Citat:
Ursprungligen postat av
Alsagio
Drapet skjedde mest sannsynlig etter kl 9:16, og ble utført av THs medhjelper. TH kommer hjem ca 1030 og bistår med fjerning av lik og staging av åstedet, før han går tilbake til jobb.
Går den ruta hvor det er færrest kameraer mellom Futurum og hjemmet. TH trodde nok også at politiet skulle kjøpe kidnappingshistorien, og da var det lite grunn til at de skulle sjekke videoopptak fra Metrosenteret etc. da dette ikke vil vært en transportvei bort
Drapet/kidnappingen skjedde mest sannsynlig mellom 09.16 og 10.07. Synes det er vanskelig å komme utenom dette. Jeg tror ikke GM har vært klar over bevegelsesmonitorering fra telefon, selv med planlegging.
Når det gjelder om TH har dratt hjem for å hjelpe til med staging etter 10.07 tror jeg dette er lite sannsynlig. Hvorfor utsette seg for så stor risiko for å bli sett gå fra jobb, ved Metrosenteret og av naboer hjemme for å hjelpe til om det allerede var noen der?
Eneste grunn må ha vært at han var alene om det og måtte ordne noe/kvitte seg med noe, men da har jeg vanskelig for å se at det er godt planlagt da risikoen blir unødvendig høy av en person som lever av å kalkulere risiko. Pluss at en død kropp har ville lagt igjen spor til likhundene over så lang tid.
Er det planlagt og TH er involvert ville fokuset vært på å ha solid alibi hele dagen. Det virker som han ikke har det, og det er merkelig mtp planlegging.