En liten uppdatering. Skrev ett mail till hyresvärden och förklarade situationen utifall grannarna skulle få för sig att börja klaga på mig, som protest. De har ju sagt att de funderar på det.
En av grannarna kontaktade mig idag, och ville prata. Idioten är sur, för han har tydligen bott i andra lägenheter hos samma hyresvärd tidigare. Ingen annan granne har någonsin (varken de gamla eller de nuvarande) klagat. Inte ens på basen. Han påstår även att han har spelat betydligt högre musik dagligen i sin gamla bostad (samma hyresvärd) utan klagomål. Alltså högre musik än vad flickvännen som bor brevid mig brukar spela. Eftersom jag är den ende som har klagat, så tror han att väggarna mellan våra lägenheter måste vara ovanligt tunna. Men det tror han egentligen inte på. Han tror att jag bara hittar på eftersom han eller flickvännen inte fått klagomål innan.
Jag håller på att bli galen. Jag klagar liksom inte för att det är roligt. Jag hittar heller inte på skiten, varför skulle jag sprida ut lögner om en granne som spelar hög musik och hård bas så att väggarna skakar?

Jag upplever skiten rätt ofta. Har bara fått nog och orkar inte diskutera med idioten mer. Han tror mig ändå inte.
Har lust att springa ut och plocka ut brevet från flickvännens brevlåda, hon borde inte ha hämtat det än då posten brukar komma efter lunchtid. Men å andra sidan, jag orkar inte bry mig. Hon får läsa det där brevet och ta konsekvenserna.