Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Eller så kan man acceptera att reglerna säger att man har en halvtimme på sig att börja använda sin tvätt tid.
Annars så slutar det med att ingen kan tvätta för att alla tiderna är upptagna av folk som inte ids flytta sitt lås när dom tvättat klart, men inte har några planer alls på att använda tiden som deras lås ockuperar.
Ja, där reglerna säger så ja, antingen inskrivet i kontraktet för lägenheten, eller uppsatt på en officiell lapp av värden, annars är det bara bluff och båg.
Det spelar väl ingen roll om en person inte orkar flytta sitt tvättlås, är det bokat så är det.
Om alla låter bli att flytta sina lås har man alltid en stående tvättid.