2021-05-23, 22:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Fast det vore ju verkligen sensationellt och inte alls meningslöst om du skulle kunna diskutera smaken på bananer med schimpanser, om vi antar att du gör det i verkligheten och inte bara är allmänt galen och tror att du diskuterar med dem. Det skulle bli en världsnyhet att det går att kommunicera på ett så sofistikerat sätt med dem att de t.o.m. kan berätta hur de tycker att bananer smakar! Och sen lyssna på hur du tycker att de smakar också förstås, och utveckla det till en diskussion. Vem hade kunnat ana?!

Skulle du inte alls vara nyfiken på hur schimpanser tänker och resonerar?

Kort svar, nä
Citera
2021-05-24, 06:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ja, det är för jävligt hur de lyckats med att infiltrera skolväsendet. Men mina ungar skakar ju också på huvudet och går vidare. De ignorerar dumt beteende precis som de gör med hundarna. Och fokuserar på det som är viktigt i skolan, nämligen lära sig något väsentligt.

Typ som att lära sig räkna, läsa, skriva och ett yrke som är till gagn både för dem själva och samhället i övrigt. Och ha roligt under tiden.

Vet jag väl att dina ungar mår bra. Mina med. Men det är de svaga föräldrarnas barn som de attackerar och sätter virus i. Föräldrar som tar en extra timme framför TV'n istället för att gå in i fighten och stå upp och ställa frågor på mötena.

Bor som kanske bekant i Indonesien så jag har mycket mer koll per automatik (frugan är väldigt engagerad i barnhem, skola och sånt) men jag lider verkligen av det jag ser händer hos er. Jag är en tuff jävel men blir lite gråtfärdig när jag tänker på hur ungarna har det där hemma.
Citera
2021-05-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Kort svar, nä

Jag är chockerad! På allvar!
Citera
2021-05-29, 00:21
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
För vilket av påståenden? För det andra? för där är ju avsaknaden av belägg poängen. Det görs ju hela tiden trådar om hur "jag har personligen inte sett feminister kritisera islam, alltså gillar de islam".

Det första, tja, jag tycker att vilket värde han nu må ha när det gäller att sprida trivial självhjälp, så är han ingen stor tänkare när det gäller marxism eller feminism. Men det är förstås subjektivt.
Jag är nu uppe i över 40 timmar av de här föreläsningarna från Stanford om mänskligt beteende ( https://youtu.be/NNnIGh9g6fA ) och inser att hela det kaninhålet ner i mänskligt beteende är en kolossal ögonöppnare för någon som är uppvuxen i ett land där man medvetet uppfostrat sina medborgare i att göra sitt jobb, sköta sig själv och skita i andra och NU, när grupp efter grupp börjar kräva specialbehandling är man först helt skitnödig om hur man kan ha glömt dessa "unika erfarenheter" och i nästa steg hur man ska bära sig åt för att "inkludera alla" i det gemensamma bygget.
(Om man så måste skicka ut 30 000 gamlingar på gatan, för att man är trött på att lösa deras problem. Och alla vita heteronormativa cis-män)

En sorts socialkollektivistiskt skuldbeläggande som trappsteg till att kunna förhäva sig själv utan att ha någon som helst praktisk täckning för sitt ställningstagande. En hyperpopulistisk godhetsknarkare som lyssnar på Aftonbladet och SVT för att veta om man ligger rätt på "godhetsskalan".

Om det så skickar hundratusentals vanliga knegare med en egen åsikt under bussen.
Vad Jordan B Peterson säger till dem är kort och gott, ja livet suger, men kämpa på. Det är det enda sättet du kommer belönas för. Lycka är en biprodukt att att faktiskt åstadkomma något.

Ta det som kontrast till de patologgiska godhetssignallerarna på TV4 eller den lilla sosseknähunden Aftonbladet som blir mer och mer irrelevant nu när vanliga vuxna poddar med hundra gånger mer relevans.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-05-29 kl. 00:25.
Citera
2021-05-29, 14:51
Avslutad
Citat:
Jordan är skrattretande i sina "analyser" av sina fiender, förtjänar inte någon som helst respekt.

Och jag har inte sett honom protestera mot redikal islam, alltså är han allierad med den.
Vilket briljant argument, kör personangreppskortet direkt i öppningsrundan. Du som ser dig själv som oerhört intelligent, hur ser din teori om varför feminister inte har några problem med shariadyrkares kvinnosyn ut? Låt höra, jag är uppriktigt nyfiken på svaret för jag hoppas att ditt skratt inte bottnar i att du tappat all markkontakt, utan har en rimlig orsak till det.

Feminister borde kunna ha en åsikt om islams kvinnosyn eftersom feminister oftast även är invandringsvurmare som medverkar till importen av denna kvinnosyn. Nå?
Citera
2021-05-29, 15:25
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Vilket briljant argument, kör personangreppskortet direkt i öppningsrundan. Du som ser dig själv som oerhört intelligent, hur ser din teori om varför feminister inte har några problem med shariadyrkares kvinnosyn ut? Låt höra, jag är uppriktigt nyfiken på svaret för jag hoppas att ditt skratt inte bottnar i att du tappat all markkontakt, utan har en rimlig orsak till det.

Feminister borde kunna ha en åsikt om islams kvinnosyn eftersom feminister oftast även är invandringsvurmare som medverkar till importen av denna kvinnosyn. Nå?

Oerhört? Jag ser mig som ganska normalbegåvad, jag är inte sån som talar om mina 150+ iq så som Jordy.

Det där är en fråga av typen "har du slutat att slå dina barn?", ingen som föreslår att den har ett svar på en fråga med uppenbart felaktiga premisser är att ta på allvar.
Citera
2021-05-29, 16:34
Avslutad
Citat:
Oerhört? Jag ser mig som ganska normalbegåvad, jag är inte sån som talar om mina 150+ iq så som Jordy.

Det där är en fråga av typen "har du slutat att slå dina barn?", ingen som föreslår att den har ett svar på en fråga med uppenbart felaktiga premisser är att ta på allvar.
Varför pladdrar du om allt annat än svarar på frågan? Har du inget svar finns det ingen anledning att ta dig på allvar.

Förstår du? Jag ber inte om någon analys om frågeställningen, utan om ett svar på varför feminister har problem med våld mot kvinnor men undviker att sätta fingret på varifrån våldet kommer. Är det för att två ideologier ligger på full kollisionskurs och svaret skulle innebära att man levt en lögn? Du vill väl bli tagen på allvar? Svara då på frågan: Har islam rätt om kvinnans roll i samhället?
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-05-29 kl. 16:38.
Citera
2021-05-29, 20:17
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Varför pladdrar du om allt annat än svarar på frågan? Har du inget svar finns det ingen anledning att ta dig på allvar.

Förstår du? Jag ber inte om någon analys om frågeställningen, utan om ett svar på varför feminister har problem med våld mot kvinnor men undviker att sätta fingret på varifrån våldet kommer. Är det för att två ideologier ligger på full kollisionskurs och svaret skulle innebära att man levt en lögn? Du vill väl bli tagen på allvar? Svara då på frågan: Har islam rätt om kvinnans roll i samhället?

Jag svarar inte på frågan för att jag förkastar premissen givetvis. Jag förklarade det men det var kanske för svårt.
Citera
2021-05-29, 20:21
Avslutad
Citat:
Jag svarar inte på frågan för att jag förkastar premissen givetvis. Jag förklarade det men det var kanske för svårt.
Fortsätt slingra dig, din orm. Själv kan jag utan problem svara på frågan: nej, islam är en bakåtsträvande religion som förtrycker kvinnan för att männen ska kunna behålla makten. Svårare än så behöver det inte vara men du vågar inte ta konflikten med dina grundmurade åsikter.
Citera
2021-05-29, 23:41
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Fortsätt slingra dig, din orm. Själv kan jag utan problem svara på frågan: nej, islam är en bakåtsträvande religion som förtrycker kvinnan för att männen ska kunna behålla makten. Svårare än så behöver det inte vara men du vågar inte ta konflikten med dina grundmurade åsikter.

Hur är det ett svar på frågan "Varför protesterar inte feminister mot islam" (eller mot kvinnosynen i Islam eller vad det nu var frågan var)?
Citera
2021-05-30, 09:27
Avslutad
Citat:
Hur är det ett svar på frågan "Varför protesterar inte feminister mot islam" (eller mot kvinnosynen i Islam eller vad det nu var frågan var)?
För att svaret skulle förvandla feministerna till ”islamofober”. Är det vad du är rädd för eftersom du undviker att svara som om livet hängde på det? Du är bara löjlig som låtsas inte orka läsa vad jag skriver men känner dig ändå tvungen att återkomma gång på gång, din spelade nonchalans kan tyvärr inte dölja ditt taskiga självförtroende.
Citera
2021-06-14, 14:15
Medlem
De ar klart att feminster inte gillar beta snubbar. Vi gillar inte kvinnor som inte ar feminina och kvinnor gillar inte man som inte ar maskulina.

Sexuella drivskraften ar stark och maste tillfredstallas. Jag kan inte tanka mej en var dar alla kvinnor sag ut som fet aktivster. Men de ar en motsvrande verklighet som manga kvinnor lever i idag.

Jag beskyller ingen kvinna for att hon foredrar en maskulin Arab framfor en typisk feminst man. Med bukfettma och testosteron ner i fotknolarna.

Dock ser vi inte detta i praktiken. Svenska kvinnor haller sej fortfranda inom den etniska gruppen av Svenska man. Blandade par ar ovanligt. Trots att de inte borde va svart att hitat en Arab for en Svensk kvinna idag. I synnerhet en icke asimilerad Arab. Sa var finns logiken?

Sen ska ocksa veta att alla etniska grupper som kommer till Sverige inte ar maskulina. Ta ostafrikaner. Dom ar definitivt inte maskulina. Dom har extremt patriarkala ideer men sarilt manliga ar dom inte.
Senast redigerad av Ki 2021-06-14 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in