2018-04-24, 16:53
Medlem
borrizs avatar
[quote=jourlistan|63869979]Har googlat. Motbevisa mig gärna. Du har ju bara haft hela dagen på dig, men det slutade visst med ett trött ”Du får själv ta reda på vad som gäller i din hemkommun”. Snopet. [QUOTE/]

[quote=jourlistan|63869979]Nu pratar jag om surströmmingsskivor som pågår på exempelvis just balkonger. Det trodde jag faktiskt att du skulle förstå.[quote=jourlistan|63869979]
Citera
2018-04-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Har googlat. Motbevisa mig gärna. Du har ju bara haft hela dagen på dig, men det slutade visst med ett trött ”Du får själv ta reda på vad som gäller i din hemkommun”. Snopet.

Nu pratar jag om surströmmingsskivor som pågår på exempelvis just balkonger. Det trodde jag faktiskt att du skulle förstå.
Finns väl fan ingen som äter surströmming dagligen. Vilka jävla haltande jämförelser. Finns knappast någon som klagar på folk som feströker på balkongen, det är det dagliga, kedjerökande bolmandet som stör!
Citera
2018-04-27, 18:22
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Du kommer antagligen inte gilla mitt svar men det är sällan som folk klagar på någon som inte stör på något sätt. Jag har genom åren bott i dåligt likväl bra isolerade bostäder. Nästan aldrig fick jag något klagomål på mig. Varför? Eftersom jag har hela tiden tänkt att jag har människor runt omkring mig. Och att jag inte kan bete mig som jag vill då. Inte ens när det är frågan om att bo i eget hus, jag menar om jag skulle ställa högtalaren utanför med baser så skulle det garanterat störa grannen även om han bor några meter bort. Eller om jag skulle låta min hund vara ute och skälla så grannarna inte kan sitta i sin trädgård. Det heter att ta HÄNSYN. Tyvärr så verkar det ordet tappat i sin betydelse de senaste åren. Det finns en vanlig vanföreställning att det är tillåtet att föra oljud bara det är lugnt mellan 22-7 men inget sådant står inskrivet i lag. Synd att inte fler orkar stå på sig och driva störningsfallen till rätten, vi skulle garanterat haft fler vräkningsfall. Och med tanke på hur bostadsmarknaden ser ut runt om stora städer så är det definitivt inte att rekommendera att störa sina grannar annars är risken att man hamnar ute på hal is. Gick förbi en granne häromdagen och genom husets stänga dörrar och fönster kunde man höra några meter bort hur det dånar musik. Tänker de någonsin på deras hörsel eller hörselskador? Hur tänker människor?

Skulle svarat för längesen. Men mitt långa svar försvann dock.

Jag har inte stört någon. Visst folk blir störda av precis allt så det är såklart beroende på person. Vissa tål ingenting,
Men hur som helst har fortfarande ingen sagt något.

Det man gjort från första början är rena trakasserier från två håll.

I början hade jag ingen ide om vad det var eller hur jag skulle göra.
Ett par brusreducerande hörlurar för 2000 blev en del av lösningen.

Dessa är av mycket bra kvalitet men är nu redo för reparation då dessa fått jobba oerhört mycket...

Först hade dessa en plan. Men nu är det så många missstag man gör att jag har timmar med bevis. På att det inte är normala ljud och att man bara gör saker på ren jävelskap.

Även ljugit om saker som inte tar sig igenom en granskning...

Ingen hade väl trott jag skulle stå ut, i
flers samt har ett driv och envishet få besitter.

När man vet hur man ska tänka.
Samt insett precis hur man ”jobbar” och vilka det är, är det mycket lättare.
Även hjälpt utav diverse verktyg och apparater.

Man gick från jävelskap, till trakasserier, förtäckta hot och förföljelse, till i dagsläget stalking och ren idioti.
Mycket lugnare idag men är på min vakt och märker direkt om något är märkligt.
Eller om man jävlas...
Citera
2018-04-28, 23:12
Medlem
öppen balkongdörr + radio högt mitt i natten

Jag har en polska skruvar upp radion så högt att det hörs ut och in i min lägenhet. Hon gör så varje sommar och senast när värden skulle ha tillgång hade hon radion på mellan 01-08 medan hon städade.

Radion brukar vara uppskruvad högt på fram till 0100-0130 sommartid.

Om man nekar, om man ljuger att man haft radio på natte-tid kan man på något sätt samla in någon typ av bevisning och skicka det till hyresnämnden?
Citera
2018-04-28, 23:20
Medlem
NickSonnys avatar
Varför knackar du inte bara på och ber fanskapet att dämpa?
Citera
2018-04-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny

Det är inget område där du kan resonera med argument. Hyresvärden har redan sagt till henne att lugna ner sig.
Citera
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Detta. Sluta vara en feg svenne.

z
Citera
Avstängd
XX-Ambars avatar
Klart att du borde kunna spela in det och visa nämnden. Personligen så hade jag samlat färsk hundbajs i en påse och kastat in den där dörren står öppen.
Citera
2018-04-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Klart att du borde kunna spela in det och visa nämnden. Personligen så hade jag samlat färsk hundbajs i en påse och kastat in den där dörren står öppen.

Det är ju högre bevisningsgrad för en vit skattebetalare än en polska som aldrig haft ett jobb, har låg IQ och skattebetalarna står för hennes utgifter och kostnader.
Citera
2018-04-28, 23:26
Medlem
Det måste vara fler grannar som störs, kolla med dem och skriv sedan ned tiderna och anmäl. Du kan också mäta ljudnivån, det finns appar för sådant.
Citera
2018-04-28, 23:30
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Videofilma med ljud så har du dagens datum och tid. Anmäl till värd med bevisen. Filma många dagar under flera veckor. Om värden inte kan få stopp så kan du kanske vända dig till miljö- och hälsoskyddsnämnden.
Citera
2018-04-29, 00:19
Medlem
Polisen borde ju agera om det är så långvarig störning. Låter ju som om hon är psykiskt sjuk. Säg att det luktar konstig kryddlukt från hennes lägenhet också så kommer de direkt. Så där ska du inte behöva ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in