Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Som sammenligningsgrunnlag for trusselbrevene har vi også alle de mange og lange mailene TH har sendt til politiet. Selv om de angivelig er skrevet av en hjelper.
Ellers finnes det sikkert mengder skriftlig materiale som TH har forfattet selv i forretnings-korrespondansen. Og i notatbøkene.
Jeg er mer usikker på HHB2s klageskriv til politiet. Om hun har skrevet det selv. Eller om hun har fått hjelp. Klageskrivet virker å ha blitt skrevet spontant, uten å ha blitt redigert i ettertid.
De fleste ville ha redigert i ettertid, for å få frem poengene tydeligere, og gjerne i kronologisk rekkefølge samt korrigert skrivefeil, tegnsetting osv.
Men. Det er vel en mening med det.
Ja, jeg tror man må se alt dette i sammenheng.
Det er etter min mening ikke tilfeldig at den samme som skrev klageskrivet, var den eneste nevnt i trusselbrevet.
Dette med våpen som ble skaffet til egen beskyttelse synes jeg virker som en del av planlagt villedning og at det var meningen politiet skulle få vite om dette.
Hva er vel mer frikjennende enn at man ulovlig bevæpner seg mot «trusselen»?
Edit: Det var også et bevisst valg å publisere klageskrivet hvor våpenet ble nevnt, som et forsøk på å få opinionen på sin side.
«Politiet skal få skylden for alt, også AE’s død».