2020-10-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes at det er mer interessant om vedkommende som påsto at det ikke var mulig å forhandle med kidnapperne, begrunner påstanden sin, enn at så mange bombanderer z-z-z med brukerangrep.
Jeg mistenker at årsaken er mangel på argumenter.

Og når det gjelder den døra, er det ikke ryddigere å si; "Sorry, jeg tok feil - trodde det sto dørkarmen i artikkelen".

Med den lille informasjonen vi har, så må vi klare å sitere rett.

Mistenker du at årsaken er mangel på argumenter??Da synes jeg du kan finne noen gode argumenter som taler FOR påstanden om kidnapping og forhandlingsmuligheter. Jeg detter av stolen her nå altså, gir meg rett og slett ende over. Du er så kverulant at man nesten skulle tro.....
Citera
2020-10-11, 00:13
Medlem
Oppi alt dette så må man huske at TH faktisk har har en psykiatrisk historikk. Og at problemet kanskje er TH selv.
Citera
2020-10-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Nei, prøver de saken for retten så kan vi få en presedens.

I praksis vil det bety at enhver som ikke umiddelbart innrømmer skyld risikerer å måtte kompensere politiet for kostnadene ifbm etterforskningen av gjerningen(e), skjer ikke.

Nokas saken kostet forøvrig over 160mill å etterforske og prosedere, 3 ganger ransutbyttet.
Citera
2020-10-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
I praksis vil det bety at enhver som ikke umiddelbart innrømmer skyld risikerer å måtte kompensere politiet for kostnadene ifbm etterforskningen av gjerningen(e), skjer ikke.

Nokas saken kostet forøvrig over 160mill å etterforske og prosedere, 3 ganger ransutbyttet.

NOPE, hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet.

Du har jo ikke engang fått med deg hva et evt erstatningsoppgjør går ut på.
Citera
2020-10-11, 00:22
Medlem
[quote=MsBulldog|73209014]Mistenker du at årsaken er mangel på argumenter??Da synes jeg du kan finne noen gode argumenter som taler FOR påstanden om kidnapping og forhandlingsmuligheter. Jeg detter av stolen her nå altså, gir meg rett og slett ende over. Du er så kverulant at man nesten skulle tro..... [/
Håper TT tar helgen nå
Citera
2020-10-11, 00:32
Medlem
Citat:
NOPE, hvis TH blir kjent skyldig så risikerer han å måtte betale pga villedning av politiet.

Du har jo ikke engang fått med deg hva et evt erstatningsoppgjør går ut på.

Hvorfor risikerer han det? Fordi Rohde spekulerer i det?

Snodig forsøk på comeback etter at du selv har lansert ideen om at dette kan skape presedens. Hvis du ikke forstår hvordan prinsippet er overførbart til de fleste forbrytelser, og problematikken rundt det, så er det helt greit, men det er jo ikke akkurat hain subsea så de fleste burde jo forstå det..
Citera
2020-10-11, 00:37
Medlem
Citat:

Når du nevnte den saken, kom jeg til å tenke på disse artiklene. (Sitater og linker i spoiler).
Er det slik også i andre nordiske og/eller europeiske land, at inndragningskravet på utbytte av straffbare handlinger foreldes etter ti år (slik som det er i Norge)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-11 kl. 01:01.
Citera
2020-10-11, 00:37
Medlem
Citat:
Hvorfor risikerer han det? Fordi Rohde spekulerer i det?

Snodig forsøk på comeback etter at du selv har lansert ideen om at dette kan skape presedens. Hvis du ikke forstår hvordan prinsippet er overførbart til de fleste forbrytelser, og problematikken rundt det, så er det helt greit, men det er jo ikke akkurat hain subsea så de fleste burde jo forstå det..

Nå er det Hagen-saken tematikken gjelder.
Citera
2020-10-11, 00:40
Medlem
Citat:

Dette er helt utrolige påstander fra en tidligere politiansatt. Hun prøver å lansere et nytt prinsipp i norsk rettsvesen. Kan ikke se at hun har fått støtte fra noe hold, kanskje med unntak fra ytre høyre. Hun livnærer seg nå som krimforfatter og foredragsholder. Håper for publikums skyld, at foredragene er bedre enn krimbøkene. De har vært særdeles middelmådige. Ble lansert som et friskt pust, og med fyldige henvisninger til hennes yrkesbakgrunn. Magaplask! Hun er vel heller ikke noen suksess i "Åsted Norge", men der er hun jo i godt selskap. Tidligere krimetterforsker Hansen, er tydelig redusert.Den eneste oppegående i programmet, er Elden. Programmet er en dårlig kopi av halvdårlige svenske programmer på de kommersielle kanalene. "Veckans brott" på SVT, er i en helt annen klasse, og har derfor blitt en klassiker.
Citera
2020-10-11, 00:42
Medlem
Citat:
Nå er det Hagen-saken tematikken gjelder.

Allikevel foreslår du at det kan skape presedens.

Hva er det egentlig du ikke forstår her? hvis du utdyper litt så er det kanskje litt lettere å hjelpe deg.
Citera
2020-10-11, 00:43
Medlem
Citat:
Så lenge noen her mener at AE er kidnappet av ukjente så blir det ingen enighet.

Jeg ser jeg har sitert i fullt kaos, det var ikke meningen.

Det var ikke enighet i skyldspørsmålet jeg var ute. etter, men mer å bryte saken opp i mindre biter, og analysere dem både alene og i sammenheng, for å finne frem til enighet om hva vi snakker om.

Opplever ofte at folk/vi snakker forbi hverandre. Av og til gjøres det kanskje også med vilje?
Citera
2020-10-11, 00:44
Medlem
Citat:
Allikevel foreslår du at det kan skape presedens.

Hva er det egentlig du ikke forstår her? hvis du utdyper litt så er det kanskje litt lettere å hjelpe deg.

Selvsagt kan det bli presedens om myndighetene vinner fram, hva er det du ikke forstår her?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in