Citat:
Ursprungligen postat av
Fnero52
Gamla 2G telefoner har inte så kallad handover i den meningen. Under pågående samtal byter den mast. Oftast byter den inte mast om telefonen förflyttar sig om det inte pågår samtal. Detta kan TH råkat ut för tidigare och motverkar detta genom att göra ett mycket kort samtal för att åter få täckning som han senare raderar då han vill ha samtalsloggen aktuell. Ser inte att detta förfarande skulle vara ett indisium till att TH varken skulle vara skyldig eller oskuld. Vad polisen ser i detta som indikerar skuld skulle vara intressant, troligen har polisen dålig kunskap hur gamla telefonsystem fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
lixt
Da har du nok misforstått.
Som sagt, jeg er ingen ekspert, jeg støttet meg til vedkommende sitert ovenfor, ang gamle 2G-telefoner, at disse er vanskelig og kanskje umulig å triangulere.
Jeg mener også at jeg har lest om dette ang gamle 2G-telefoner, at de ikke kobler opp mot mastene i området, uten at det enten blir foretatt anrop eller sendt SMS, men jeg finner ikke dette nå.
Det er egentlig ikke det som er poenget mitt heller.
Poenget er at hvis politiet ikke har funnet spor etter anropene kl 10:06 og 10:07 på THs mobil, men at disse anropene kun er registrert på AEHs mobil, så kan disse anropene blitt foretatt med en annen enhet, og at THs IMEI-nummer er benyttet.
Hvis disse anropene ikke er registrert i noen aktuelle basestasjoner, annet enn den mottaker (AEH) er tilknyttet, så kan en falsk basestasjon ha blitt benyttet ifm anropene.
Angående ditt siste spørsmål om motivet for oppringingen, så har jeg allerede kommentert dette (skape hull i THs alibi), eller som z-z-z svarte på spørsmålet ditt.