Citat:
Ursprungligen postat av Turtlenyc
Tjena, har en granne som bor bredvid min lägenhet, och var hemma hos han för massor av år sedan när han bodde där som yngre, nu bor han nuvarande själv. Sen han har bott där själv så har det varit städnigt hip-hop dunkande, visst någon fredag är det lungt, men inte kl 02:00 en onsdag. '
Mitt sovrum och hans ligger paralellt med varandra och det är en jävla pappersväg i mellan så om jag skulle kasta någonting riktigt jävla hårt så kommer den nog säkert ut på andra sidan.
Probelemet är nu att han har skaffat sig ett barn för typ två veckor sen, fett skönt tänker jag, nu lirar han inte musik fett sent. Men dum som jag är tänker jag inte på barnet, ska gå och lägga mig igår kväll och ungjäveln låg och skrek från klockan 01:00 till minst 03:00, förut om han spelade för högt brukade jag knacka på och be han sänka, hände väll några gånger att han sänkte volymen. Men jag kan ju inte ringa på och be han få tyst på barnet, ett barn och ju ett barn. Visst man kan tro att man inte hör ett barn skrik men väggen är så tunn så vissa kvällar hör jag honom sätta på din brud!
Vad ska jag göra?
Mitt sovrum och hans ligger paralellt med varandra och det är en jävla pappersväg i mellan så om jag skulle kasta någonting riktigt jävla hårt så kommer den nog säkert ut på andra sidan.
Probelemet är nu att han har skaffat sig ett barn för typ två veckor sen, fett skönt tänker jag, nu lirar han inte musik fett sent. Men dum som jag är tänker jag inte på barnet, ska gå och lägga mig igår kväll och ungjäveln låg och skrek från klockan 01:00 till minst 03:00, förut om han spelade för högt brukade jag knacka på och be han sänka, hände väll några gånger att han sänkte volymen. Men jag kan ju inte ringa på och be han få tyst på barnet, ett barn och ju ett barn. Visst man kan tro att man inte hör ett barn skrik men väggen är så tunn så vissa kvällar hör jag honom sätta på din brud!
Vad ska jag göra?
Han är min gamla barndoms vän och det känns lite awkward i hissen och be honom få tyst på sin unge, men sen ungen kom till har musiken stängts av helt, så det är skönt. Kan ju prova med lite payback nån kväll, inte för mycket så vi blir osams, har redan hela grannskapets ögon på mig efter jag snodde en tjejs cykel och blev påkommen, men någon kväll drar jag på lite dunk, och se om han knackar på, då svarar jag med what goes around comes around, eller payback is a bitch.
Har du någon aning om hur svårt det är att få folk vräkta i Sverige?