Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Å fasen, det trodde jag inte fanns längre. Har aldrig sett någon sådan, vare sig i verkligheten eller bland annonser. Känns väldigt ofräscht att ha en gemensam dusch, vilket det bevisligen är också...
Ingen normalt funtad människa sätter sig väl och börjar bada i den där misären?! Det du beskriver låter som ett sunkhak för zigenare nere i Rumänien, man har svårt att tro att nåt sånt har funnits i Sverige sedan Koreakrigets dagar...
Detta var i slutet av 80 talet eller början på 90 talet (minns inte exakt år, var bara snorunge då), privat hyresvärd i en normal svensk småstad.
Hyran var tokbillig och som studerande utan CSN så hade farsan inte så mycket att välja på om pengarna han fick ihop på strötimmar skulle räcka till.
Man hade inte direkt nåt val, det var iaf mindre otrevligt att stå i karet efter att man skrubbat ur det än att stå på golvet.
Det jag personligen tyckte var värst var bristen på riktig belysning (det var standar timer källar/trapp belysning och bara en enkel glödlampa mitt i rummet som ofta inte funkade), och det faktum att dören inte gick att stänga ordentligt, och att låsa var bara att glömma.
Men han flyttade därifrån ganska snart efter att han blev ihop med morsan (flyttade in hos oss i våran 3a i en annan stad och flyttade sina studier dit).