2017-05-31, 12:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det känns mer som att det är grannen som borde flytta ut på landet.
Ja verkligen, lite får man fan tåla om man bor bland andra människor och så länge inte TS stökar något exceptionellt på nätterna så kan grannen fara och flyga. Man ska då fan kunna både spola toan och tappa upp vatten med kökskranen precis vilken tid på dygnet som helt utan att grannarna ska så mycket som bry sig ens.
Citera
2017-05-31, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Det känns mer som att det är grannen som borde flytta ut på landet.

Kanske det, men om man inte trivs med sina grannar, då var detta ett sätt att slippa alla idioter.
Citera
2017-05-31, 13:27
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Skulle du kunna fetmarkera den sektionen som talar till min fördel? Man ska ju visa hänsyn till grannen

Citat:
25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet).

Om du själv inte anser din rätt till dricksvatten vara "skälig" är din altruism uppe på missbrukarnivå, dude.
Citera
2017-05-31, 14:51
Bannlyst
Konstigt byggda lägenheter. Vanligtvis är ju köken vägg i vägg. Störande vattenspolning får ju inte ske efter 22 som tex. duschen. Det är sällan någon klagar där jag bor om jag duschar klockan 3 på natten. Vissa har ju också jobb mellan andra tidpunkter än 9-17 som till exempel jag.

Låter nästan lite som att hon har en diagnos, vissa diagnoser kan man bli ljudkänslig av och då går det via intyg från LSS ljudisolera lägenheten. Försök att vara trevlig mot henne så kanske hon ser lite lättare på det och är mer förstående!
Citera
2017-05-31, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Konstigt byggda lägenheter. Vanligtvis är ju köken vägg i vägg. Störande vattenspolning får ju inte ske efter 22 som tex. duschen. Det är sällan någon klagar där jag bor om jag duschar klockan 3 på natten. Vissa har ju också jobb mellan andra tidpunkter än 9-17 som till exempel jag.

Låter nästan lite som att hon har en diagnos, vissa diagnoser kan man bli ljudkänslig av och då går det via intyg från LSS ljudisolera lägenheten. Försök att vara trevlig mot henne så kanske hon ser lite lättare på det och är mer förstående!

Hon är ganska typisk svensk ensamstående mamma. Sticker inte ut ur mängden.
Citera
2017-05-31, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah

Hon menar att problemet är att hon väcks i sömnen.
Citera
2017-05-31, 15:40
Medlem
MoaLjungs avatar
Det finns risk för att hon kan få rätt om hon anmäler. Det är rätt sent på kvällen. Hur länge spolar du i kranen?
Citera
2017-05-31, 15:43
Medlem
OldFashioneds avatar
Hälla upp ett glas vatten ur kranen borde vara okej, men att skramla med kastruller och slå i skåpluckorna är inte att rekommendera att göra sent på kvällarna.
Citera
2017-05-31, 15:49
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Det finns risk för att hon kan få rätt om hon anmäler. Det är rätt sent på kvällen. Hur länge spolar du i kranen?
Nej, det finns ingen som helst risk att hon får rätt.
Citera
2017-05-31, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung

Det är bara ett exempel. Hon hör om jag tar ut saker ur skafferiet. Rör saker. Jag kan inte leva i köket efter 22.
Citera
2017-05-31, 15:50
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
det finns ingen som helst risk att hon får rätt

För att?
Citera
2017-05-31, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Hälla upp ett glas vatten ur kranen borde vara okej, men att skramla med kastruller och slå i skåpluckorna är inte att rekommendera att göra sent på kvällarna.

"Sent"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in