2018-04-29, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av liquidrage
Om man nekar, om man ljuger att man haft radio på natte-tid kan man på något sätt samla in någon typ av bevisning och skicka det till hyresnämnden?

Ja, det kan man.

Rekommenderar att du gör så!
Citera
2018-04-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Polisen borde ju agera om det är så långvarig störning. Låter ju som om hon är psykiskt sjuk. Säg att det luktar konstig kryddlukt från hennes lägenhet också så kommer de direkt. Så där ska du inte behöva ha det.

Civilanställda brukar använda sig av ordet: "psyksjuk". Jag tror inte på att man ska ge någon som vet vad hon gör en utväg genom det ordvalet. Det är inte en slump. Hon har vid flera gånger tagit sig till våningen över och tryckt i sin nyckel fast det finns en namnskylt utsatt. Man gör detta för att skrämma sina grannar när det är någon som klagat.
Citera
2018-04-29, 05:05
Medlem
Stridshingstens avatar
Är detta normalt beteende i Polen eller är det bara att hon är unik och excentrisk? Det är som att hon medvetet vill störa och jävlas med grannarna.

Har också hört historier om en bekant som bodde granne med en rysk kvinna som spelade musik på extremt hög volym mitt i natten så det dånade i hela huset.

En av anledningarna varför mångkulturella samhällen föder konflikt är till följd av extrema kulturkrockar som dessa.
Citera
2018-04-29, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Polisen borde ju agera om det är så långvarig störning. Låter ju som om hon är psykiskt sjuk. Säg att det luktar konstig kryddlukt från hennes lägenhet också så kommer de direkt. Så där ska du inte behöva ha det.

"Konstig kryddlukt"=hasch eller vad menas?
Citera
2018-04-29, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten
Är detta normalt beteende i Polen eller är det bara att hon är unik och excentrisk? Det är som att hon medvetet vill störa och jävlas med grannarna.

Har också hört historier om en bekant som bodde granne med en rysk kvinna som spelade musik på extremt hög volym mitt i natten så det dånade i hela huset.

En av anledningarna varför mångkulturella samhällen föder konflikt är till följd av extrema kulturkrockar som dessa.

dra dina egna slutsatser. Hon drog ner voymen 0715 på söndagmorgonen. Radion (SR P1?) har varit igång högt sedan lunchtid på lördagen, hela natten och oljudet studsar mellan byggnaderna. Inga vänner och hela tiden gör man saker man själv anser man har rätt att göra. I Polen blir man utkastad om man låter radion vara på hela natten högt men sover i en annan del av lägenheten.
Citera
2018-04-29, 10:10
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stridshingsten

Du är en fjolla som aldrig lämnat din hemstad.
Polacker sköter oftast sitt och det borde du också göra.
Din jävla mångkultur står araberna och somalierna för.
Citera
2018-04-29, 16:14
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Du är en fjolla som aldrig lämnat din hemstad.
Polacker sköter oftast sitt och det borde du också göra.
Din jävla mångkultur står araberna och somalierna för.

Nu bor jag inte ens i Sverige längre och har med största sannolikhet varit på fler världsdelar än vad du har ditt lågbegåvade slödder. Dock brukar man undvika att åka till deprimerande östländer som Polen och Ryssland, så ursäkta mig för att jag undrar om detta är vanligt beteende bland polacker. Sen vill jag helst undvika att röra mig i svenska kvarter där polacker bor, eftersom det är oftast väldigt låg socioekonomisk ställning och mycket kriminalitet där.

Själv har jag bott grannar med polacker när jag var yngre och en sak som är säker var att de inte försökta assimilera sig och förde ett jävla väsen när de skulle iväg på morgnarna. De söp även och rökte cigg som om det inte fanns någon morgondag.

Och jo, om det är på så vis att polacker har beteendemönster som är radikalt annorlunda så skapar det sprickor i gemenskapen. Gäller även om människor från Italien och Tyskland kommer hit och inte vet hur man ska bete sig för att passa in.
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-04-29 kl. 16:36.
Citera
2018-05-01, 14:37
Medlem
Grannen tittar in i min lägenhet

Det har hänt att jag står naken och klär på mig i närheten av fönstret, då kommer jag på grannen med att glo in i min lägenhet från sin balkong (alla rum utom badrummet har fönster i min lägenhet, så jag kan ju inte gömma mig från hans blick direkt). Jag känner mig obekväm (dessutom är jag kvinna, så jag misstänker ju ett och annat).

Jag kommer ständigt på honom med att han tittar in i min lägenhet, som om det vore någon sorts TV-show för honom där han sitter på balkongen.

Så olämpligt. Jag tycker inte att man tittar in i andras lägenheter. Det här är min privata bostad och mitt privata liv!

Borde jag anmäla honom eller hur ska jag gå tillväga med det här?
Citera
2018-05-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigedemokraat
Det har hänt att jag står naken och klär på mig i närheten av fönstret, då kommer jag på grannen med att glo in i min lägenhet från sin balkong (alla rum utom badrummet har fönster i min lägenhet, så jag kan ju inte gömma mig från hans blick direkt). Jag känner mig obekväm (dessutom är jag kvinna, så jag misstänker ju ett och annat).

Jag kommer ständigt på honom med att han tittar in i min lägenhet, som om det vore någon sorts TV-show för honom där han sitter på balkongen.

Så olämpligt. Jag tycker inte att man tittar in i andras lägenheter. Det här är min privata bostad och mitt privata liv!

Borde jag anmäla honom eller hur ska jag gå tillväga med det här?

Antingen säger du åt han att du inte uppskattar hans gloende eller så köper du persinner eller gardiner.

Det är inte ett brott att sitta på sin balkong och spana så anmäla kan du glömma.
Citera
2018-05-01, 14:40
Avslutad
Provat gardiner?
Citera
2018-05-01, 14:43
Medlem
Fönster brukar ha den funktionen att man kan se igenom dem.
Citera
2018-05-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Provat gardiner?

Ja, men jag har inga rullgardiner i alla rummen, som man verkar behöva för att undkomma hans blick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in