2021-05-22, 03:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
DAGENS snutar ja... ...som ännu vågar ta tag i buset. Folk som hoppar fallskärm och jagar björn med pilbåge på fritiden. "tough guys".

Den här figuren är med och utbildar framtidens värdegrundscertifierade snutar;
https://mau.se/en/persons/jesper.fundberg/

...som prioriterar att sätta en hel patrull på span utanför ett thai-place med misstänkta "handjobbs-extratjänster" isf att fejsa buset.

"God middag" som Stolpe sa....

PS Vad gjorde du åt det btw... alltså tvåmetersmännen...???? DS

Fast den genusmannen tycker jag ser manlig ut, han är ju inte uppvuxen på vegankost iallafall. (blek, smal hals, infallet ansikte, hålögd, pipig röst) Den här genusmannen har ändå markerat käkparti, bister uppsyn, ett streck till mun. Jag tror inte heller det är fel att jobba bort macho-jargong från polisen, för det där kan skada mer än hjälpa.

Jag kollar mycket på flight channel på Youtube, flygplanskrascher. En gång såg jag om en flygplanskrasch där ett yngre och mindre erfaret befäl inte vågade säga till kaptenen som var äldre och mer erfaren. Den äldre gjorde uppenbara fel och till slut kraschade hela passagerarplanet.

Sån jargong har funnits mellan läkare och sjuksköterskor också. Totalt livsfarligt.

Vad jag gjorde med dem tillhör ju ett helt annat forum.....
Citera
2021-05-22, 03:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nä men se där! Tillnyktring. Blasé. Uppgivenhet. Kamp! ...?

"Film!" - är väl ingen bra flyktväg!? Nja - beror väl på filmen då. Själv väljer jag fotboll och droger.

Väldigt få inom t ex Sd hatar öht. Visst finns det inom partiet tyvärr rasister, gör mer skada än nytta, och vi är inget parti för rasister, då får man söka sig till NMR or whatever.

Apropå Saudi - såg att Maggan Wallström röt till och tyckte att sjukvården skulle skriva "kvinna" när det var någon info om graviditetskontroller. "Avköningen" skulle stoppas alltså. Tillnyktring sker! Och när man informerar om prostatabesvär får man skriva "mannen bör efter 50 års ålder..." Farbror-Barbro-röst: "men tänk om nån transgender tar illa upp då´ra..." Ja... tänk.

Sorry för partiell OT!

Meditation och psykadeliska här. Mycket cykling också.

Man får lov att stänga ute bruset. När man känner att det inte tillför så mycket mer så finns det andra saker att dra näring ur. Saker som faktiskt ger djup och mening, till skillnad från klämkäcka bögar i rutan.
Citera
2021-05-22, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jordan är skrattretande i sina "analyser" av sina fiender, förtjänar inte någon som helst respekt.

Och jag har inte sett honom protestera mot redikal islam, alltså är han allierad med den.

Du måster vara en av de han just pratar om. Lite mer färg i din text och du är där vid borderline linjen.
Citera
2021-05-22, 03:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast den genusmannen tycker jag ser manlig ut, han är ju inte uppvuxen på vegankost iallafall. (blek, smal hals, infallet ansikte, hålögd, pipig röst) Den här genusmannen har ändå markerat käkparti, bister uppsyn, ett streck till mun. Jag tror inte heller det är fel att jobba bort macho-jargong från polisen, för det där kan skada mer än hjälpa.

Jag kollar mycket på flight channel på Youtube, flygplanskrascher. En gång såg jag om en flygplanskrasch där ett yngre och mindre erfaret befäl inte vågade säga till kaptenen som var äldre och mer erfaren. Den äldre gjorde uppenbara fel och till slut kraschade hela passagerarplanet.

Sån jargong har funnits mellan läkare och sjuksköterskor också. Totalt livsfarligt.

Vad jag gjorde med dem tillhör ju ett helt annat forum.....

Ha ha! Sant! Det sistnämnda alltså.

Nu var väl hans utseende inte det primära, utan att man tycker att queerteori och normkritik är viktigare än att avväpna en tokig tjackpundare??? Sedan kan professorn se ut som Dame Edna, typ.

Jo! dysfunktionell utdaterad chargong behöver säkert bekämpas, och har säkert gjort mycket ont, men tror du "hakmannen" är mannen för det?
Citera
2021-05-22, 03:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Meditation och psykadeliska här. Mycket cykling också.

Man får lov att stänga ute bruset. När man känner att det inte tillför så mycket mer så finns det andra saker att dra näring ur. Saker som faktiskt ger djup och mening, till skillnad från klämkäcka bögar i rutan.

Vettig kombo, i vettiga mängder.

Vad var det där för reaktionär anti-HBTQ-retorik! Rena 1800-talet!

En klämkäck af Sillén måste väl ändå vara bättre än en kolsvart Pasolini????? För ens psyke alltså.
Citera
2021-05-22, 03:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ha ha! Sant! Det sistnämnda alltså.

Nu var väl hans utseende inte det primära, utan att man tycker att queerteori och normkritik är viktigare än att avväpna en tokig tjackpundare??? Sedan kan professorn se ut som Dame Edna, typ.

Jo! dysfunktionell utdaterad chargong behöver säkert bekämpas, och har säkert gjort mycket ont, men tror du "hakmannen" är mannen för det?

Jag tror stenhårt på hakmannen. Är det någon som kommer klara det så är det han. Åhnja polisen kommer säkerligen kunna handskas med trilskande tjackpundare ändå.

Citat:
Vettig kombo, i vettiga mängder.

Vad var det där för reaktionär anti-HBTQ-retorik! Rena 1800-talet!

En klämkäck af Sillén måste väl ändå vara bättre än en kolsvart Pasolini????? För ens psyke alltså.

Kan man ens jämföra Pasolini med någon annan? Än mindre med de kändiskåta fjollorna jag syftade på?

Vet du vem som mer är bög? Luke Evans. Denna otroligt vackra man. Duktig skådespelare. Inte en av dem jag syftade på. Såg en krimiserie med honom nyligen, visste inte han var gay, blev överraskad, men ändå inte.
Citera
2021-05-22, 06:53
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jordan är skrattretande i sina "analyser" av sina fiender, förtjänar inte någon som helst respekt.

Och jag har inte sett honom protestera mot redikal islam, alltså är han allierad med den.
Fortfarande inga belägg för påståendet?
Citera
2021-05-22, 08:02
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Fortfarande inga belägg för påståendet?

För vilket av påståenden? För det andra? för där är ju avsaknaden av belägg poängen. Det görs ju hela tiden trådar om hur "jag har personligen inte sett feminister kritisera islam, alltså gillar de islam".

Det första, tja, jag tycker att vilket värde han nu må ha när det gäller att sprida trivial självhjälp, så är han ingen stor tänkare när det gäller marxism eller feminism. Men det är förstås subjektivt.
Citera
2021-05-22, 10:53
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
För vilket av påståenden? För det andra? för där är ju avsaknaden av belägg poängen. Det görs ju hela tiden trådar om hur "jag har personligen inte sett feminister kritisera islam, alltså gillar de islam".

Det första, tja, jag tycker att vilket värde han nu må ha när det gäller att sprida trivial självhjälp, så är han ingen stor tänkare när det gäller marxism eller feminism. Men det är förstås subjektivt.

Såklart är han ingen stor tänkare när det gäller marxism eller feminism. För det finns ju verkligen ingen som helst anledning att grubbla djupare i de frågorna. Båda ideologierna är totalt världsfrånvända och det finns ingen som helst logik i resonemang som förs inbördes.

Att diskutera feminism med en feminist eller marxism med marxist är ungefär lika produktivt som att diskutera smaken på bananer med schimpanser. Fullständigt meningslöst.
Jag kommer aldrig kunna förstå hur människor som tillbedjer sådana ideologiska stollerier på fullt allvar tror att de har något att tillföra världen.
Vi skiter fullständigt i er, vi andra bygger husen, vägarna, skolorna, datorerna, och all annat ni behöver för att ens kunna uttala er om något.
Och jag fattar egentligen inte varför jag ens bemödar mig att svara idiotier på ett anonymt forum. Mest troligt för att jag är förbluffad över hur jävla dum i huvudet det går an och bli innan det autonoma nervsystemet lägger av för gott.
Citera
2021-05-22, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Såklart är han ingen stor tänkare när det gäller marxism eller feminism. För det finns ju verkligen ingen som helst anledning att grubbla djupare i de frågorna. Båda ideologierna är totalt världsfrånvända och det finns ingen som helst logik i resonemang som förs inbördes.

Att diskutera feminism med en feminist eller marxism med marxist är ungefär lika produktivt som att diskutera smaken på bananer med schimpanser. Fullständigt meningslöst.
Jag kommer aldrig kunna förstå hur människor som tillbedjer sådana ideologiska stollerier på fullt allvar tror att de har något att tillföra världen.
Vi skiter fullständigt i er, vi andra bygger husen, vägarna, skolorna, datorerna, och all annat ni behöver för att ens kunna uttala er om något.
Och jag fattar egentligen inte varför jag ens bemödar mig att svara idiotier på ett anonymt forum. Mest troligt för att jag är förbluffad över hur jävla dum i huvudet det går an och bli innan det autonoma nervsystemet lägger av för gott.

Hahaha! Burn..

..men jag måste ändå inflika med "tänk på baaaarnen"! Då menar jag ungarna idag som växer upp i vansinnet och kommer lida hela livet av det på både personligt plan och samhällsmässigt som de som kommer få växa upp i resterna. Det är därför jag är här och krigar. För varje tokskalle här som man skjuter ner finns det 1000-tals som läser det och nickar instämmande.

Feminismen har idag noll värde som en politisk ideologi för allas väl och ve. Det handlar bara om makt. ..och inte ens strävan efter makt med övertalan per argument och altruism utan ren och skär parasitism med fascistiska (totalitäristiska) undertoner. Med 'parasitism' menar jag att de skjuter alla utsatta grupper framför sig som slagträn i debatt för att hålla sig själva relevanta. Prostituerade hålls i ingemansland som gisslan i deras 'kamp' mot 'patriarkatet'. Inte en tanke på deras väl. Bara makt. O.s.v.

Hur många typer av Feminism™ finns det idag egentligen? Hur många grupper anser feminister sig 'föra kamp' för??
Citera
2021-05-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys

Fast det vore ju verkligen sensationellt och inte alls meningslöst om du skulle kunna diskutera smaken på bananer med schimpanser, om vi antar att du gör det i verkligheten och inte bara är allmänt galen och tror att du diskuterar med dem. Det skulle bli en världsnyhet att det går att kommunicera på ett så sofistikerat sätt med dem att de t.o.m. kan berätta hur de tycker att bananer smakar! Och sen lyssna på hur du tycker att de smakar också förstås, och utveckla det till en diskussion. Vem hade kunnat ana?!

Skulle du inte alls vara nyfiken på hur schimpanser tänker och resonerar?
Citera
2021-05-23, 22:34
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hahaha! Burn..

..men jag måste ändå inflika med "tänk på baaaarnen"! Då menar jag ungarna idag som växer upp i vansinnet och kommer lida hela livet av det på både personligt plan och samhällsmässigt som de som kommer få växa upp i resterna. Det är därför jag är här och krigar. För varje tokskalle här som man skjuter ner finns det 1000-tals som läser det och nickar instämmande.

Feminismen har idag noll värde som en politisk ideologi för allas väl och ve. Det handlar bara om makt. ..och inte ens strävan efter makt med övertalan per argument och altruism utan ren och skär parasitism med fascistiska (totalitäristiska) undertoner. Med 'parasitism' menar jag att de skjuter alla utsatta grupper framför sig som slagträn i debatt för att hålla sig själva relevanta. Prostituerade hålls i ingemansland som gisslan i deras 'kamp' mot 'patriarkatet'. Inte en tanke på deras väl. Bara makt. O.s.v.

Hur många typer av Feminism™ finns det idag egentligen? Hur många grupper anser feminister sig 'föra kamp' för??
Ja, det är för jävligt hur de lyckats med att infiltrera skolväsendet. Men mina ungar skakar ju också på huvudet och går vidare. De ignorerar dumt beteende precis som de gör med hundarna. Och fokuserar på det som är viktigt i skolan, nämligen lära sig något väsentligt.

Typ som att lära sig räkna, läsa, skriva och ett yrke som är till gagn både för dem själva och samhället i övrigt. Och ha roligt under tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in