han stilte seg uforstående til siktelsen, så politiet har nok ikke bevis der heller, kun indisier.

Jeg tror politiet manglet en brikke/person sammen med TH og RU for å få alt til å gå opp med deres hypotese. Det ble snakket om en pågripelse til som aldri kom, og det var vel den brikken som måtte på plass. Da det ikke skjedde tror jeg de måtte skifte fokus.

De vet nok mer enn oss, vi vet kun at de har hatt møter. Det må være noe mer som linker han til saken. Han var først siktet for medvirkning til drap. Siden siktelsen står fortsatt (bortføring) tenker jeg at det er noe der som kan få han dømt. Siden det ikke er lekket ut i media, tror jeg noe nærmer seg.
Citera
2020-10-01, 14:28
Medlem
Citat:
Du finner den hvis du velger krimpodden her: https://www.vg.no/podkast
og deretter klikker på Apple Podcasts eller Acast.

Milli sa: Politiet har heller ingen konkrete bevis som peker i retning av at han (TH) har foretatt seg hverken noe forberedende eller etterfølgende handlinger som kan knytte han til forbrytelsen.

Takk🙏🏻 Kommer tilbake når jeg har hørt den.
Citera
2020-10-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, Angell kjenner ikke til denne saken, og blir brukt av media fordi de ikke får nåværende eksperter til å uttale seg.

Alle kan svare det samme som han, at fravær av finger- og skoavtrykk alene ikke er godt nok som bevis.

Det er summen av indisier og uforklarlige omstendigheter som bygger saken mot TH.

Angel uttaler seg på bakgrunn av erfaring fra mange åsteder.Og selvsagt på generelt grunnlag.Jeg vil likevel tro han har god innsikt i denne saken, sannsynligvis bedre innsikt enn noen andre i denne tråden. Vil tro han har god kontakt med kolleger, både i og utenfor tjeneste.
Tror du ikke disse snakker sammen?
Hva vet vi gruppa om disse skoavtrykkene?

Hvor mange personer har avsatt identifiserte avtrykk?
Hvem er disse personene?
Hvor gamle er disse avtrykkene?
Vil våte, men rene såler på et par sko, sette gode avtrykk?
Vil disse avtrykkene, når de tørker, gi like gode avtrykk som avtrykk fra tørre såler, avsatt en dag tidligerere?
Citera
2020-10-01, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
2g skifter base selv om du ikke ringer, hvordan skal nettet ellers finne deg for innkomne samtaler.
I gamle dager slo telefonen inn på bilstereoen, da kunne du høre at den byttet.

2g har sterkere sendereffekt enn 3g/4g og med det lengre rekkevidde.
På 3g 4g så endres effekten etter behov. Om dette lagres vet jeg ikke.

Gamle Nokia hadde elendig minne, det var maks antall kontakter og sms som ble lagret.
Jeg husker selv at jeg slettet anropene mine,
Telefonen hadde full kontaktliste og jeg brukte anropsloggen som en midlertidig liste, så i perioder med mye ringing slettet jeg de jeg allerede hadde i kontaktlisten fra anropslisten for å beholde numre jeg ikke hadde lagret andre steder.

TH hadde nok AEH som hurtiganrop og kan ha ryddet plassen
Som sagt, jeg er ingen ekspert, men det du nevner her om 2G, 3G og 4G har jeg forstått.
Videre hvordan man kan misbruke andres identitet, kan jeg lite om.
Jeg vet bare at man kan motta anrop, hvor personer i din egen anropsliste vises på displayet, uten at det faktisk er den personen som ringer.
Når det er sagt, så kan den ballen legges død for min del.

Det mest interessante for meg er om politiet fant spor på THs mobil, at det faktisk har blitt foretatt oppringing fra hans mobiltelefon, eller om de kun fant disse anropene på AEHs mobil.
Dette er jo en kompetanse som vi vet fra før, at politiet kan klare å finne ut av.

Plassering av evt falske basestasjoner (IMSI-catchers) kunne forklart Hettemann1, -2, Luemannen og Telefonmannens bevegelser, men jeg bøyer meg for de som kan dette bedre enn meg (Hettemann1 kunne ha kastet en slik IMSI-catcher i gjenvinningscontaineren).
En spekulasjon...

Jeg husker at det var slik du forteller med de gamle mobilene, men ikke så detaljert.

Jeg synes Fnero52s teori (og din slik jeg forstår det) er den beste hittil, når det gjelder anropene kl 10:06 og 10:07.
Det enkleste er ofte det beste, men jeg blir jo litt betenkt hvis politiet likevel synes anropene er mistenkelig.

Det virker som det har gått prestisje i saken, og nå er det på tide å renske luften.
Citera
2020-10-01, 16:36
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Angel uttaler seg på bakgrunn av erfaring fra mange åsteder.Og selvsagt på generelt grunnlag.Jeg vil likevel tro han har god innsikt i denne saken, sannsynligvis bedre innsikt enn noen andre i denne tråden. Vil tro han har god kontakt med kolleger, både i og utenfor tjeneste.
Tror du ikke disse snakker sammen?
Hva vet vi gruppa om disse skoavtrykkene?

Hvor mange personer har avsatt identifiserte avtrykk?
Hvem er disse personene?
Hvor gamle er disse avtrykkene?
Vil våte, men rene såler på et par sko, sette gode avtrykk?
Vil disse avtrykkene, når de tørker, gi like gode avtrykk som avtrykk fra tørre såler, avsatt en dag tidligerere?
Hadde han visst noe, ville han ikke fått lov å uttale seg. På denne måten kunne han jo motarbeide etterforskningen.

Edit: Hans taushetsplikt varer livet ut.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-01 kl. 16:41.
Citera
2020-10-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Om det nu är så är detta i alla fall inget indisium till att TH skulle vara skyldig.
Nei et bevis er det ikke. Det er noe rart som må undersøkes nærmere. Politiet vet han bor der og kan ikke se hvor han går i huset. Jeg ville blitt veldig nysgjerrig på hvordan livet i S4 er når døren er lukket. Når ingen andre er der.
Citera
2020-10-01, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Det kan hende at det kan skje ved panikk, men det er større sannsynelighet at dette har skjedd ved en kvelning, siden denne reaksjonen som sagt er automatisk.
Med en gang det er snakk om at hun ble kvalt hjemme, så er TT på plass. Da blir det storoppstyr vettu Tilogmed Sosialisten som det kan gå mange måneder mellom hver gang man ser, er plutselig på plass. Så det tyder på at det er en veldig sentral brikke siden TT bryr seg så mye. Er det fordi at ved kvelning og drap i Sloraveien, så peker søkelyset mer mot TH? For da er det verken kidnapping, eller kidnapping som gikk galt, men at det var meningen at AE skulle drepes. Og hvem står gjenn som GM da? Jo TH.
TT sloss med nebb og klør for å bortforklare at AE ble drept i Sloraveien.
Bruk av strips, alt gaffateip er nok en sannsynlig dødsårsak gitt det vi vet om spor. Har trolig skjedd i overetasjen. Deretter kan hun ha forsøkt å løpe ut, falt, svimet av i trappa og deretter slept til badet nede. Kjørt bort og deretter lagt til rette for kidnapping
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in