Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-27, 23:30
  #6829
Medlem
Har en muslim i trappan. Han har fått jobb som väktare. Han har alltså blivit inkvoterad nr det finns folk som skulle ha kunnat landa det jobbet på meriter och utan att vara en lögnare och kriminell. Ialla fall så springer han nattetid i trappan med arbetskläderna på. Han ska alltså rättfärdiga och ha respekt varför han springer i trappan nattetid fast han inte är i tjänst. Han står på sin balkong nattetid och snackar i mobiltelefon. Ljuder studsar mot den lägre byggnaden och tillbaka mot fastigheten. Han brukar också springa ner i källaren för att vätta nattetid.

Så jag kommer att anmäla honom. En muslim anser ju sig alltid vara smartare än alla andra. Väktarföretaget måste anse att han är deras klippa. Man är så fet att man skulle kunna enkelt kalla honom för en "land-val".
Citera
2017-11-28, 12:10
  #6830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filthyfrank
Där jag bor bryr man sig inte för man är avskum från Seved eller Malmös ytterområden. Man får sina lägenheter genom att lipa hos något socialluder. Hade man kämpat för att få något hade man inte lagt ut stinkande sopor utanför sin dörr som stinker till hela trappan.

Vad som händer är att man blir tillsagd minst tre gånger och värden verifierar att det man sagt stämmer innan man ringer på och säger till. Efter tredje gången kostar det och då brukar kommunisterna och bidragspatrasken lugna ner sig.

Därför ska man anmäla så fort man upptäcker något. Har man en skällande hund ska man anmäla detta. Det gjorde jag, och patrasket blev så provocerad att hon ansåg att hon hade rätt att fortsätta med det. En annan granna ringde på och sa till att det inte är ok att hunden skäller v a r j e minut, hela tiden och då blev patrasket så provocerad att hon började lägga ut sopor i trappan och i källare.

Den senaste trenden är att man slår igen dörren så hårt att det skallrar i fastigheten. Avskum i Malmöl, speciellt de som går på bidrag och aldrig haft ett jobb, utlänningar ska bo i ghettot. Det är där de hör hemma och det är de nivåerna socialkontoren ska betala.

Du, jag bor i ett "finare" område. Bara svenskar här, inga kulturberikare. Likt förbannat har det funnits idioter som har betett sig och uppträtt störande och vidrigt, går inte ens att diskutera med dem eftersom de tror sig ha rätt på sin sida, läs störa. Vad arg jag blev vid ett tillfälle...
Citera
2017-12-06, 19:20
  #6831
Avstängd
Dricker folköl och hamnar försjunken i tankar under en av tömningarna av blåsan. Önskar att jag kunde ha normala grannar som alla andra, och inser att jag står och kissar i en sönderklippt PET-flaska och smådansar. Har ännu svårare att hålla mig för skratt när dottern nedanför skriker "jag vill inte höra när han runkar" till morsan.

Kanske (?) ska nämnas att dottern är anledningen att jag inte går på toaletten eftersom den ligger direkt ovanför hennes rum, att de lyssnar på allt jag gör, letar efter svagheter och hostar eller dunkar i väggar när de hittar dem, bl.a. direkt efter utlösning när jag runkat på riktigt, samt att morsan valde den kille hon kunde styra absolut mest och har uppfostrat även sina barn bara för att ha någon att kunna skrika tillbaka åt. Själva lever de rövare så fort de vaknat.

Ett gott skratt fick jag mig iaf.
Citera
2017-12-09, 12:37
  #6832
Medlem
Någon la torsdags tidningen i min brevlåda idag. Jag tror jag vet vem det är. Tänker lägga tillbaks den i hans brevlåda. Hatar dessa grannar.
Citera
2017-12-15, 23:09
  #6833
Medlem
CIA-Agents avatar
Min fråga passar nog i denna tråd...

Får man laga mat mitt i natten? Jag tänkte sitta uppe ett par timmar till, o sen laga mat, steka kött på spisen, m.m. Jag kommer ju att försöka dämpa mig mer än vanligt, t.ex. inte typ slå stekpannan i spisen o så. Men ibland känner man mat-os i trappen när andra har lagat mat. Tänkte mest på det...

Eller måste jag beställa pizza från den enda nattöppna pizzerian där jag har sett kackerlackor?
Citera
2017-12-15, 23:14
  #6834
Moderator
Arne.Ankas avatar
gfr
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
Min fråga passar nog i denna tråd...

Får man laga mat mitt i natten? Jag tänkte sitta uppe ett par timmar till, o sen laga mat, steka kött på spisen, m.m. Jag kommer ju att försöka dämpa mig mer än vanligt, t.ex. inte typ slå stekpannan i spisen o så. Men ibland känner man mat-os i trappen när andra har lagat mat. Tänkte mest på det...

Eller måste jag beställa pizza från den enda nattöppna pizzerian där jag har sett kackerlackor?
Laga på du men laga inte nån djävulsstinkande currysopa
Citera
2017-12-16, 19:55
  #6835
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
Min fråga passar nog i denna tråd...

Får man laga mat mitt i natten? Jag tänkte sitta uppe ett par timmar till, o sen laga mat, steka kött på spisen, m.m. Jag kommer ju att försöka dämpa mig mer än vanligt, t.ex. inte typ slå stekpannan i spisen o så. Men ibland känner man mat-os i trappen när andra har lagat mat. Tänkte mest på det...

Eller måste jag beställa pizza från den enda nattöppna pizzerian där jag har sett kackerlackor?

Du får nog laga mat, bara du inte gör för mycket oljud att steka en köttbit är nog inga problem så länge du försöker hålla ljudnivån nere, så det kan vara smart o ha det mesta förberett.
Citera
2017-12-16, 20:49
  #6836
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CIA-Agent
Min fråga passar nog i denna tråd...

Får man laga mat mitt i natten? Jag tänkte sitta uppe ett par timmar till, o sen laga mat, steka kött på spisen, m.m. Jag kommer ju att försöka dämpa mig mer än vanligt, t.ex. inte typ slå stekpannan i spisen o så. Men ibland känner man mat-os i trappen när andra har lagat mat. Tänkte mest på det...

Eller måste jag beställa pizza från den enda nattöppna pizzerian där jag har sett kackerlackor?

Såklart du får laga mat mitt i natten om du vill bara du inte för en massa liv.
Citera
2017-12-21, 16:46
  #6837
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Blev precis ukörd ur tvättstugan.

Det här var vid 16:30 exakt.
Var färdig med själva tvätten och hade ett berg av vittvätt kvar att vika.

Hon som hade nästa pass stod i dörren och skrek om att jag inte fick vara där när hon skulle tvätta. Sade att hon kunde lasta i sina maskiner och att de var lediga och att jag bara skulle vika klart och att jag skulle gå inom någon minut.

Hon löste det genom att högt räkna till hundra med dörren på vid gavel innan hon skulle ringa kvartersvärden.

Måste väl vara någon #Metoo skadad som inte kan vistas inom 30 meter från en man hon inte känner...

Är inte sociala medier underbart? Depersonaliseringsprocessen är inte bara för sekter längre. Det är på det sättet man skall fp sina nyheter och skaffa sig en bild av omvärlden.
Citera
2017-12-21, 19:41
  #6838
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Blev precis ukörd ur tvättstugan.

Det här var vid 16:30 exakt.
Var färdig med själva tvätten och hade ett berg av vittvätt kvar att vika.

Hon som hade nästa pass stod i dörren och skrek om att jag inte fick vara där när hon skulle tvätta. Sade att hon kunde lasta i sina maskiner och att de var lediga och att jag bara skulle vika klart och att jag skulle gå inom någon minut.

Hon löste det genom att högt räkna till hundra med dörren på vid gavel innan hon skulle ringa kvartersvärden.

Måste väl vara någon #Metoo skadad som inte kan vistas inom 30 meter från en man hon inte känner...

Är inte sociala medier underbart? Depersonaliseringsprocessen är inte bara för sekter längre. Det är på det sättet man skall fp sina nyheter och skaffa sig en bild av omvärlden.


Hehe, jag hade lite motsatt strul jag igår.

Hade tvättat klart mina maskiner och höll på torka tvätten då nån kom in och petade i ett par maskiner, jag bryr mig om det då jag var klar med mina maskikner och det fanns ett torkskåp ledigt med (hade inte så mycket tvätt), sen när jag går in för att starta om timern på tumlare och skåp så har mähät plockat ur min halvtorra tvätt ur tumlaren och lagt in sin tvätt för att försöka få den torr innan tvättstugan låser för natten...
Citera
2017-12-21, 20:01
  #6839
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Hehe, jag hade lite motsatt strul jag igår.

Hade tvättat klart mina maskiner och höll på torka tvätten då nån kom in och petade i ett par maskiner, jag bryr mig om det då jag var klar med mina maskikner och det fanns ett torkskåp ledigt med (hade inte så mycket tvätt), sen när jag går in för att starta om timern på tumlare och skåp så har mähät plockat ur min halvtorra tvätt ur tumlaren och lagt in sin tvätt för att försöka få den torr innan tvättstugan låser för natten...

Kommer fler in under samma tvättpass?

När mitt tvättpass är slut så slutar min dongel släppa in mig...
Citera
2017-12-21, 20:05
  #6840
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Kommer fler in under samma tvättpass?

När mitt tvättpass är slut så slutar min dongel släppa in mig...

Här är det bara vanlig nyckel, lägenhetsnykeln öppnar dörren.

2 lås, varav ena är tidsstyrt och en annan nyckel som vi boende inte kan öppna (för att hindra att folk tvättar på natten).
Folk kan komma och gå som dom vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback