Citat:
Ursprungligen postat av
Fenvatnet
Telefonen hans var på jobb, det er riktig, men om TH var der hele dagen, det vet vi ikke.
Ang varetektsfengsling, så har det vært nevnt flere ganger her tidligere, seinest i foregårs at tingretten ville ha han varetektsfengslet, og at i lagmannsretten bikket det mellom ja eller nei. Hvis den ene av de tre hadde sagt ja, så hadde TH sittet i varetektsfengsel i dag. Det er ikke noe klart tegn på at TH er uskyldig. Og så har vi dette med at det mest sannsynelig er flere ting som politiet ikke kan gå ut med p.ga fare for å skade etterforskningen.
Selv finner jeg ikke noen tegn til at han skulle være uskyldig.
Vel utgangspunktet er at han er uskyldig til det er nok ting som tyder på at han er skyldig.
Ja, jeg er klar over at retten var på nippet til å finne grunnlag for varetekt.
Politiet har sagt at de mener udåden skjedde mellom 09:16 og 10:07. De har også sagt at de har god kontroll på TH første tiden etter han kom på jobb, men at det er huller i alibiet hans utpå dagen. At han da kunne være på jobb, men trengte ikke å ha vært det. Det nøyaktige tidspunkt for når de mistet kontroll på han er ikke fastsatt.
Det er ikke mye de har funnet, etter då lang tid med etterforskning, om man skal gå på det som er lekket.
Jeg håper at saken ikke blir henlagt, men at den prøves for domstolene. Jeg vil gjerne vite mer. Har han gjort dette, og i tilfellet hvordan?
Enkelte saker er spennende, og dette er virkelig en slik sak. Den saken som verserer i media nå B****sen finner jeg ikke spennende, men det er sikkert bare meg, den har enormt fokus i media.
Venter spent på hva som skjer videre. Hvordan mener politiet at TH fikk det til, oh hvorfor han gjorde det.