Citat:
Jag har också lite lättstörda grannar. Det är en barnfamilj så jag vet inte om det är barnen som klagar, men jag kan vandra runt i min lägenhet och få klagomål. Samtidigt springer barnen runt och leker och dunkar med varje fotsteg men inte fan bryr jag mig om det.
Slutat med att hyresvärden kommit in till mig av klagomål att jag "går runt och flyttar saker" men det finns inga saker att flytta. Hyresvärden blev osäker om det faktiskt är jag som låtit, men det är grannarna övertygad om.
Jag kan ligga i min säng helt stilla på natten och höra hur de dunkar på elementen. Och ge mig skulden.
Personligen är jag alltid på datorn och kan rulla ut stolen någon halvmeter om jag måste gå någonstans. Kan det verkligen vara det som låter så hemskt, att så fort jag ska röra mig från datorn känner de/barnen sig störda?
Grannfejden here we come!
Slutat med att hyresvärden kommit in till mig av klagomål att jag "går runt och flyttar saker" men det finns inga saker att flytta. Hyresvärden blev osäker om det faktiskt är jag som låtit, men det är grannarna övertygad om.
Jag kan ligga i min säng helt stilla på natten och höra hur de dunkar på elementen. Och ge mig skulden.
Personligen är jag alltid på datorn och kan rulla ut stolen någon halvmeter om jag måste gå någonstans. Kan det verkligen vara det som låter så hemskt, att så fort jag ska röra mig från datorn känner de/barnen sig störda?
Grannfejden here we come!
Om det är ett hyreshus med flera lägenheter intill din, så kan det ibland vara svårt för hyresgäster under att lokalisera exakt var ljuden kommer ifrån. Ljuden skulle exempelvis kunna komma från någon av lägenheterna intill dig, men grannarna under tolkar det som att de kommer från dig - jag har varit med om en liknande situation. Viktigast är att föra en dialog direkt med grannarna under, inte via klagomål hos hyresvärden. Störningstillfällen bör dokumenteras skriftligt både från dig och grannarnas sida med naturen av störningen, datum och tid och - om möjligt - gärna ljud/bildinspelningar. Det behöver inte bli en grannfejd. Om samtliga berörda parter för en tydlig men sansad dialog så går sådana här saker att lösa utan onödiga konflikter.