2011-05-26, 10:17
Medlem
slowmedowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det borde inte vara så svårt att avgöra från utsidan vilken lägenhet som det pågår renoveringsverksamhet i?

Både jag och min sambo har försökt. Vi har väl 4 alternativ på vart det kan vara. Men som sagt går jag ogärna och plingar på hos 4 olika klockan 6 på morgonen. Ingen aning varför det är så svårt att höra exakt vart det kommer ifrån. Det låter sjukt mycket överallt känns det som.
Citera
2011-05-26, 10:51
Moderator
v50s avatar
Testa att lyssna genom brevlådan i respektive dörr då kanske ni lättare kan höra från vilken lägenhet borrljudet kommer ifrån
Citera
2011-05-26, 10:52
Medlem
nissethekings avatar
Ring på senare och fråga vem som renoverar då?
Citera
2011-05-26, 10:54
Medlem
tuzzens avatar
Mellan 0600 -2200 är det helt ok att jobba med sånt men dom flesta hantverkar brukar börja mellan 0700 - 0800.
Citera
2011-05-26, 11:01
Medlem
Greeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Mellan 0600 -2200 är det helt ok att jobba med sånt men dom flesta hantverkar brukar börja mellan 0700 - 0800.

Enligt praxis eller egna åsikter?
Citera
2011-05-26, 11:13
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greener
Enligt praxis eller egna åsikter?

Praxis, men sen kan det även bero på vad din BRF har sagt om vilka tider som gäller och även ev din hyresvärd har bestämt om du bor i hyresrätt.
Citera
2011-05-26, 11:59
Medlem
Gotts avatar
Någon gång mellan 07.00 och 21.00 kan man väl acceptera.
Citera
2011-05-26, 12:01
Medlem
big_bobs avatar
Det finns inga exakta tider som gäller överallt om när man får väsnas och inte. Det är individuellt beroende på vart man bor.
Men klockan 06:00 kan jag inte tänka mig att det är ok någonstans. Det brukar vara minst 07:00, men oftast 08:00 tror jag.
Hade det vart här så hade jag skitit totalt i om dom "får" väsnas eller inte kl 06:00 på morgonen, det är vanvettigt att börja vid den tiden. Hade dom inte accepterat så hade jag tagit reda på vilken bil dom har och pysa ut luften så att dom får lika besvärligt som jag att passa tider senare på dagen.
Citera
2011-05-28, 07:53
Medlem
Aiadans avatar
Vår granne har tydligen blivit vräkt, och som hämnd planerar han att spela så hög bas-musik han kan, dygnet runt tills han flyttar ut. Vad gäller när han spelar hög musik tidig morgon / sen natt, polisen? Tala med mannen går ej, hade det gått hade han kanske inte varit vräkt.
Citera
2011-05-28, 12:34
Moderator
Arne.Ankas avatar
Gå ned i källaren och plocka säkringarna till lägenheten?
Citera
2011-06-01, 19:46
Medlem
Danne.Bs avatar
Jaha, nu har grannen tagit helg.
Varje jävla fredag(eller när det är röd dag+klämdag innan helg) super hon till med lite benzo i kroppen och drar på den där jävla Björn Skiffs och den dr förbannade Christer Sjögren i en liten kombinerad bandspelar/radio/CDspelare med sprängda högtalare och på högsta volym(Dessutom står den rakt under mitt köksgolv på en hylla. Ja, jag har sett den genom hennes fönster). EDIT: Skivjäveln är repig dessutom och den står och hackar i flera minuter innan hon byter.
Fittan klagar på mig för klagandets skull(Till hyresvärd och min kusin som hon jobbar med, men aldrig till mig.), men beter sig som ett svin själv. Ska jag mörda båda mina släktingar så dom inte kan producera mer musik eller ska jag mörda henne?

EDIT: Det går inte att prata med henne, tro mig, jag har försökt.

EDIT2: Nu har hon allsång där nere. sitter och klappar i takt med musiken och stampar i golvet -.-'
Senast redigerad av Danne.B 2011-06-01 kl. 20:08.
Citera
2011-06-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne.B
Jaha, nu har grannen tagit helg.
Varje jävla fredag(eller när det är röd dag+klämdag innan helg) super hon till med lite benzo i kroppen och drar på den där jävla Björn Skiffs och den dr förbannade Christer Sjögren i en liten kombinerad bandspelar/radio/CDspelare med sprängda högtalare och på högsta volym(Dessutom står den rakt under mitt köksgolv på en hylla. Ja, jag har sett den genom hennes fönster). EDIT: Skivjäveln är repig dessutom och den står och hackar i flera minuter innan hon byter.
Fittan klagar på mig för klagandets skull(Till hyresvärd och min kusin som hon jobbar med, men aldrig till mig.), men beter sig som ett svin själv. Ska jag mörda båda mina släktingar så dom inte kan producera mer musik eller ska jag mörda henne?

EDIT: Det går inte att prata med henne, tro mig, jag har försökt.

EDIT2: Nu har hon allsång där nere. sitter och klappar i takt med musiken och stampar i golvet -.-'

Du har inte tänkt prata något med hyresvärden eller så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in