Hej!
Vi bor i en medelstor stad i mellansverige.
Med vi menar jag självklart mig själv, min far och min broder.
Och det är så att vi har en redig white trash granne som beter sig något ordentligt illa.
Och när jag menar white trash så menar jag verkligen white trash. Han är definitionen på white trash.
Kan ge lite background story.
När jag var mindre (runt 10-12 års åldern) var jag mycket med en kompis som jag bodde granne med. Och det var så att denna white trash unge (som är ordentligt fet) ville alltid vara med men vi gjorde i princip narr av honom hela tiden.
Hans far jagar honom med tofflor och hans mor har nog knappt sett dags ljus på väldigt länge.
Hans far är lågutbildad och jobbar på något elektronik företag och gör nog säkert samma sak om och om igen, tvivlar på att han är kapabel till mer än att mäta kabel längder.
Hans mor har jag knappt sett men senast var idag, mer om det sen.
Efter att ha gjort narr av honom i antal år så var det dags för gymnasiet. Jag och min granne levde våra egna liv, knappt så att vi hälsar på varandra. Inget ont emellan men det bara blev så, man hejjar knappt på varandra.
Området har varit lugnt en längre stund, visst jag och min far delar intresse av rätt högljudda amerikanska bilar men ingen i kvarteret har emot det då enda gångerna vi startar dom är när vi ska åka iväg, vilket det inte alls är något problem med.
Men denna white trash unge gick från att bli isolerad utan kompisar till vad jag tror, desperat efter kompisar.
Han gick ifrån att vara nästan normal till att han står och skriker "Jävla hora" och såna saker åt sin mor. Ja, jag skämtar inte. Flera gånger i veckan så säger någon i normal ton till honom och han skriker tillbaka (ja, han vrålskriker verkligen) "JAAAA DIN JÄVLA BÖÖG!!!!!!!!!!!!!!!!!!" eller liknande.
Han skriker åt sina "vänner" att dom är bögar, idioter, fittor, idioter och allt som finns i hans vokabulär.
Hans vänner är dessa coola grabbar med trimmade moppar (som för sin del säkerligen är kul när man är i 15 års åldern, själv varit där fast utan trimmade biten) och fettot själv kör en "fiddy" vilket är en liten wanna-be cross i dvärgformat. Låter som en gigantisk fjärt och väldigt högljudd.
Hans kompisar är som sagt white trash folk, verkligen. Dom är skit coola och röker hela tiden, fjollar runt och liknande. Bär rastafari tröjjor utan att veta dess innebörd.
Han själv är smällfet med rastafari kläder, hängiga byxor och ser bokstavligen allmänt retard ut. Och grädden på toppen är hans flickvän. Tänk dig en tjej som är lite mullig. Lägg på en tvättmaskin på magen, mjukisbyxor, inga skor och en 5-10cm för kort T-shirt på det i valfri urtvättad färg.
Hur som helst, jag stör mig något ordentligt på deras betéende.
Ända sen i våras har dem varje dag och natt skrikigt, härjat och kört sina moppar fram och tillbaka.
Var hemma under påsklovet en vecka då jag ej orkade praktisera och behövde arbeta på min bil. Var ute i garaget hela veckan med garage portarna öppna (som är riktade mot deras hus) och jag överdriver inte när jag säger att dom satt utanför hans hus HELA VECKAN! Skrek och härjade! Var femte minut skulle de starta sina moppar, gasa lite för att sedan dra iväg i fullfart 50 meter (där det blir en 90 graders sväng) och sedan tillbaka i fullfart, stänga av moppen för att efter fem minuter göra det igen. Det är verkligen en överdrift. Många vänner till mig tittar förundrat på vad dom gör och frågar mig om dom verkligen gör så hela tiden och svaret blir ju självklart, JA!
Ända sedan detta drog igång har dom bara slängt in skräp på våran tomt (hörn tomt) och när min far var över första gången och sa åt dom så fick han kaxiga svar tillbaka varpå min far så åt deras far som i sin tur tryckte upp sin son mot väggen, bokstavligen.
Och idag igen. De höll på att härja, min far försökte gå fram och säga att det inte riktigt är lämpligt att hålla på att köra 50 inne på ett bostads område där det finns mycket barn, hundar och katter. Samma kaxiga flin tillbaka och helvetet bröt ut när min far tog upp det att förra gången blev han upptryckt mot väggen av sin far.
Efter det så var min far rätt sur och jag skulle köra in bilen som stod på gatan framför deras hus (fast på andra sidan vägen mot vårat staket). Tog en rundtur runt bilen för att se så de inte hade gjort något och självklart hittar man något som skulle likna en swastika men den var felvänd och helt horisontell! Fan ska ni vara skit cooola och göra swastikor på bilar, GÖR DET FÖR FAN RÄTT!
Sätter mig i bilen, drar igång den (har haft problem med den så den går rätt illa på tomgång och över huvud taget) så låter den stabilisera sig på tomgången vilket tar max 10 sekunder. Efter fem sekunder tittar jag mot deras hus och ser som vanligt, hans mor stå och glo.
Nu kommer vi till hans moder.
Hon är rätt fet, verkar väldigt bakom flötet. Varje gång någonting händer på kvarteret ska hon glo, då menar jag inte på ett sneaky sätt utan hon drar upp dörren och kikar ut och glor.
Iallafall så satt jag i bilen och väntade på att tomgången skulle bli lite bättre när jag ser att hon står i fönstret och glor.
Jag sätter mig och glor tillbaka. Hon märker det och flyttar på sig men kikar sedan ut lite sneaky ur fönstret (vilket syns skit bra) så jag hoppar ut bilen, lägger hakan på taket och glor tillbaka. Vid detta laget märker min far det och undrar vad fan jag gör, så jag går runt bilen, lutar mig mot den, glor fortfarande och säger åt honom att göra desamma. Man ser MASSOR mer rörelser längre bak i huset må jag säga!
Slut på det så parkerar jag bilen och går in igen.
Frågan är, hur kan man få denna unge att sluta?
Visst han växer väl ifrån mopparna snart men vad är det då?
De ställer mopparna MITT PÅ VÄGEN! hela tiden. Så man får stanna, tuta och stå och varva för att skynda på. Med min skit saab tog jag sats, tvärnitade precis framför hans moppe och tutade medans jag kopplingsjuckade fram bilen hela tiden mot hans moped.
Men vad vi än gör så vet jag att snart kommer vi få något tillbaka. På det käraste vi har, nämligen våra bilar.
Dessa folk förstår ju inte hur hårt min far och jag har arbetat för att just kunna ha dessa bilar, de är ju white trash.
Redan fått basketbollar på motorhuven vilket slutat med asgarv från deras sida osv. De har ingen respekt för andras egendom.
Och vad vi än gör så kommer det sluta med repor och bulor på våra bilar vilket är det sista vi vill ha.
Vad har ni för plan?
Snart känns det som att jag kommer jag gå så långt att det blir att krossa rutor på deras hus, allt för att få den skuldsatta och bli vräkta. Men det går ju ändå ut över mig till slut.
Snälla, vad tycker ni? Hade inte vi haft våra dyraste juveler stående på garage uppfarten hade jag ju bankat vett i honom för länge sedan.
Och kan också be om ursäkt om jag inte svarar över huvudtaget på det ni skriver. Jag har problem att jag får ofta errors när jag ska posta här på forumet (händer endast här) och vet inte vad jag ska göra åt det (testat med olika webbläsare osv).
Men jag läser allting varje dag.
MVH, Facade.