2020-07-29, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
GHH fremsto litt underlig i intervjuet på vg. Han visste mer om saken enn han ga uttrykk for. GHH trakk seg ut av virksomheten på rett tidspkt mht planlegging. GHH var også tilfeldigvis i boligen kort tid i forveien. Min første tanke var at besøket ble planlagt for å legge igjen dna spor i tilfelle det ble avsatt. I tillegg til å sjekke åstedet. Han virker fortsatt å ha nær relasjon til TH. Begge var opptatt av at de har lagt igjen dnaspor. Mulig jeg legger for mye i intuisjonen.

Jeg tror ikke GHH er innblandet. Men det viser att TH kan gi tømmene til en ung mann i en krise. Da kan han også ha leid inn ukjente drapsmenn. Blir dem tatt, og oppgit TH, så kan han peke på kidnapping og hevde at de juger for å få straffrabatt . Politiet må finne en link mellom TH og drapsmenn. Det kan være vanskelig.
Citera
2020-07-29, 09:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hei :-) Var det du som nevnte et foto fra kjøkkenet eller inne i huset til ekteparet Hagen?
Rett etter intervjuet med GHH her finnes et foto der ekteparet står på kjøkkenet og vasker kopper. Var det det fotoet du tenkte på? TH med skjegg. Men jeg vet ikke om dette foto er fra Sloraveien. Kanskje noen andre vet det?
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=desember2018

Det var jag men det var nog inte den ändå. Tack. Kanske på annat ställe.
Citera
2020-07-29, 09:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Jeg tror ikke GHH er innblandet. Men det viser att TH kan gi tømmene til en ung mann i en krise. Da kan han også ha leid inn ukjente drapsmenn. Blir dem tatt, og oppgit TH, så kan han peke på kidnapping og hevde at de juger for å få straffrabatt . Politiet må finne en link mellom TH og drapsmenn. Det kan være vanskelig.

Først må man vel identifisere eventuelle GM/drapsmenn i huset, og hvis man klarer det så har man, etter min mening, også funnet de svakeste leddene i saken, med mindre de som utførte gjerningen i huset hadde like sterke motiv som TH for å ta fruen av dage.
Citera
2020-07-29, 09:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Først må man vel identifisere eventuelle GM/drapsmenn i huset, og hvis man klarer det så har man, etter min mening, også funnet de svakeste leddene i saken, med mindre de som utførte gjerningen i huset hadde like sterke motiv som TH for å ta fruen av dage.

Hva mente du med kvinneguiden?? og noe felles jeg skulle ha med Gina33??
Citera
2020-07-29, 09:56
Medlem
Nyvaakens avatar
Fra ABC Nyheter i morges!

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/07/29/195693551/naer-100-nye-tips-i-lorenskog-saken
Citera
2020-07-29, 10:49
Bannlyst
[quote=

Nei de sammenbrettede klærne på gjestetoalettet er et mysterium.

Hvis AEH ble drept i natt-tøyet, og i løpet av natten, ville det bli vanskelig å kle på henne daglig-klær etter at hun var død. Noen av dagligklærne hennes burde mangle, hun må ha kledd på seg noe for å lufte hvalpen og gjerne også spise frokost og drikke kaffe. De klærne som AEH angivelig skulle ha hatt på ble kanskje gjenglemt på gjestetoalettet? Enda en feil.
.[/QUOTE]

Hadde vært interessant å vite hva slags klær med biologiske spor som lå sammenbrettet.
Kan det ha vært klærne hun brukte på teaterturen?
Citera
2020-07-29, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Fortsatt noen som diskuterer at Lisbeth kunne ha blitt drept på natten?????? Puhhhh
For en runddans og håpløs labyrint!

Ja. Vil du at vi skal slutte med det?
Citera
2020-07-29, 11:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Her er min teori om hva som skjedde 31.10.18 i Sloraveien 4: (Kursiv: egne antagelser)

0856 AE avslutter samtale med lønn
0856 Y blir kjørt i bil (D1 eller S)venter på TH utenfor
0900 TH kveler AE i 2. etasje og legger henne på magen øverst i trappa, div. «utslipp» synes ikke
0903 TH kjører Y til andebrygga på vei til Futurum
0905 Y rygger grå bil opp gangveien
0906 Y ringer D(atter)1 fra AE’s telefon og avbryter - alibi
0910-0915 TH ankommer Futurum
0910 Y sender sms til D1 og avlyser hyttetur - alibi
0914 Y ringer med AE’s telefon til S(ønn) i 90 sek - alibi
0916-0950 Y dytter AE ned trappa sammen med telefonen
0950 S ringer AE - ikke svar - alibi
1006 TH ringer AE - slettes
1007 TH ringer AE - slettes
1007 Y legger telefonen til AE på feil side av bordet
1020 TH(Hettemannen) går mot huset for kontroll og dialog med Y
1105 TH er tilbake i bilen
1113 TH ringer AE fra jobben - er 7 min forsinket
1114 TH ringer AE
1118 TH ringer AE
1118-1306 uvisst hvor TH er
1306 TH ringer AE
1308 TH ringer AE
1318 TH ringer AE
1320 Y kjører liket mot Lier
1330 TH reiser hjem
1340 D1 ringer huset - alibi
1400 TH ringer S som kommer - alibi
1401 TH ringer D1 - alibi
1410 TH ringer politiet

Y som befinner seg i huset, ordner med staging, vask og fjerning av lik.

Hen hører de planlagte kontroll- og «alt går bra»-oppringningene fra TH til fastsatte tider. Anrop han forklarer med bekymring for AE.

Setter man inn D2 for Y, blir bildet av et familiekomplott totalt.
Citera
2020-07-29, 11:38
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Ja. Vil du at vi skal slutte med det?

Andre får bare holde på,det er jo opp til hver og en.Det er bare så nedbrytende for trådens kvalitet,og så gør kjedelig å følge -da det utviklet seg sånn,men bare fortsett kjære vene -de som tenker i de baner. Det er fritt fram for alle!
Citera
2020-07-29, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Mulig du har rett i at det er tilfeldigheter. Han prøvde kanskje bare å forsvare TH på et vis. Er mer usikker på alibitelefonsamtalen med sønnen, men hvem var i huset om th har sikkert alibi. Kom ideen om drap da de så to kill a m på kino? S er neppe drapsmannen, men han vet hvem det er. Ikke lett å angi egne foreldre.
Citera
2020-07-29, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mulig du har rett i at det er tilfeldigheter. Han prøvde kanskje bare å forsvare TH på et vis. Er mer usikker på alibitelefonsamtalen med sønnen, men hvem var i huset om th har sikkert alibi. Kom ideen om drap da de så to kill a m på kino? S er neppe drapsmannen, men han vet hvem det er. Ikke lett å angi egne foreldre.

GHH vet nok hvem TH er. Att han sluttet i 2018 har noe med det å gjøre. Han har sett noe han ikke vill være en del av lengre.
Jeg tror TH sine tips til politiet om hva som kan ha hendt stemmer bra. Men at det er han selv som er oppdragsgiveren.
Citera
2020-07-29, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Andre får bare holde på,det er jo opp til hver og en.Det er bare så nedbrytende for trådens kvalitet,og så gør kjedelig å følge -da det utviklet seg sånn,men bare fortsett kjære vene -de som tenker i de baner. Det er fritt fram for alle!

Og ellers har du det bra?
Du har postet 670 innlegg her siden i mai. Jeg er veldig glad for at du bryr deg om trådens kvalitet, og det kan hende du burde tenke at det gjelder deg selv og dine bidrag også.

Det er irriterende å bla seg gjennom alle innlegg fra spammere, troll og romanskrivere, men det må man bare prøve å tåle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in