2021-06-14, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

har jordan någon förklaring varför de gifter sig eller skaffar barn med en som ingen vill ha från den delen av världen eller aafrika? jag menar låg intelligens och hat mot icke muslimer elle ricke svarta är ju något som följer med dessa varelser.
Citera
2021-06-14, 14:26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackletkevin
har jordan någon förklaring varför de gifter sig eller skaffar barn med en som ingen vill ha från den delen av världen eller aafrika? jag menar låg intelligens och hat mot icke muslimer elle ricke svarta är ju något som följer med dessa varelser.
Jag förstår inte riktigt din fråga, men kan svaret vara samma som "vilka gifter sig med Juha Valjakkala, Breivik och Madsen"?

Det finns väldigt galna fruntimmer.
Citera
2021-06-14, 15:31
Medlem
aquaman1s avatar
Varför protesterar inte antifeminister mot Saudiarabien? Är det ert favoritland?
Citera
2021-06-15, 10:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Varför protesterar inte antifeminister mot Saudiarabien? Är det ert favoritland?
Jag vet inte vem du adresserar, men för egen del bor jag inte där och lägger mig inte i hur muslimska diktaturer sköter sina länder.
Min åsikt om vad som är ett "favoritland" har ingenting med att kritisera diktaturer i mellanöstern att göra. Kopplingen med "feminism" är dessutom ganska märklig. Skulle feminism eventuellt behövas någonstans, kanske det vore där?

I så fall har väl muslimer helt rätt om kvinnan och feminismen?
De vill inte ha den. Här är den för länge sen kapad av Marxister och arbetar emot vanliga svenska kvinnor och män.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-06-15 kl. 10:11.
Citera
2021-06-15, 12:52
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag vet inte vem du adresserar, men för egen del bor jag inte där och lägger mig inte i hur muslimska diktaturer sköter sina länder.
Kanske av samma anledning feminister inte protesterar? Feminister som inte bor där dvs.
Citera
2021-06-15, 13:21
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Jordan Peterson pratar lite om SJW (Social justice warriors) och kommer in lite på feminister. Han säger

Bland annat

Jag har haft lite egna funderingar gällande det här, det första jag började se var dessa råfeminister som man sett lokalt och träffat på dejtingappar är att jag upplever de flesta har någonting gemensamt, de lider faktiskt i större delen av fallen av psykisk ohälsa. Jag har dejtat ca 3 st feminister, jag kände någon extra dragningskraft till att de omedvetet ville ha någon slags dominans, att de har låga ambitioner i livet, deprimerade, lever utan syfte, förutom när det kom till feminism, då har de mycket att klaga på att kvinnor inte får något trots deras låga sysselsättningsgrad, låga ambitioner, bortskämdhet. Behöver de kontrolleras och ha en dominant partner? Behöver de någon som bestämmer över dem, en partner som agerar som en pappa? Nu är jag iofs inte särskilt kontrollerande partner, men jag är väldigt observerande och analytisk. Men de stod ut mestadels som att de behövde någon bestämmande gentemot det andra som inte ansåg sig själv som feminister. Resten av mina observationer har då varit virtuell över internet. Där jag ser samma mönster i dessa kvinnor.

Tror ni att Jordans teori kan stämma? Att vi inte är tillräckligt dominanta så att kvinnorna spårar ur och omedvetet söker dominans? De kanske testar männen och när svaga män inte gör någonting så söker de sig till en kultur där det är mer vanligt att man dominerar kvinnor. Vad säger ni?

Fan alltså, trodde inte Jordan Peterson var så korkad.

Han buntar ihop miljontals kvinnor (som har läst en jävla roman) och säger i princip att dessa kvinnor är idioter som inte kan skilja på fiction och verklighet. Att alla dessa kvinnor går runt i smyg och egentligen vill bli dominerade och förtryckta i sin vardag, i sitt dagliga liv.

Inte ens kvinnorna i arabländerna vill det.

Om en majoritet av alla vita västerländska kvinnor verkligen gifte sig och skaffade barn med uteslutande bruna män från strikt patriarkala länder hade jag kunnat ta honom på allvar. Torde inte vara enklare än idag när man kan sitta hemma och dejta människor från hela världen.

Så varför gör inte vita kvinnor detta då? Vita kvinnor åker inte ens ut till "orten" i sina hemländer och gifter sig och skaffar barn med männen där. Inte i någon större omfattning i allafall. De vita tjejer jag ser med dem kommer från Balkan och liknande.

Jag kollar på HENTAI. Inte FAN går jag runt i smyg och hoppas på att detta ska bli verklighet. Inte fan vill jag att aliens ska invadera jorden och våldta alla med sina tentakler.

Jordan Peterson framstår som mer och mer korkad ju mer jag hör och läser från honom. En tungt missbrukande sensationssökare.

Jag har börjat kolla på Sons of Anarchy nu eftersom så jävla många män jag stött på nu - "du bara måste se den."

Det är som en manlig version av 50 shades of grey. Måste ju betyda att män är primitivt white trash som älskar att skjuta ihjäl varandra över pengar och knark. Kanske borde män också förlora sin rösträtt eftersom de är så simpla och primitiva

Örk hela resonemanget kring 50 shades of grey är så JÄÄÄVLA korkat.

OCH miljontals människor såg och läste "Lord of the ring" filmerna/böckerna. Hmm vad ska vi dra för långtgående fantasifulla slutsatser om det 🤔😏🙂
Senast redigerad av Jenny9 2021-06-15 kl. 13:46.
Citera
2021-06-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fan alltså, trodde inte Jordan Peterson var så korkad

Det är han inte, jag antar att du tittatde på klippet?, han säger u att han inte förstår det och ger de 2 teorierna som han kan uppbringa, en rationell och en psykoanalytisk (fraudiansk då)

Citat:
Han buntar ihop miljontals kvinnor (som har läst en jävla roman) och säger i princip att dessa kvinnor är idioter som inte kan skilja på fiction och verklighet. Att alla dessa kvinnor går runt i smyg och egentligen vill bli dominerade och förtryckta i sin vardag, i sitt dagliga liv.

han påpekar ju att det är det undermedvetna, och det är ju mer benäget att ägna sig åt fiction än verklighet, att bli dominerade tar ju bort ansvar, ansvar är "jobbigt",

Det är ju intimit kopplat med kvinlig sexualitet,"friheten att inte ha ansvar" allt i ett paket varje gång man blir uphetsad, det är inte för inte en vanlig kvinlig fantasi är att bli våldtagen, njutning utan ansvar, iafall som fiction...

Här är en liten prata om från hans klassrum utifrån vad google ingenjörer sprang på när de satt och undersökte "porrsök" mellan män och kvinnor.....
Why Women Fall for Pirates and Vampires - Prof. Jordan Peterson
https://www.youtube.com/watch?v=p8ePDKlF6T0&ab_channel=JordanPetersonFanCh annelJordanPetersonFanChannel

Citat:
Inte ens kvinnorna i arabländerna vill det.

Tror inte de skiljer sig från andra kvinnor fundamentalt.

Citat:
Om en majoritet av alla vita västerländska kvinnor verkligen gifte sig och skaffade barn med uteslutande bruna män från strikt patriarkala länder hade jag kunnat ta honom på allvar. Torde inte vara enklare än idag när man kan sitta hemma och dejta människor från hela världen.
Finns inga barn med i dominans "fictionen". det är njutning (dvs inga barn som resultat) utan ansvar (dominerad/tvingad)

Citat:
Så varför gör inte vita kvinnor detta då? Vita kvinnor åker inte ens ut till "orten" i sina hemländer och gifter sig och skaffar barn med männen där. Inte i någon större omfattning i allafall. De vita tjejer jag ser med dem kommer från Balkan och liknande.

det förekomer säkert, men kvinnor har ju andra evulutionbiologiska triggers än etnicitet.

Citat:
Jag kollar på HENTAI. Inte FAN går jag runt i smyg och hoppas på att detta ska bli verklighet. Inte fan vill jag att aliens ska invadera jorden och våldta alla med sina tentakler.

Inte heller skulle du tända på att en obehaglig blek gottsnubbe med filade tänder bet dig, i verkligheten (kanske lite, men det är nog inte lika kul som i fantasin).

Sen är ju Japaner helt bizzara.... de lär vara en helt egen skola av "sex fiction", kanske kopplat till att det är och har varit "olagligt" att framställa fiction med riktiga "kön" bara blurad porr mao...

så de kanske inte har någon kriminalitet vad gäller våldtäkt att tala om (inte heller har de femenism), men de utsätter nog stackars bläckfiskar för minst sagt obsena saker i det landet....

Citat:
Jordan Peterson framstår som mer och mer korkad ju mer jag hör och läser från honom. En tungt missbrukande sensationssökare.

Då har du nog lyssnat för lite eller så är för mycket av din grund idologisk, inte vetenskaplig/fakta.
Och förmodligen tittar du på för lite med honom och för mycket på om honom.

Citat:
Jag har börjat kolla på Sons of Anarchy nu eftersom så jävla många män jag stött på nu - "du bara måste se den."

Jo min fru gillade den också, jag var inte särskillt imponerad, se "the Boys" istället om du inte sätt den (massor med tjejjer och killar i starka roller)
https://www.imdb.com/title/tt1190634/

Citat:
Det är som en manlig version av 50 shades of grey. Måste ju betyda att män är primitivt white trash som älskar att skjuta ihjäl varandra över pengar och knark. Kanske borde män också förlora sin rösträtt eftersom de är så simpla och primitiva

Du menar frihet utan ansvar? nja, mäns och kvinnors sexualitet skiljer sig en heldel på det undermedvetna planet.

Citat:
Örk hela resonemanget kring 50 shades of grey är så JÄÄÄVLA korkat.

Vad är ditt resonemang kring den? vet att vi har den hemma någonstans, min fru har försökt läsa den, men gillade den inte. men den sålde ju galet bra och är helt i linje med vad den mest sålde changern av tryckt literatur är.... "tantsnusk"
Senast redigerad av slö 2021-06-15 kl. 14:18.
Citera
2021-06-15, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jordan är skrattretande i sina "analyser" av sina fiender, förtjänar inte någon som helst respekt.

Och jag har inte sett honom protestera mot redikal islam, alltså är han allierad med den.

Jag har aldrig upplevt att han har några fiender förutom den ytterst förvirrade skaran på vänsterkanten som inte klarar av att prata om saker som de inte förstår, tex Annie Lööf i Skavlan.

Vänstermänniskor har inte förstånd att se att de själva i längden är ett hot mot mänskligheten med sitt rättvisetänk.
Citera
2021-06-15, 17:25
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Jag har aldrig upplevt att han har några fiender förutom den ytterst förvirrade skaran på vänsterkanten som inte klarar av att prata om saker som de inte förstår, tex Annie Lööf i Skavlan.

Vänstermänniskor har inte förstånd att se att de själva i längden är ett hot mot mänskligheten med sitt rättvisetänk.

Jag tittade på ett klipp där han pratar med Bari Weiss. De driver båda tesen att folk ska vara nöjda med hur läget är och att faktiskt försöka förbättra saker är något folk gör för att de lever i lyx och inte förstår hur bra de har det.
Bari pratat om hur hon kan gå utomhus med sin fru (vet inte om hon gift om sig, men hon har ju en kvinna som partner), och visa lite hud, utan att bli stenade. Jordan beskriver detta som ett mirakel.

Det är väldigt talande. Det är inte någon aktivism som gjort att det är okej att vara gay eller att klä sig lite som man vill, nej det är mirakel. Helst ska människan vara nöjd med sin lott och vänta på att mirakel ska komma och lösa de problem som finns.
Citera
2021-06-15, 18:38
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Kanske av samma anledning feminister inte protesterar? Feminister som inte bor där dvs.
Nja, den anledningen faller lite eftersom feminister gärna använder Saudiarabien som argument för att hävda att kvinnor är förtryckta i Sverige.
Citera
2021-06-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tittade på ett klipp där han pratar med Bari Weiss. De driver båda tesen att folk ska vara nöjda med hur läget är och att faktiskt försöka förbättra saker är något folk gör för att de lever i lyx och inte förstår hur bra de har det.
Bari pratat om hur hon kan gå utomhus med sin fru (vet inte om hon gift om sig, men hon har ju en kvinna som partner), och visa lite hud, utan att bli stenade. Jordan beskriver detta som ett mirakel.

Det är ett mirakel. Det är därför du inte kan göra det i tex saudiarabien
Citat:
Det är väldigt talande. Det är inte någon aktivism som gjort att det är okej att vara gay eller att klä sig lite som man vill, nej det är mirakel. Helst ska människan vara nöjd med sin lott och vänta på att mirakel ska komma och lösa de problem som finns.

Hade det räkckt med lite aktivism så hade det gått lika bra i saudi. Men nu gör det ju inte det.

Och jag tror du missupfattat jordan om din ”takeaway” är ”man ska vara nöjd med sin lott och vänta på mirakel”....

Men jag kan köpa att han ser marxister och postmodernister som fiender, de är ju inte kända för sin (givetvis missförstodda...) godhet och tillämpnings missöden. Tror dock aldrig han har pratat om extremvänster eller extremhöger som sina ”fiender”? Man blir inte sunda människors fiende för att man kränker deras missuppfatningar av sakers varende.
Citera
2021-06-15, 19:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ett mirakel. Det är därför du inte kan göra det i tex saudiarabien

Hade det räkckt med lite aktivism så hade det gått lika bra i saudi. Men nu gör det ju inte det.

Och jag tror du missupfattat jordan om din ”takeaway” är ”man ska vara nöjd med sin lott och vänta på mirakel”....

Men jag kan köpa att han ser marxister och postmodernister som fiender, de är ju inte kända för sin (givetvis missförstodda...) godhet och tillämpnings missöden. Tror dock aldrig han har pratat om extremvänster eller extremhöger som sina ”fiender”? Man blir inte sunda människors fiende för att man kränker deras missuppfatningar av sakers varende.

Givetvis talar han inte om extremhögern som sin fiende, han vill ju inte förlora sina patreonpengar.

Om du tror att jag missuppfattat Jordan så tycker jag du ska ta och läsa hans bok, 12 regler för ett kristet liv, eller något sånt (minns inte exakt titeln). Där, precis som i samtalet med Bari, pratar han om hur man inte ska försöka förbättra något. Nej, mirakel löser allt!

Mänskligheten hade ett naturligt driv för slaveri, det fanns överallt. Nu finns det inte överallt, mirakel!

Det är för att gud ändrade sig och ansåg att nu får det vara nog med slaveri, och i vissa länder får det också vara nog med förtryck av vissa grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in