2020-01-25, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Om det var en enkelt GM, hur fikk han kroppen dit, uten å bli oppdaget under dette ärendet?
Noen tanker der? En livlös kropp er nesten helt uhåndterlig; én ting er å ta 80-90 kg i benkpress, noe annet er å løfte en slapp livløs kropp opp fra gulvet og å håndtere den. Virkelig ikke lett for én person... hvor mye kan AEH ha veiet? 60-70 kg ville jeg gjette på?
Hun kan ev ha gått tur der alene eller sammen med GM, og ev ha blitt angrepet, drept og skjult på ett og samme sted der av GM.
Citera
2020-01-25, 10:22
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvis de futurum-mennene vandret der på oppdrag fra GM, så kan GM ha vært anonym da han bestilte oppdraget og ev sagt at oppdraget gjaldt noe helt annet. Og hvis det var slik, så kan ev GM anonymt i ettertid ha truet disse til å ikke si noe til noen om oppdraget og det kan ev være grunnen til at de ikke meldte seg til politiet når de ev forsto hva de hadde blitt dratt inn i.

Om dette stemmer, så er de to den eneste kjente lenken til GM i denne saken, og de eneste man vet som kan vitne. Veldig merkelig at de ikke har kommet frem. Politiet sa noe om at de kanskje var øst-europeere som forlot Norge kort etter og ikke har vært tilbake siden.
Ellers så har de noe å tape på å gi seg til kjenne.
Ellers så ligger de begge i en gravrøys på Fjellhamar.... ok, det var litt melodramatisk!
Citera
2020-01-25, 10:30
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Hun kan ev ha gått tur der alene eller sammen med GM, og ev ha blitt angrepet, drept og skjult på ett og samme sted der av GM.

Ja, men dette reiser flere spørsmål: Når... på natten 30.10 etter teaterforestillingen, eller tidlig på morgenen før 09:00?
Hvordan overtaler man noen til en tur ut i skaugen i snøslaps og kanskje mørke, på disse tidspunktene?
Det var snøslaps, ha med fotspor?
Men selvfølgelig, fordi "kidnapperne" hadde truet med å å drepe offeret om TH gikk til polisen, så var det nok ikke noen politihunder utenfor som fulgte noen spor fra huset - de første ukene!
Hmmm, politiet fikk tilgang til innsiden av huset nesten umiddelbart, men utvendig kunne de ikke sikre spor... og vinteren kom.
Fanden, jeg tror det er noe her!
Citera
2020-01-25, 10:31
Medlem
Citat:
Om det var en enkelt GM, hur fikk han kroppen dit, uten å bli oppdaget under dette ärendet?
Noen tanker der? En livlös kropp er nesten helt uhåndterlig; én ting er å ta 80-90 kg i benkpress, noe annet er å løfte en slapp livløs kropp opp fra gulvet og å håndtere den. Virkelig ikke lett for én person... hvor mye kan AEH ha veiet? 60-70 kg ville jeg gjette på?
Hvor ofte gikk TH på teater? Veldig "convenient" at dette skjedde kvelden før. Kjapp overlevering eller dumping på vei hjem fra teater? En av Oslos millioner av kummer? Ref. Tina Jørgensen saken. En smart mann vil ikke plassere noe på egen tomt.
Citera
2020-01-25, 10:33
Medlem
Citat:
Om dette stemmer, så er de to den eneste kjente lenken til GM i denne saken, og de eneste man vet som kan vitne. Veldig merkelig at de ikke har kommet frem. Politiet sa noe om at de kanskje var øst-europeere som forlot Norge kort etter og ikke har vært tilbake siden.
Ellers så har de noe å tape på å gi seg til kjenne.
Ellers så ligger de begge i en gravrøys på Fjellhamar.... ok, det var litt melodramatisk!
Det er jo mulig at politiet fant ut hvem de to mennene er og at de ev ble avhørt, selv om politiet ikke har opplyst om det (ev av hensyn til etterforskningen), og selv om Brøske har sagt det fetade i sitatet under.
Politiet har vel ev lov til å komme med usannheter hvis det er best med tanke på oppklaring av saken og av hensyn til etterforskningen?
Citat:
(5. juni 2019) "Samtidig som politiet sier at de ikke har en løsning i sikte, legger de bort et av sine hovedspor i Lørenskog-forsvinningen: Jakten på de etterlyste mennene"
"Hvorfor er Futurum-mennene ikke lenger interessante?"
"– Politiet mener nå å ha holdepunkter for at det er mindre sannsynlig at de to mennene har en rolle i Anne-Elisabeth Hagens forsvinning. Etter en helhetlig vurdering så velger politiet derfor å legge vekk Futurum-prosjektet, til tross for at de to ikke er identifisert, sier Brøske."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAQJ6G/etterforskningsleder-i-loerenskog-saken-vil-ikke-si-at-vi-staar-fast
Citera
2020-01-25, 10:33
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:
Kanskje noen med kjennskap til områdene ved gravrøysene i Lørenskog kan fortelle om ev turområder nær disse?
Det med symbolsk verdi, er et bra forslag.
Det hadde vært lurt å tipse politiet om å søke i og ved gravrøysene og ev andre steder der det finnes eller kan finnes hulrom i naturen i Lørenskogområdet.

Du skal frakte et lik til fots et ganske langt stykke, for å komme til gravrøysene. Det er ikke bilvei inn dit. Det er en relativt smal sti som går forbi.
Citera
2020-01-25, 10:34
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Som en jeg kjenner sa i dag:

— Ingen tror vel på at dette er en kidnapping nå. Etter Brøske sine uttalelser i går.

Tipper at forretningsforbindelser trekker seg unna nå, om de ikke har gjort det før. Men må være vanskelig for Sn*ve (*e) som har samarbeidet tettest med TH.

Selvom jeg sitter her anonym på et svensk forum, finner jeg et visst ubehag ved å henge ut noen som drapsmann, i beste fall løgner. Men for meg er det ikke personlig.

THs forbindelser må etterhvert ha stilt seg spørsmål, og hva skal de late som vis a vis ham?
Jeg aner ikke hvordan jeg kunne latet som intet om jeg mistenkte en jeg jobbet med som drapsmann; skal man holde maska og jatte med, eller bryr de seg ikke?
Interessant poeng du tar opp der.
Citera
2020-01-25, 10:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Jag leste at han giftet sig med en rysk kvinna; hon måste jo vara tokig. Det värker som om dom här männen appellerer til eran moders-instinkt, och dom önskar ta hand om däm och ge dom den moders-kärleken som dom tror sig att männen har saknat i sin uppväkst.......
Men man har hört tal om många mördare i fengsel som mottar kärleksbrev från kvinnor dom aldri mött.
Eran modersinstinkt? Blanda inte in mig tack.
Citera
2020-01-25, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
Du skal frakte et lik til fots et ganske langt stykke, for å komme til gravrøysene. Det er ikke bilvei inn dit. Det er en relativt smal sti som går forbi.
Takk for opplysninger!
Hvor langt ca fra bilvei er det man må gå til fots?
Er det slik også ved de andre gravrøysene i Lørenskog?
Er det vanlig å gå turer i disse områdene?
Kan BO ev ha gått tur der alene eller sammen med GM og deretter blitt angrepet, drept og skjult av GM på stedet?
Citera
2020-01-25, 10:41
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Eran modersinstinkt? Blanda inte in mig tack.

Ha ha ha, nej... det er jeg som roter med svenske genitiver!
Citera
2020-01-25, 10:44
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:

Citat:
Kan BO ev ha gått tur der alene eller sammen med GM og deretter blitt angrepet, drept og skjult av GM på stedet?

Ja, det er jo den teorien du kommer med. Det er en mulighet, spesielt om hun hadde for vane å ikke ta med seg mobiltelefonen.
Citera
2020-01-25, 10:46
Medlem
Citat:
Drapsmenn går gjennom åtte faser før de myrder sin partner eller eks-partner, ifølge ny forskning
Når menn dreper sine partnere eller eks-partnere, har de ofte vært ekstremt kontrollerende. Og udåden er som regel mye bedre planlagt enn tidligere antatt.

https://forskning.no/kriminalitet-vold/drapsmenn-gar-gjennom-atte-faser-for-de-myrder-sin-partner-eller-eks-partner-ifolge-ny-forskning/1578839
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in