2020-05-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Møtt dem som rygga inn på veien og gitt dem nøklene som lå i garasjen da kanskje.

Passer godt med tanke på tiden. Men tror heller det er snakk om at de ser han passere, og rykker inn.
Citera
2020-05-06, 20:19
Medlem
Lonnrots avatar
Norsk ex-kriposforensiker om GW:

”Han mener at GW Persson er på bærtur.”

😂

Ja ja. Men likafullt så är det faktiskt inte bra att en miljardär slagit ihjäl frun hemmavid och sen gått till jobbet. Och fortsatt så i ett och ett halvt år.

Nu får norrmännen bevisa sig lite. Jobba över en halvtimme. Hjälpas åt. Och stoppa nåt i munnen på Holden. Och börja göra livet svårt för MGM.

https://www.vg.no/nyheter/i/zG2r8v/svensk-kriminolog-fyrer-loes-mot-norsk-politi-slakter-tidsbruken-i-hagen-saken
Citera
2020-05-06, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Passer godt med tanke på tiden. Men tror heller det er snakk om at de ser han passere, og rykker inn.
Ja, din teori er nok mer sannsynlig enn min.
Tenkte han kunne ha planlagt med en, som igjen har kontakter som utførte dette for eksempel fra utlandet som ikke kjenner til TH så det ble mer upersonlig.
Citera
2020-05-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det høres usannsynlig ut at han har rukket hjem igjen før 9:14 når han ankom Futurum 9:08/9:09. Da har han ikke vært innenfor døren på kontoret i hvert fall. Det tar litt tid å kjøre i morgenrushet, og vi snakker Lørenskogs mest trafikkerte område. Så jeg tipper det har vært medhjelpere i den bilen jeg. De har ventet med å slå til inntil de visste at TH var ankommet Futurum og hadde alibi.

Citat:
Det vet jeg ikke, men politiet vet garantert hvilken bil TH kjørte den morgenen og han må ha ankommet Futurum med den omtrent samtidig som denne bilen rygget inn til boligen.
Et lite ps, hvis man kommer snarveien via gangvei fra fiskeplassen ELLER snarvei over plenen ved blokkene så MÅ man rygge inn foran boligen. Det er for smalt og krapp sving til at man kan runde porten.
Takk for viktig opplysning!

Kan TH ha rukket å kjøre til arbeidsplassen på 3 minutter fra den gangveien?
Noen skrev i går om en kjørerute fra Sloraveien til Futurum som det tar 4 minutter å kjøre.

Teori: TH forlater hjemmet før kl 9, og kjører deretter til boligblokken der et vitne observerer en bil kjøre fra boligblokken og over en plen i retning Sloraveien.
Deretter kan han ha kjørt til det punktet på gangveien der det ble observert en bil rygge fra, og han rygger mot huset. Deretter kjører han til arbeidsplassen. Kanskje, hvis det var slik, så var det eventuelt bare planlagt "mistenkelig" kjøring i området for å få politiet til å tro at forbrytelsen skjedde på det tidspunktet?

Eller en annen person hadde ev et oppdrag med å fabrikere "mistenkelig kjøring" i det tidsrommet?

Men det høres merkelig ut om noen skulle ha fabrikert dette med bilkjøringen og også ha vært nær huset ca kl 9:05 når AE ringte til noen kl 9:14.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT

"Klokken 09.05 ble det observert en bil som rygget opp en gangvei som går rett ved siden av Hagens bolig."
https://www.nettavisen.no/nyheter/aftenposten-politiet-har-video-av-en-bil-som-rygget-inntil-hagens-bolig-minutter-for-siste-livstegn- fra-anne-elisabeth-hagen/3423963998.html
Citera
2020-05-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, din teori er nok mer sannsynlig enn min.
Tenkte han kunne ha planlagt med en, som igjen har kontakter som utførte dette for eksempel fra utlandet som ikke kjenner til TH så det ble mer upersonlig.

Det store spørsmålet er 09.14. Holder den vann? Stadig usikkerhet der. Holder den ikke vann, så kan GM i bilen ha fått i oppdrag å hente ut en død AEFH, og å etterlate seg et trusselbrev og en strips.
Holder 09.14 vann, så har de også begått drapet. Jeg er ganske sikker på at Sloraveien 4 er åstedet for drapet, og at politiet vet dette. At de leter i kum og i hagen har med rutinemessige undersøkelser å gjøre. Det må gjøres.
Citera
Medlem
Citat:
Det som er nytt er i så fall at bilen er observert ryggende samt at tidspunktet er definert til kort tid før siste livstegn (9:14). Det kan stemme med informasjon som jeg har gitt i forumet tidligere om at politiet skal vite omtrent på minuttet når AEH ble tatt.

Hadde politiet gått ut med dette umiddelbart etter kidnappingen (og ikke holdt det skjult i flere måneder) , så hadde helt sikkert noen husket den bilen. Nå 18 måneder etter er det selvsagt ingen som husker noe vdr denne bilen.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Trær har ikke 2 cm tykke røtter, og bare det å grave i hagen her hvor det vokser trær rundt, kan være en utfordring. Det er også mye stein i Norge, og man kan treffe på store steinblokker og grunnfjell også. Jeg våger å påstå at man må grave ute på et ryddet jorde for å komme særlig dypt. Men trekker det gjerne tilbake om noen her har erfaring med å grave i skogen.
Just det där med att det är mycket sten i Norge —- tänker Att man varken behöver gräva ner ett lik eller dumpa det i vatten. Borde väl finnas mängder av raviner i Norge att göra sig av med kroppar i!?
Citera
2020-05-06, 20:35
Medlem
Citat:
I henhold til mine opplysninger så er det ikke riktig.
Tenker at begge samtalene (08 og 09.14)var planlagt.ellers TH ikke hadde hatt alibi.
Familiemedlem er enten involvert eller han er helt tilfeldige brikke i puslespillet. (?)Dette etterfoskes.Derfor ble ikke han utalt med navn endå.
Citera
2020-05-06, 20:36
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Det store spørsmålet er 09.14. Holder den vann? Stadig usikkerhet der. Holder den ikke vann, så kan GM i bilen ha fått i oppdrag å hente ut en død AEFH, og å etterlate seg et trusselbrev og en strips.
Holder 09.14 vann, så har de også begått drapet. Jeg er ganske sikker på at Sloraveien 4 er åstedet for drapet, og at politiet vet dette. At de leter i kum og i hagen har med rutinemessige undersøkelser å gjøre. Det må gjøres.

Hvis 9:14 ryker, så kan drapet ha skjedd like før TH dro på jobb. Etter samtalen med kontordamen. I så fall må "ryddeteamet" ha kommet ekstremt raskt på pletten hvis det er relatert til bilen 09:05. Og i tillegg må et familiemedlem til være involvert og lyve om 9:14 samtalen.
Citera
2020-05-06, 20:38
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Just det där med att det är mycket sten i Norge —- tänker Att man varken behöver gräva ner ett lik eller dumpa det i vatten. Borde väl finnas mängder av raviner i Norge att göra sig av med kroppar i!?

Dags att sätta in sökhundar, likhundar. Ni har väl det i Norge. Annars kan ni låna av oss.
Citera
2020-05-06, 20:41
Bannlyst
Citat:
Jeg merker meg at han ikke stiller seg bak TH, dette er ikke positivt, og det overrasker meg litt. Har Fr*edrik Sn*eve uttalt seg etter pågripelsen.

Ja, han har ikke direkte stillt seg bak TH og forsvart han. Han holder seg nøytral, ihvertfall utad. Har ikke lest noe om noen uttalelse fra Sn¤ve.
Citera
2020-05-06, 20:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dags att sätta in sökhundar, likhundar. Ni har väl det i Norge. Annars kan ni låna av oss.
De heter Ben, Cross och Ace och jobbar i hela Skandinavien. Det är bara för norsk politi att lägga in en hemställan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in