Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Väljer du att missförstå, eller missar du poängen? Det handlar inte om att höras per se, utan om det anses godtagbart att utföra bullrande arbeten i sin lägenhet, utanpå sin villa eller liknande.
Självklart kan det enbart handla om att höras eller inte höras -- vad dina grannar gör i sina hem angår dig inte. Det är alltså oväsentligt om det bankar och bullrar för att ni dansar runt granen eller för att du hänger en tavla.
Citat:
Sedan vill jag bara kommentera din uppfattning om att det inte går att bryta mot oskrivna regler om man inte tycker att regeln gäller. Du hör själv hur dumt det låter va? Var hamnar vi om det resonemanget överförs på andra sociala koder?
Jag talar om vilka regler som gäller inom hemmets väggar -- det var ju inte så att trådskrivaren gick in till grannen och började borra och snickra. Det är något som skedde i hans egen bostad -- alltså inget som angår grannarna.
Edit:
Har själv en granne som snickrat hela julhelgen och som ständigt tycks flytta runt möbler .. Helt deras sak så länge det är tyst nattetid och inte överskrider decibelgränsen i min lägenhet.
Vill man inte höra grannar då får man välja ett boende där grannar inte kan störa.
Edit 2:
Börjar för övrigt undra om du ingår i skaran idioter som tror det finns en "oskriven regel" om man att man inte får spola toa, duscha eller laga mat nattetid också ...