2020-05-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvis 9:14 ryker, så kan drapet ha skjedd like før TH dro på jobb. Etter samtalen med kontordamen. I så fall må "ryddeteamet" ha kommet ekstremt raskt på pletten hvis det er relatert til bilen 09:05. Og i tillegg må et familiemedlem til være involvert og lyve om 9:14 samtalen.

Det stemmer. Politiet ser ut til å jakte noen i kretsen rundt TH. Mulig de ikke var villige til å begå drap, men å frakte kroppen. Det kan dreie seg om penger, eller at TH har hatt et pressmiddel mot dem.
Jeg tror ikke på hypotesen om at AEFH har visst noe forretningshemmeligheter som hun har truet med å avsløre. Det betyr jo at hun må ha sneket til seg dokumenter eller bevis, og stemmer dårlig med bildet gitt av henne. Hvis hun ville skilles, så er det motiv nok. Og den som ville tapt massivt på skilsmissen er TH.
Citera
2020-05-06, 20:42
Bannlyst
.
Senast redigerad av Orderud. 2020-05-06 kl. 21:03.
Citera
2020-05-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, han har ikke direkte stillt seg bak TH og forsvart han. Han holder seg nøytral, ihvertfall utad. Har ikke lest noe om noen uttalelse fra Sn¤ve.

Jeg synes ikke dette var nøytralt. Det er ganske så negativt ladet.
Citera
2020-05-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det store spørsmålet er 09.14. Holder den vann? Stadig usikkerhet der. Holder den ikke vann, så kan GM i bilen ha fått i oppdrag å hente ut en død AEFH, og å etterlate seg et trusselbrev og en strips.
Holder 09.14 vann, så har de også begått drapet. Jeg er ganske sikker på at Sloraveien 4 er åstedet for drapet, og at politiet vet dette. At de leter i kum og i hagen har med rutinemessige undersøkelser å gjøre. Det må gjøres.

Ja, enig, hun er nok mest sannsynlig drept på badet og derav er det mye blod som har rent ned i sluk og kum som gjør at de kan ta prøver for å se ansamlinger av blod.

Videre er jeg mer tvilsom til at han kan ha gjort det selv. Det er mange som dreper sin kone i sinne eller raseri, men jeg tror det skal ganske mye til å planlegge så lang tid i forveien og klare å gjennomføre det selv. Og i tillegg spille et så godt skuespill.
Jeg tror heller da at noen andre har gjort det for han slik at det blir litt distansert.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nytt bilde av TH. https://www.dn.no/jus/tom-hagen/tom-hagen-eiendom/lorenskog/tom-hagen-realiserte-eiendomsprosjekt-mens-politiet-jaktet-konas-drapsmann/2-1-799843
Det är första bilden jag sett av Tom Hagen med en (minimal) antydan till ett smil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er kun en gangvei der. Den er på den siden av huset som vender vekk fra vannet og stopper ved porten til huset hvor den går over i en vanlig asfaltert bilvei. Overskriften lyder «bil rygget opp til huset». Om man definerer det som foran eller bak huset aner jeg ikke.

"Klokken 09.05 ble det observert en bil som rygget opp en gangvei som går rett ved siden av Hagens bolig."

"Aftenposten: Politiet har video av en bil som rygget inntil Hagens bolig minutter før siste livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen"
https://www.nettavisen.no/nyheter/aftenposten-politiet-har-video-av-en-bil-som-rygget-inntil-hagens-bolig-minutter-for-siste-livstegn- fra-anne-elisabeth-hagen/3423963998.html

Dette forstår jeg som at bilen rygget helt til den var svært nær Hagens bolig.
Citera
2020-05-06, 20:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dags att sätta in sökhundar, likhundar. Ni har väl det i Norge. Annars kan ni låna av oss.

Svenske likhunder, blant annet hunden som fant Kim Wall har gjennomsøkt eiendommen inne og ute allerede våren 2019. De har også søkt i vannet.
Citera
2020-05-06, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg synes ikke dette var nøytralt. Det er ganske så negativt ladet.

Ja, det med ektepakten. Ja, tenkte mer på når han sa "dette er tragisk, uansett utfall".
Det med ektepakten, der virker det nesten som han da mener at TH har forfalsket hans undersrift. Han sier at dette har han ikke laget.
Citera
2020-05-06, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Norsk ex-kriposforensiker om GW:

”Han mener at GW Persson er på bærtur.”

😂

Ja ja. Men likafullt så är det faktiskt inte bra att en miljardär slagit ihjäl frun hemmavid och sen gått till jobbet. Och fortsatt så i ett och ett halvt år.

Nu får norrmännen bevisa sig lite. Jobba över en halvtimme. Hjälpas åt. Och stoppa nåt i munnen på Holden. Och börja göra livet svårt för MGM.

https://www.vg.no/nyheter/i/zG2r8v/svensk-kriminolog-fyrer-loes-mot-norsk-politi-slakter-tidsbruken-i-hagen-saken
Holden säger att han gett polisen något att tugga på - kanske Holden varit "på bærtur" med GW ;-)

https://www.nrk.no/norge/politiet-klarte-ikke-svare-pa-hagen-anke-i-tide-1.15003696
Citat:
– Jeg tror de har fått noe å tygge på.
Citera
2020-05-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, enig, hun er nok mest sannsynlig drept på badet og derav er det mye blod som har rent ned i sluk og kum som gjør at de kan ta prøver for å se ansamlinger av blod.

Videre er jeg mer tvilsom til at han kan ha gjort det selv. Det er mange som dreper sin kone i sinne eller raseri, men jeg tror det skal ganske mye til å planlegge så lang tid i forveien og klare å gjennomføre det selv. Og i tillegg spille et så godt skuespill.
Jeg tror heller da at noen andre har gjort det for han slik at det blir litt distansert.

Politi menar ju att det kan vara flera inblandade. GM kan ju blivit släppt in av TH innan han drog på jobb. Eventuellt om GM sovit i garagen på natten. Obemärkt gått in då hagen paret va på teater. (De kan også då ha riggat bil och allt i forveien i garagen). Förutsätter då att TH vanligtvis inte parkerar bilen i garagen.

Politi har också brytit upp golv i garage?
Kan vara mycket inhämtade dna bevis där.
Citera
2020-05-06, 20:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Holden säger att han gett polisen något att tugga på - kanske Holden varit "på bærtur" med GW ;-)

https://www.nrk.no/norge/politiet-klarte-ikke-svare-pa-hagen-anke-i-tide-1.15003696

Svampar kanske. Eller torkad fisk.

Aha, det gällde invändningar mot häktningsskälen. I överklagandet av häktningsbeslutet.

Nå. Poliserna behöver alldeles säkert tänka.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-05-06 kl. 21:08.
Citera
2020-05-06, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lyssnade och såg på referat och bildreportage i VG. Man ser hur dom gräver i jorden. Och det är uppenbarligen inte för att sätta potatis. Men reportern vill inte ta verkligheten i sin mun. Att man gräver efter fru Hagen eller delar av henne.

Man säger. bare en utvidget undersökelse.
Varför denna fobi mot sanningen?
Det har jag frågat i tråden i drygt ett år.

Nu ser jag ju den i media också.

Klart dom vill se om han har dumpat henne i brunn eller grävt ner henne!!
Är det för OTÄCKT att inse den möjliga sanningen? Och i detta fall den uppenbara anledningen.
Polisen är inte där för trädgårdsarbete!

Det märkliga med detta fallet är inte mordet. Utan media, polisens och trådfolkets fobi mot att se nyktert och logiskt på detta fall. Känslobefriat m.a.o.

Själva fallet tycks mig rätt enkelt. Maken mördare. Med eller utan hjälp.

Det som sto i Dagbladet i går, forstår jeg som at politiadvokaten sa at det ikke er en hemmelighet at de søker etter AE på THs eiendom.

"Politiet søker nå etter aller mulige spor i saken. Men også etter Anne-Elisabeth Hagen.

- Det er ingen hemmelighet at vi kommer til å ha svært grundige undersøkelser av eiendommen til ektemannen. Det som pågår nå, er ledd i dette, sier politiadvokat og påtaleansvarlig Haris Hrenovica.

Politiet håper fortsatt det er mulig å finne Anne-Elisabeth."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-desperate-jakt/72432354
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in