2020-05-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nytt bilde av TH. https://www.dn.no/jus/tom-hagen/tom-hagen-eiendom/lorenskog/tom-hagen-realiserte-eiendomsprosjekt-mens-politiet-jaktet-konas-drapsmann/2-1-799843
Det er det eneste bildet hittil som jeg har sett at han smiler på, tenkte jeg først. Men han myser kanskje bare mot solen, og det er ev årsaken til at det kan se ut som om han smiler.
Citera
2020-05-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Politi menar ju att det kan vara flera inblandade. GM kan ju blivit släppt in av TH innan han drog på jobb. Eventuellt om GM sovit i garagen på natten. Obemärkt gått in då hagen paret va på teater. (De kan også då ha riggat bil och allt i forveien i garagen). Förutsätter då att TH vanligtvis inte parkerar bilen i garagen.

Politi har också brytit upp golv i garage?
Kan vara mycket inhämtade dna bevis där.

Det sto i nyhetene idag at en bil rygget inn gangveien på baksiden av huset 09.05, og TH ankom jobb 09.14. Han kan fint ha gitt GM nøklene da, eller han kan ha gitt dem nøklene tidligere under planlegging og kjørt forbi hverandre som et tegn på at TH er ute av huset og kysten er klar.
Bilder ovenfra huset ser det ut som gangveien stopper ved garasjen?
Hvordan de kan ha dratt henne ut fra garasjen til bilen ved gangveien vet jeg ikke.

Men hvis bilen observert kl 09.05 klart er GM, så kan dem ikke ha kommet dagen før og sovet i garasjen.
Citera
2020-05-06, 20:59
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det som sto i Dagbladet i går, forstår jeg som at politiadvokaten sa at det ikke er en hemmelighet at de søker etter AE på THs eiendom.

"Politiet søker nå etter aller mulige spor i saken. Men også etter Anne-Elisabeth Hagen.

- Det er ingen hemmelighet at vi kommer til å ha svært grundige undersøkelser av eiendommen til ektemannen. Det som pågår nå, er ledd i dette, sier politiadvokat og påtaleansvarlig Haris Hrenovica.

Politiet håper fortsatt det er mulig å finne Anne-Elisabeth."
https://www.dagbladet.no/nyheter/politiets-desperate-jakt/72432354

Varför skriver dom "Det er ingen hemlighet..."? Som om det skulle kunna vara en hemlighet? Eller er det någon som velat hålla detta hemligt, alltså?

Och "er mulig og finne Anne-Elisabeth"?
När dom egentligen menar kroppen efter henne.

Finkänslighet? Eller just hemlighetsmakeri.
Senast redigerad av Jof 2020-05-06 kl. 21:03.
Citera
2020-05-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Skall vi alltså förstå detta som att AE ringde det sista samtalet under hot, då hon redan var i "kidnapparnas" våld? Och sedan blev dräpt och bortfraktad, allt för att skapa ett alibi åt TH?

Rätt gräsligt i så fall, eller hur? Och jag undrar vad jag skulle gjort i motsvarande situation! Kanske försökt ge någon ledtråd till att allt inte stod rätt till -- men det kan nog vara svårt utan att väcka misstankar hos våldsmän, när man inte har en aning om vilken information de är i besittning av!

Gräsligt visst. Men du gav mig en tanke. Tom Hagen åker iväg till jobbet i normal ordning. Parkerar bilen och visar sig på kontoret. Han är sedd av alla, som sen håller på med sitt och tänker inte mer på honom alls.

Tom Hagen vet att hans fru har en lång startsträcka, hon tänker ta ett bad innan hon går ut med hunden och gör övriga sysslor i hemmet.

Tom Hagen kommer hem, det är inte långt bort, och säger att det är något strul med löner och ber EH att ringa sekreteraren. Sen tar hon sitt bad. Hon dränks. Hagen är snabbt tillbaka på kontoret. Han åker hem och han har lite tid att arrangera brottsplatsen innan han ringer polisen. Han har förflyttat EH till en temporär plats och han blir inte misstänkt den första tiden innan polisen börjar förstå att allt är fejk.

Jag tror fortfarande att det finns inga medhjälpare, eftersom det är omöjligt utanför kriminella kretsar att be en person hjälpa till att mörda en äldre dam.

Från det Tom Hagen var misstänkt har han blivit bevakad av polisen. Det tyder på att inga medhjälpare finns när kontakt med sådana saknas. Medhjälpare hade velat diskutera med Tom Hagen, de hade haft olika sorters oro.
Citera
2020-05-06, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför skriver dom "Det er ingen hemlighet..."? Som om det skulle kunna vara en hemlighet?

Finkänslighet?

Ingen hemmelighet, så betyr det vel at de gjennomsøker alt uten å la noe være igjen. At de graver opp og ødelegger alt de kan uten at de har noe tips. På norsk sier vi vel ofte det er ingen hemmelighet at... typ i stedet; det er en selvfølge at vi.. Så tror ikke denne setningen har noe spesiell betydning?

Om det er mulig, det tolker jeg nesten som at de kan ha en indikasjon på et hun er tilintetgjort? Eksempelvis helt brent opp et sted som gjør at man ikke kan finne det før noen tyster? Eller at man f.eks kan finne beinrester/fragmenter etter en kropp som gjør at det ikke er mulig å finne henne hel? Eller rykter om at hun er dumpet i havet? Jeg tolker det enten som de aldri kan finne, eller at de ikke kan finne henne hel.
Citera
2020-05-06, 21:04
Bannlyst
Citat:
Det er det eneste bildet hittil som jeg har sett at han smiler på, tenkte jeg først. Men han myser kanskje bare mot solen, og det er ev årsaken til at det kan se ut som om han smiler.

Ikke ofte at psykopater smiler.
Citera
2020-05-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det med ektepakten. Ja, tenkte mer på når han sa "dette er tragisk, uansett utfall".
Det med ektepakten, der virker det nesten som han da mener at TH har forfalsket hans undersrift. Han sier at dette har han ikke laget.

Nei, han sier om ektepakt fra 1993 ... "jeg kunne ikke laget den". Underforstått, at Bjørn Brodwall alltid har fulgt advokatstandens krav til etiske prinsipper i sitt arbeid. Og underforstått, at BB ikke husker noe som helst rundt ektepakt av 1993.

Men Tom Hagen har muligens forklart seg om ektepakt av -93 i det korte avhøret like etter pågripelsen på tirsdag 28. april. Politiet innledet avhøret med ektepakten(e) som tema.

Det spørs hva Tom Hagen har forklart om ektepakten(e). Om Tom Hagens versjon stemmer med Bjørn Brodwalls versjon.

Tom Hagen kan ha sagt ... "men jeg fikk bistand fra min advokat BB da ektepakten ble skrevet og den er selvfølge fullt lovlig og det hefter ingen etiske betenkeligheter ved den" ... spekulasjon selvfølgelig.
Citera
2020-05-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför skriver dom "Det er ingen hemlighet..."? Som om det skulle kunna vara en hemlighet? Eller er det någon som velat hålla detta hemligt, alltså?

Finkänslighet? Eller just hemlighetsmakeri.
Jeg vet ikke hvorfor han valgte å bruke de ordene.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den ruggande bilen borde polisen haft kännedom om ganska tidigt i utredningen. Vilket då ska ställas i relation till idén att bortförandet antas ha skett på garagesidan.

Det borde ju gå att nå personen som backat där. Om rent mjöl i påsen.

Sen om det sker samtidigt som TH antas anlända Futurum så blir det ju litt mystiskt. Han kan ju inte vara på två ställen samtidigt.

9:09 är ju strängt taget nästan det ögonblick han måst åka hemifrån för att vara på jobbet 9:14 när AE sägs ringa.

Det är inte nåns klocka som går fel här...?

Gissningsvis är inte bilen relaterad till saken trots allt. En spökbil.

Det är mycket spök i det här fallet. För mycket.

Kanskje noen på forhånd hadde justert "klokken" på videopptakene på Futurum, slik at det skulle se ut som at han ankom arbeidsplassen kl 9:08? Jeg leste at videoopptak på Futurum bekrefter at TH ankom Futurum 9:08.

Kan man justere "klokken" på slike videoopptak frem og tilbake uten at etterforskere kan finne ut av dette i ettertid?
Citera
2020-05-06, 21:12
Medlem
Jeg hører på episode 2 nå av krimpodden til VG, vet noen hvem som er vitne i podden?
Citera
2020-05-06, 21:13
Medlem
Lite funderingar
Varför börjar man gräva fram en brunn som inte använts på flera år, som dessutom tycks finnas i ett garage med mycket andra saker som måste bäras ut?
Om man får den idén torde det finnas något som visar att brunnen har öppnats på senare tid trots att den inte har brukats?
Citera
2020-05-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den ruggande bilen borde polisen haft kännedom om ganska tidigt i utredningen. Vilket då ska ställas i relation till idén att bortförandet antas ha skett på garagesidan.

Det borde ju gå att nå personen som backat där. Om rent mjöl i påsen.

Sen om det sker samtidigt som TH antas anlända Futurum så blir det ju litt mystiskt. Han kan ju inte vara på två ställen samtidigt.

9:09 är ju strängt taget nästan det ögonblick han måst åka hemifrån för att vara på jobbet 9:14 när AE sägs ringa.

Det är inte nåns klocka som går fel här...?

Gissningsvis är inte bilen relaterad till saken trots allt. En spökbil.

Det är mycket spök i det här fallet. För mycket.
Det er et godt forslag at noens klokke kan ha vært stilt feil.

TH reiste hjemmefra ca kl 9:00 og ankom Futurum 9:08.
Den ryggende bilen på gangveien ved Hagens hus ble observert av kamera 9:05.

Noen i tråden nevnte en snarvei mellom huset og Futurum som det tar 4 minutter å kjøre.
Citera
2020-05-06, 21:16
Medlem
Citat:
Kanskje noen på forhånd hadde justert "klokken" på videopptakene på Futurum, slik at det skulle se ut som at han ankom arbeidsplassen kl 9:08? Jeg leste at videoopptak på Futurum bekrefter at TH ankom Futurum 9:08.

Kan man justere "klokken" på slike videoopptak frem og tilbake uten at etterforskere kan finne ut av dette i ettertid?

Du kan stille klokkeslett og dato på videoopptak ja, men dette kan du lett finne ut via "loggen" på kameraet. Regner med det er sjekket ut av saken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in