2019-04-19, 13:27
  #8017
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoffaan
Kapar in i tråden och förklarar här med krig med min fula psykkärring till granne. Hon har inte gjort annat än klagat på min existens i lägenheten sen jag flytta dit. Nu är jag trött på skiten och tänker göra allt för att provocera henne ännu mer. Jag skiter i om det är omoget. Har levt med hennes psykiska terror i snart 2 år och jag orkar inte smyga på tå hemma längre.
Igår spelade jag hög hårdrock musik på en hyfsad nivå fram till halv 9. Psykäckel skatan dundrade som fan i väggarna så jag märkte att de tog. Jag tänker dock inte bete mig så dant så att jag har fester fram till sent på natten.. Nej jag ska bara utföra så mkt väsen jag kan och får av hyresvärden. Så nu vill jag ha era tips på vad jag mer kan göra inom ramarna för vad som är ok.
Hon brukar stå och glo på mig i sitt fönster om jag är på min uteplats så nästa gång tänkte jag ta med mig dildon ut och vinka med.
Återigen jag vet hur omogen jag är men ni kan inte ana hur länge jag dansat efter hennes pipa och nästan viskat på kvällarna, jag som älskar musik har inte spelat en ton på över ett år... De räcker nu....

Om du bor i gammalt hus så är ju det bästa att spola vatten. Att spola vatten det får du göra när som helst vilken tid på dygnet dom som klagar på detta säger du bara ta det med hyresvärden så får han renovera vilket han troligtvis inte kommer göra då det kostar mycket. Så grannen får antingen stå ut med att rören låter eller flytta till något nyare.

Sen ge fan i att gå på tå du har all rätt i värden att använda dina fötter att gå med när du är hemma stampa gärna lite extra hårt.
Citera
2019-04-30, 21:10
  #8018
Medlem
.
__________________
Senast redigerad av pytonrumpan 2019-04-30 kl. 21:59.
Citera
2019-04-30, 22:20
  #8019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pytonrumpan
.


Du skrev att du ofta inte fick sova mer än sex timmar (väcktes av grannen som plaskar i badrummet klockan sex).
Det hade kanske varit en god idé att du gick och la dig lite tidigare än klockan tolv på natten. Speciellt som du ändå skrev att du skulle gå upp 7.30.
Citera
2019-05-12, 23:55
  #8020
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag har ringt störningsjouren 1 gång hitills för vrålkutande barn som leker kull & höjdhopp på mitt tak.

Vilket resulterar i att Securitas lär ha ryckt ut.

Några frågor om deras arbete

1: Varför vill Securitas ha sifferkoden på min dörr? jag anar att det ska funka som...att ifall dom efteråt bedömer att det inte var legitimt med utryckningen så ska jag som larmare debiteras böter eller liknande?

2: För vartfall användes inte dörrsifferkoden till att efteråt ge mig positiv respons ifrån Securitas efteråt hur grannen responderade t.e.x så man vet var man har varandra.
Allt jag fick var "vi ska kolla upp det" sedan inget mer

3: Är det möjligt att driva bort högljudda barnfamiljer från lägenheter som inte klarar av att bättra sig efter att man upprepande fått Securitas att rycka ut till dom tillräckligt många gånger?
i kombination med att ha klagat hos bostadsbolag också såklart
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-13 kl. 00:09.
Citera
2019-05-13, 06:42
  #8021
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag har ringt störningsjouren 1 gång hitills för vrålkutande barn som leker kull & höjdhopp på mitt tak.

Vilket resulterar i att Securitas lär ha ryckt ut.

Några frågor om deras arbete

1: Varför vill Securitas ha sifferkoden på min dörr? jag anar att det ska funka som...att ifall dom efteråt bedömer att det inte var legitimt med utryckningen så ska jag som larmare debiteras böter eller liknande?

2: För vartfall användes inte dörrsifferkoden till att efteråt ge mig positiv respons ifrån Securitas efteråt hur grannen responderade t.e.x så man vet var man har varandra.
Allt jag fick var "vi ska kolla upp det" sedan inget mer

3: Är det möjligt att driva bort högljudda barnfamiljer från lägenheter som inte klarar av att bättra sig efter att man upprepande fått Securitas att rycka ut till dom tillräckligt många gånger?
i kombination med att ha klagat hos bostadsbolag också såklart

Du han läsa mer om Securtias Trygghetsjour (Störningsjour) här.
Citera
2019-05-13, 12:40
  #8022
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Du han läsa mer om Securtias Trygghetsjour (Störningsjour) här.
Tackar, men jag tyckte inte att det besvarade ifall upprepade Securitas-noteringar (kanske inte ens utryckningar) kan leda till att barnfamiljer får flytta när vi bor i ett kommunalt bostadsbolag.
Naturligtvis nämndes inte heller som exempel i din länk, barn som leker mot golvet på tredje våningen och vrålkutar, jag är intreserad av hur stor gloria och sär-rättigheter
småpjattar tilldelas för att föreställa barn.
Det borde finnas klassificeringar i helvetet, att i en 1:a ska inte 5 barn få leka ihop på ett golv

Länken besvarade inte om Securitas är tänkt att berätta för mig efteråt hur grannen reagerade innan dom ger sig av, är det för mycket begärt?
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-05-13 kl. 12:47.
Citera
2019-05-13, 13:25
  #8023
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Tackar, men jag tyckte inte att det besvarade ifall upprepade Securitas-noteringar (kanske inte ens utryckningar) kan leda till att barnfamiljer får flytta när vi bor i ett kommunalt bostadsbolag.
Naturligtvis nämndes inte heller som exempel i din länk, barn som leker mot golvet på tredje våningen och vrålkutar, jag är intreserad av hur stor gloria och sär-rättigheter
småpjattar tilldelas för att föreställa barn.
Det borde finnas klassificeringar i helvetet, att i en 1:a ska inte 5 barn få leka ihop på ett golv

Länken besvarade inte om Securitas är tänkt att berätta för mig efteråt hur grannen reagerade innan dom ger sig av, är det för mycket begärt?


Man kan tycka vad man vill om saken, men den allmänna uppfattningen är att barn är barn och att det inte går att göra så mycket åt saken. Även om du skulle få med hyresvärden på noterna, så skulle ett vräkningsförsök stöta på patrull i hyresnämnden.

Securitas har ett avtal med värden inte med dig som hyresgäst och är därför endast skyldig att rapportera till värden. Givetvis kan du be om ett ärendenummer vid anmälan, men jag tror inte att det gör en sån stor skillnad.
Frågade man efter din namn och ditt lägenhetsnummer?
Om inte så är du anonym och man använder portkoden för att se att du verkligen bor i huset.

Det bästa du kan göra är att kontakta Securitas och/eller värden för mer information.
Citera
2019-05-13, 13:41
  #8024
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Man kan tycka vad man vill om saken, men den allmänna uppfattningen är att barn är barn och att det inte går att göra så mycket åt saken. Även om du skulle få med hyresvärden på noterna, så skulle ett vräkningsförsök stöta på patrull i hyresnämnden.

Securitas har ett avtal med värden inte med dig som hyresgäst och är därför endast skyldig att rapportera till värden. Givetvis kan du be om ett ärendenummer vid anmälan, men jag tror inte att det gör en sån stor skillnad.
Frågade man efter din namn och ditt lägenhetsnummer?
Om inte så är du anonym och man använder portkoden för att se att du verkligen bor i huset.

Det bästa du kan göra är att kontakta Securitas och/eller värden för mer information.
Så om man ringer tillräckligt många gånger om störande barn, där det anses att barn måste vara barn så får dom heller inga böter?
(Att måsta göra det dyrt för någon genom växande böter kan ju vara ett sätt att få någon
att flytta självmant )
Kan Securitas ens säga till? att föräldrarna ska dämpa springandet om barn nu barn får vara barn, så varför skulle dom öh rycka ut och kolla upp nånting ?

Jag jag ska ringa också...men jag vill ändå kunna jämföra mot ditt svar sedan
Citera
2019-05-13, 13:51
  #8025
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Så om man ringer tillräckligt många gånger om störande barn, där det anses att barn måste vara barn så får dom heller inga böter?
(Att måsta göra det dyrt för någon genom växande böter kan ju vara ett sätt att få någon
att flytta självmant )
Kan Securitas ens säga till? att föräldrarna ska dämpa springandet om barn nu barn får vara barn, så varför skulle dom öh rycka ut och kolla upp nånting ?

Jag jag ska ringa också...men jag vill ändå kunna jämföra mot ditt svar sedan


Varifrån har du fått att man kan få betala böter?
Citera
2019-05-13, 13:57
  #8026
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varifrån har du fått att man kan få betala böter?
Det har jag läst på flashback, det återkommer i den här tråden, diskussion om att bestrida böter etc, allt man behöver göra är att skriva securitas i sök i denna tråd så kommer sådana resultat, men det behöver ju inte stämma med verkligheten för det..
Citera
2019-05-13, 14:14
  #8027
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det har jag läst på flashback, det återkommer i den här tråden, diskussion om att bestrida böter etc, allt man behöver göra är att skriva securitas i sök i denna tråd så kommer sådana resultat, men det behöver ju inte stämma med verkligheten för det..

Aha, du menar att den störande kan få betala något slags utryckningsavgift. Finns det sådan skrivelse i era kontrakt?

Jag tror du kan få problem. Som sagts tidigare, det finns en förståelse för att barn kan låta, och både värd eller hyresnämnd kan ha tveksamheter mot att vräka en barnfamilj.

Om du larmar störningsjouren får du hoppas på att störningen ännu pågår när de kommer till platsen, för jag tror även att upprepade falsklarm kan påverka din egen boendesituation.

Det kommer även bara var en tidsfråga innan barnfamiljen kan räkna ut vem det är som upprepade gånger ringt jouren pga dem, så den konflikten får du vara beredd att ta.

Jag får känslan av det du skrivit att du i allmänhet stör dig på barn, och det är inte säkert den inställningen når hela vägen för dig.
Citera
2019-05-13, 14:44
  #8028
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Så om man ringer tillräckligt många gånger om störande barn, där det anses att barn måste vara barn så får dom heller inga böter?
(Att måsta göra det dyrt för någon genom växande böter kan ju vara ett sätt att få någon
att flytta självmant )
Kan Securitas ens säga till? att föräldrarna ska dämpa springandet om barn nu barn får vara barn, så varför skulle dom öh rycka ut och kolla upp nånting ?

Jag jag ska ringa också...men jag vill ändå kunna jämföra mot ditt svar sedan
Jag tror att störningsjouren är fel väg att gå om man störs av grannens skrikiga ungar. Tror att det är mycket effektivare om du tar ett respektfullt samtal med föräldrarna och förklarar problemet (de är förmodligen inte ens medvetna om att ungarna stör).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in