2020-09-15, 18:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Som sagt, avtalen var kun at de skulle ringes. Og hvis TH begynte å grave om hennes evt spesifikke avtaler og tidspunkter, så hadde vel AE blitt mistenksom, tror du ikke?
Det virker som at du ikke har fått med deg hele historien, og alle detaljene rundt som gjør at alt ellers peker mot TH.
Ja, klarar man inte av att ställa frågor utan att maken blir misstänksam, så ska man såklart inte göra det.
Citera
2020-09-15, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, klarar man inte av att ställa frågor utan att maken blir misstänksam, så ska man såklart inte göra det.

Det har vel med måten man spør på. "Hva skal du gjøre i morgen"", eller om man spør om spesifikke tidspunkt for det eller det. Hvis man plutselig spør dag etter dag om hva du skal gjøre i morgen, men aldri har gjordt det ellers, så kan det være mistenkelig. Det virker ikke som at du er opptatt av selve saken i seg selv, men at du kjeder deg og er her å kverulere, samme som z-z-z som ikke har annet å komme med enn de samme tørre innleggene og kveruleringene sine, så vi kan sette en strek der.
Citera
2020-09-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ja, det er riktig. Og at Anne derfor måtte være utenfor synvinkel ang det vinduet til høyre for ytterdøren, der man kan se rett inn. Hall eller vestibyle eller hva det kalles.
Godt poeng! Det kan kanskje bety at AE ikke var i det området i huset (entreen ved ytterdøren og gjestetoalettet som er få meter fra ytterdøren) da hun ble angrepet og ikke etter at hun ble angrepet?
Kanskje alle spor (bl.a. slepespor + spor etter "angrep") på det gjestetoalettet og i entreen var plantet?
Og kanskje angrepet på AE og bortfrakting av AE skjedde på et helt annet område i huset? Kanskje hun ble fraktet ut (fra baksiden av huset) gjennom den terassedøren som er et kort stykke fra den stuen som trappen fra 2. etasje ender i? Fra den stuen må man gjennom en dør før man kommer ut i en entre. På bilder av husets bakside ser det ut som at den terassedøren kan gå ut fra en slik entre.
Den trappen fra 2. etasje er den trappen der det ble funnet spor etter blodvask på trappevegg og brått fall registrert på mobilens app.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-15 kl. 18:51.
Citera
2020-09-15, 18:56
Medlem
Citat:
Det har vel med måten man spør på. "Hva skal du gjøre i morgen"", eller om man spør om spesifikke tidspunkt for det eller det. Hvis man plutselig spør dag etter dag om hva du skal gjøre i morgen, men aldri har gjordt det ellers, så kan det være mistenkelig. Det virker ikke som at du er opptatt av selve saken i seg selv, men at du kjeder deg og er her å kverulere, samme som z-z-z som ikke har annet å komme med enn de samme tørre innleggene og kveruleringene sine, så vi kan sette en strek der.
Du har rett i at plutselig endret oppførsel angående feks spørsmål kan oppfattes som mistenkelig.
Jeg er opptatt av saken og er veldig opptatt av at saken skal bli oppklart.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-15 kl. 19:04.
Citera
2020-09-15, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg må ærlig innrømme at om min mann spør meg hvilke planer jeg har i morgen, eller hva jeg har avtalt med elektrikeren, blir jeg ikke mistenksom på at han planlegger å ta livet av meg.

Jeg synes folk sier så mange rare ting. Dette var bare et eksempel.

Ser ikke noe grunn til at han skulle spørre om elektrikeren hvis han ikke visste om at de hadde noen avtale. Å spørre hva man skal gjøre i morgen er ikke det samme som å begynne å mase om tidspunkter for det og det. Dessuten ser hun jo hans blikk, og kan lese at noe er feil.
Alt i denne saken peker på TH som GM, og dermed at han antakeligvis ikke visste om at elektrikeren skulle ringe.
Citera
2020-09-15, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fra en annen sak:
Det er registrert aktivitet i helseapplikasjonen på telefonen til Bertheussen klokken 02.02 natt til torsdag 6. desember.
– Da startes en bevegelse som er anslått til å være 221 skritt. Det varer cirka ti minutter; 9 min og 52 sekunder, sier Bøyum.
Han forklarer at det dette tidsrommet, mellom klokken 02.02 og 02.11, i helseappen er registrert to høydeforflytninger.
Sånn som applikasjonen fungerer i dag så registrerer den bare stigning, ikke hvis du går nedover.

https://direkte.vg.no/bertheussen-rettssak/news/har-registrert-aktivitet-paa-telefonen-paa-natta.d_Ogv-Nm-

Hvis den appen på AEs mobil er den samme som den appen som er nevnt i den andre saken, hvordan har politiet funnet et brått "fall"?

Jeg tror idiotpolitiet har en koordinert PR-operasjon.

Nå skal de først vinne verdens enkleste sak, mot Bertheussen, før de finner ut hva de gjør med lørenskogsaken.

Det er derfor vi har så få lekkasjer nå.

Saken på Røa er så opplagt at selv jeg skulle greid å løse den; tusjen ligger igjen inne i boligen, tipper også hyssingen som ble dyttet i bensintanken er hentet fra et nøste som politiet fant i boligen. I tillegg stemmer skrittellerobservasjonen.

I lørenskogsaken må politiet snirkelresonnere for å få ting til å gå opp.

Det skyldes selvfølgelig at de har gjort en for dårlig jobb med å finne de egentlig skyldige.

Hvis idiotene får overmot etter at Bertheussen blir dømt, ender vi med at de tiltaler TH. Kanskje.

Den saken taper de med glans.

Men jeg tror fornuften seirer. De henlegger i november.

Og deretter gjentar jeg meg selv: Sett på nye folk!

Det er viktig for Norge at vi greier å oppklare vår nest mest verdensberømte kriminalsak.
Citera
2020-09-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Och TH struntade alltså i att elektrikern kunde dyka upp mitt under bortförandet av liket. Men han kanske hade en back up plan i händelse av att elektrikern kunde komma och hade inhandlat två liksäckar?
Enig men hvem som helst kunne dukket opp. Tror neppe th visste eller husket om ahes elektrikeravtale i forveien. Mgm må ha hørt telefonen ringe.
Citera
2020-09-15, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Enig men hvem som helst kunne dukket opp. Tror neppe th visste eller husket om ahes elektrikeravtale i forveien. Mgm må ha hørt telefonen ringe.
Ja, GM som var i huset må ha hørt telefonen ringe kl 9.48 (og kl 9.50, 10.06 og 10.07) hvis GM var i huset (og nær nok mobilen til å kunne høre at det ringte) i den tidsperioden.
Det hadde vært interessant å vite tidspunktet for det brå fallet som ble registrert i AEs mobil sin app. Dette fallet var en gang mellom kl 9.16 og 10.07 (hvis jeg husker rett).
Hvor lang tid trengs for å plante spor og for å utføre forbrytelsen og for å frakte BO ut fra huset? Kan det eventuelt tenkes at GM kom til huset etter 9.48 og forlot huset litt etter 10.07 (da mobilen ble lagt på et bord i kjøkkenstuen)?
Citera
2020-09-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Nå skal de først vinne verdens enkleste sak, mot Bertheussen, før de finner ut hva de gjør med lørenskogsaken.

Saken på Røa er så opplagt at selv jeg skulle greid å løse den; tusjen ligger igjen inne i boligen, tipper også hyssingen som ble dyttet i bensintanken er hentet fra et nøste som politiet fant i boligen. I tillegg stemmer skrittellerobservasjonen.

Det skyldes selvfølgelig at de har gjort en for dårlig jobb med å finne de egentlig skyldige.

Hvis idiotene får overmot etter at Bertheussen blir dømt, ender vi med at de tiltaler TH. Kanskje.

Det er viktig for Norge at vi greier å oppklare vår nest mest verdensberømte kriminalsak.
Så alt politiet gjør er idiotisk, inkludert å innhente eksperthjelp for å oppklare en alvorlig hendelse. Du ønsker å henlegge og ikke få gjerningsmannen dømt. Må være noe personlig. Gjerningsmannen kjenner trolig aeh.
Citera
2020-09-15, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

I det siste har du omtalt politiet som idioter, og at de har gjordt feil i denne saken. Men ikke et ord fra deg som kan underbygge disse påstandene. Bare masse ord. Ordsalat.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-15 kl. 19:33.
Citera
2020-09-15, 19:33
Medlem
Fra en annen sak:
Fant rester av Michael i oljetønne. Politiet tror et sjalusidrama er bakgrunnen for den mystiske forsvinningen av Michael O'Leary.
Påtalemyndighetene mener mannen i 50-årene oppdaget at O'Leary var i et forhold med hans kone. Han skal da ha brukt konas mobiltelefon til å lokke elskeren hennes til et avsidesliggende sted for å drepe ham.
Ifølge rettsdokumentene skal politiet ha oppdaget rester av DNA-spor fra en tynntarm i bunnen av en oljetønne hjemme hos den tiltalte.

https://www.tv2.no/nyheter/11648353/

Det finnes mange forskjellige motiv og mange forskjellige måter å lure et BO i en felle på, og mange måter å "tilintetgjøre" et lik på.

Kanskje AE kan ha hatt en avtale med noen (GM) og frivillig kan ha blitt med i bil fra S4, og at en medhjelper ble igjen i S4 og plantet alle spor (inkl telefonens bevegelser mellom kl 9.16 og 10.07)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-15 kl. 19:49.
Citera
2020-09-15, 19:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Otur att hon inte hade en tid hos frissan inbokad vid 9.20 eller nåt däråt. Utan att hennes mördarmake visste nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in