2011-06-01, 22:33
Medlem
Danne.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Du har inte tänkt prata något med hyresvärden eller så?
Redan gjort och hyresvärden har pratat med henne, men då klagar hon bara mer på mig för saker jag inte gjort.
Citera
2011-06-02, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gå ned i källaren och plocka säkringarna till lägenheten?

Låter som ett utmärkt förslag. Men är inte det svårare att genomföra i realiteten?
Finns väl även risk att man kan få elektrisk stöt om man pillar på säkringarna..
Citera
2011-06-02, 04:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Finns väl även risk att man kan få elektrisk stöt om man pillar på säkringarna..
Tror du du klarar av att enbart ta i porslinsdelen?
http://www.luconda.com/artikeldetails/27/14/91/bilder/2606490B-3-Siemens-5SH122.jpg

Är det dvärgbrytare blir det rena barnleken.
http://www.elbutik.se/PICTURE/119283-3.jpg
Citera
2011-06-06, 09:53
Medlem
Jaha grannfejden nästa..

Är ganska så nyinflyttad (ett år i aug typ) och redan de första dagarna dök en granne upp och skulle presentera sig. Trevlig var hon men hade inga hästar hemma... har hållit sig lite i bakgrunden och tur väl det. Tror jag skrev om det för ett tag sen, men det är inte samma granne.

En annan incident hände häromdagen... grannen nr 2 huset bredvid oss.
I vintras så kände inte killen att hälsa på mig (oss) trots att jag hejjade FLERA gånger vid fler tillfällen så gick han runt och låtsades att han inte hörde
När det började bli lite varmare så öppnade han käften och då passade det att hälsa.

Hursomhelst, han har en son som är 2-3 år yngre än min. Min son hade en "vattenpistol" en sådan som man drar in vatten och trycker ut och sen är det slut. Och hans hade sprayflaska för blommor. Iaf ute vid lekplatsen (utanför oss) så leker min son i sanden och den andre kommer fram och sprutar/sprayar min i ansiktet. Han sprutar tillbaka såklart dock ej den andre i ansiktet.
Nu vid det tillfället är sonens vatten slut och den andre som var ute med sina mor/far föäldrar går mot gungorna. Min son följer med för att han ville väl leka. Notera han har inget vatten i sin. och den lämnade han i sanden.. Min fru går dit för att hämta sonen (vi skulle grilla och äta) och på väg dit ser hon mor/far föräldrarna säga "skynda skynda" till killen och där ger de honom en enorm bigmotherfucker vatten"pistol" större än honom själv.. hjälper honom dessutom att hålla i den samtidigt som han trycker av i min sons ansikte och öra. hon skyndar sig och säger "nej spruta inte och visar med handen att han ska sluta. Hon var 2-3 m ifrån den andra killen. Han slutar inte och sprutar på henne med!! Nu var min fru arg och gick därifrån med sonen i handen. Hon sa inget mer.
Jag såg allt detta..
De går in och hon ska byta kläder.. under tiden kommer morsan (grannen) in på vår tomt och börjar gapa och påstå att min fru har viftat och hotat med näven!!!!
Jag försöker släta ut och prata lugnt och förklara men hon skäller som en dåre.
Min fru har haft ångest och mått dåligt sedan dess.

Visst, de är barn (6 år och ca 3 år) och det var bara vatten. Men gamlingarna borde inte ha gjort först som de gjorde och hämtat fulladdad vattengevär.
Dessutom var sonen ganska förkyld redan innan och sa senare att det var mycket kallvatten och att han fick ont i örat efteråt.
Vad tycker ni om det hela? Sorry om det är slarvigt skrivet..

Det kändes att det krävdes väldigt lite av henne att tända på alla cylindrar... nåt annat som legat bakom? Hon har förövrig aldrig presenterat sig för min fru och de har aldrig pratat med varandra.
Skiljer 7 år mellan de (källa ratsit) om det skulle spela någon roll i det hela.
Citera
2011-06-06, 10:07
Medlem
parkråttas avatar
Fjantigt av båda parter. Tycker småbarnsföräldrar är så jävla "hjälp mitt BAAAAAAAAARN" så fort det kommer en fluga och sätter sig bredvid.

Om du vill ha kul, bygg en katapult en bit ifrån ditt hus, lurpassa tills grannen går förbi, ladda med vattenballong... Då ligger ni på samma nivå iaf.
Citera
2011-06-06, 10:12
Medlem
Pallevantes avatar
Hota henne med våldtäkt, det tycks alltid ha en speciell slagkraft. Du kan även skrämma upp gamlingarna lite. Kanske komma rullande långsamt med bilen och preja ut dom i rosbuskarna eller nåt.
Citera
2011-06-06, 10:15
Medlem
Göm dig i deras buskage med en super-soaker och vänta på att hon lämnar bostaden för jobbet.
Hoppa sedan fram i sann ramboanda och vät ned henne värre än syndafloden.

Se dock att du gör det för att det är kul (dvs med ett skratt) och inte i hämndsyfte. Börjar hon sura kan du ju alltid spela offer i stil med "Nej inte näven! argh!".
Citera
2011-06-06, 10:16
Medlem
Mommis avatar
Jag förstår dig till fullo men rekomenderar att du/ni sträcker på er och går vidare. Det är grannen som är losers. Kolla in vad de har för bekantskapskrets så förstår ni snabbt att, om den inte är obefintlig så i alla fall begränsad. Sånna där grannar klarar ni er utan.
Citera
2011-06-06, 10:17
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w595

Något osammanhängande text.

Min fru har haft ångest och mått dåligt sedan dess.

Den här meningen fick mig att rycka till lite. Hur bra mår din fru egentligen? Hon verkar ju inte vara stabilast i stan direkt...

Klart att det var lite bristande omdöme, men folk kan ju bete sig som idioter även om de bor bredvid er. Men vad skulle vara en lämplig åtgärd? Ringa polisen? Nej, den här historien är det nog bara att glömma. Vill du vara riktigt storsint bjuder du in till lite fika, så får ni chans att ventilera. Annars skulle jag bara skita i det här.
Citera
2011-06-06, 10:23
Medlem
Jag tycker själv att det var lite dumt av frun att blanda sig i.. men å andra sidan, är det inte OK att dra fram en vattengevär och säga tillomed "skynda"!! de sa det när de såg att min fru var på väg dit.
och att grannen reagerar som hon gjorde var lite väl att ta i. hennes reaktion var som att min fru tog hans vattengäver och sprutade på honom sedan slagit den i hans huvud.
jag vet inte... ska man fortsätta hälsa? kommer de snacka skit i grannskapet? de har trots allt bott längre här än vi
Citera
2011-06-06, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Den här meningen fick mig att rycka till lite. Hur bra mår din fru egentligen? Hon verkar ju inte vara stabilast i stan direkt...

Klart att det var lite bristande omdöme, men folk kan ju bete sig som idioter även om de bor bredvid er. Men vad skulle vara en lämplig åtgärd? Ringa polisen? Nej, den här historien är det nog bara att glömma. Vill du vara riktigt storsint bjuder du in till lite fika, så får ni chans att ventilera. Annars skulle jag bara skita i det här.

Ja kanske inte så direkt.. hon var nedstämd och orolig att de ska snacka skit.
Citera
2011-06-06, 10:48
Medlem
Hahaha vilka dårar, låtsas som om de inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in