2011-05-15, 12:36
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellika
Tur att du kunde fly fältet i alla fall. Maken till tortyr; jag blir extremt förbannad när jag läser sånt här. Jag hade aldrig i livet funnit mig i en sådan behandling, jag hade besvarat eld tills Aschberg knackat på.

Hur gick det för ditt förhållande?
Citera
2011-05-15, 20:47
Medlem
Jag har ett problem med en grannkärring, det jag vill veta är vad man får och inte får göra i en bostadsrätt.
Hur ska jag tillmötesgå hennes klagomål?
Hon har sagt så mycket åt mig så vi tar det viktigaste i små raddor här.
Det började efter 1 månad när jag hade flyttat in, jag bor i bostadsrätt.
Första gången, och alla gånger hon kommit förbi eller ringt har det handlar om att jag smäller i toalocket.

Hon ringde mig en kväll när jag ligger och sover och säger att mina gäster har smällt i toalocket, och att jag har spelat hög musik klockan 20-21 kvällen innan. Enda problemet är att jag låg och sov då eftersom jag börjar jobba tidigt. Sen att mina gäster använder toan kan jag inte göra så mycket åt, ska jag låsa den innan jag går och lägger mig kanske?

Andra saker som hon nu påstått.
Jag knuffar in folk i väggarna, tappar tunga saker i golvet, har besök varje dag, pratar högt och går högt.
Har hon rätt att klaga på sånt som tillhör vardagslivet, som att ha besök hemma om dagarna, eller bara leva sitt liv.
Jag gör inget högljutt på kvällarna, eller dagarna.
Inte mer än vanligt folk.
Hur ska man handskas med sura grannkärringar?!
Citera
2011-05-17, 01:01
Medlem
Störande grannjävel!

Tjena, har en granne som bor bredvid min lägenhet, och var hemma hos han för massor av år sedan när han bodde där som yngre, nu bor han nuvarande själv. Sen han har bott där själv så har det varit städnigt hip-hop dunkande, visst någon fredag är det lungt, men inte kl 02:00 en onsdag. '

Mitt sovrum och hans ligger paralellt med varandra och det är en jävla pappersväg i mellan så om jag skulle kasta någonting riktigt jävla hårt så kommer den nog säkert ut på andra sidan.

Probelemet är nu att han har skaffat sig ett barn för typ två veckor sen, fett skönt tänker jag, nu lirar han inte musik fett sent. Men dum som jag är tänker jag inte på barnet, ska gå och lägga mig igår kväll och ungjäveln låg och skrek från klockan 01:00 till minst 03:00, förut om han spelade för högt brukade jag knacka på och be han sänka, hände väll några gånger att han sänkte volymen. Men jag kan ju inte ringa på och be han få tyst på barnet, ett barn och ju ett barn. Visst man kan tro att man inte hör ett barn skrik men väggen är så tunn så vissa kvällar hör jag honom sätta på din brud!

Vad ska jag göra?
Citera
2011-05-17, 01:18
Medlem
Douceurs avatar
Inte mycket att göra!
Hoppas på att han är seriös med sitt familjebildande och köper upp sig till ett radhus eller något..
Citera
2011-05-17, 01:20
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acetate
Först och främst, be honom ge fan i att sätta på min brud!

Hehe tänkte precis skriva samma sak.

Annars så skulle jag köra samma mynt själv, dra på musik så fort ungen börjar skrika, något barnsligt men jag skulle allvarligt inte klara av det.. Ring på och säg åt han att flytta haha, jag vet inte. Du måste ju få honom att förstå att du störs.
Citera
2011-05-17, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turtlenyc
Tjena, har en granne som bor bredvid min lägenhet, och var hemma hos han för massor av år sedan när han bodde där som yngre, nu bor han nuvarande själv. Sen han har bott där själv så har det varit städnigt hip-hop dunkande, visst någon fredag är det lungt, men inte kl 02:00 en onsdag. '

Mitt sovrum och hans ligger paralellt med varandra och det är en jävla pappersväg i mellan så om jag skulle kasta någonting riktigt jävla hårt så kommer den nog säkert ut på andra sidan.

Probelemet är nu att han har skaffat sig ett barn för typ två veckor sen, fett skönt tänker jag, nu lirar han inte musik fett sent. Men dum som jag är tänker jag inte på barnet, ska gå och lägga mig igår kväll och ungjäveln låg och skrek från klockan 01:00 till minst 03:00, förut om han spelade för högt brukade jag knacka på och be han sänka, hände väll några gånger att han sänkte volymen. Men jag kan ju inte ringa på och be han få tyst på barnet, ett barn och ju ett barn. Visst man kan tro att man inte hör ett barn skrik men väggen är så tunn så vissa kvällar hör jag honom sätta på din brud!

Vad ska jag göra?

Angående barnskriket så kan du inte göra något..
Barnskrik är det enda som grannar måste stå ut med.

Annars så är det bara att klaga, om du är konflikträdd så ring till störningsjouren. Musik, tv och andra ljud ska inte störa grannarna någon dag i veckan, ok lite ljud får man stå ut med fram till 22, men annars så ska det vara lugnt.
Jag läste i någon tråd förut om en som frågade om man fick ha fest på helgerna och på en onsdag och svaret h*n fick var
"Du får ha fest varje dag om du vill, så länge du inte stör grannarna"
Citera
2011-05-17, 07:31
Moderator
v50s avatar
Barn som leker och spädbarn som skriker tillhör det man kallar daglig livsföring och är alltså något man får räkna med när man bor i ett flerfamiljshus det samma gäller att folk spolar i toaletten eller i vattenkranar osv så det är svårt att få gehör för om du klagar hos bostads-/hyresvärden alternativt störningsjouren, däremot är det lättare att få hjälp med grannar som spelar hög musik, festar och lever rövare på nätterna.

Snacka med grannen om musiken nattetid fast det lär han ej ha tid med nu när han har en unge, när det gäller barnet så får du bita ihop, köpa hörselskydd alternativt öronproppar eller överväga en flytt då det är svårt att påverka ett spädbarn att inte skrika/gråta nattetid. Om det är någon tröst brukar det bli lugnare när ungen blir lite äldre och lär sig sova nattetid men det kan ta tid.
Citera
2011-05-17, 07:55
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Annars så skulle jag köra samma mynt själv, dra på musik så fort ungen börjar skrika, något barnsligt men jag skulle allvarligt inte klara av det..

Nej. Det där är ett kasst förslag. I synnerhet då det troligen skulle bli backfire. TS skulle få skit för att spela musik mitt i natten. Öronproppar - sova i annat rum under en tid (de lär sig att sova på natten så småningom = övergående problem). Du kan väl iofs påpeka att du hör bebisen skrika om du stöter på grannen, så kanske de får tyst på barnet snabbare?
Citera
2011-05-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turtlenyc

Vad ska jag göra?

Gå till apoteket och köp såna här små gula öronproppar. Även om det kanske känns lite obehagligt första gången att sova med dom kommer du vänja dig, och du kommer aldrig bli väckt nån natt.
Citera
2011-05-17, 08:35
Medlem
JeanRaphaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acetate
Först och främst, be honom ge fan i att sätta på min brud!

Hahahahaha!

Ontopic: Var glad att det är hip hop han spelar och inte något sämre.
Citera
2011-05-17, 08:55
Medlem
Har själv bara sovit runt 5 timmar inatt och är ganska slut... Men det ända du kan göra är väl som de andra säger: köp öronproppar och kanske byt rum. Sedan ifall han skulle dunka mer musik kan du alltid gå över dit och prata med honom eller spela din egna.
Citera
2011-05-17, 09:02
Medlem
Må vara att man inte kan göra så mycket åt problemet men: Payback is a beauty! Vänta till det tystnar och de just somnat, sen övar du dig i kastrull-locks-rock i sovrummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in