2017-12-22, 03:11
  #6853
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Eller så kan man acceptera att reglerna säger att man har en halvtimme på sig att börja använda sin tvätt tid.

Annars så slutar det med att ingen kan tvätta för att alla tiderna är upptagna av folk som inte ids flytta sitt lås när dom tvättat klart, men inte har några planer alls på att använda tiden som deras lås ockuperar.

Ja, där reglerna säger så ja, antingen inskrivet i kontraktet för lägenheten, eller uppsatt på en officiell lapp av värden, annars är det bara bluff och båg.

Det spelar väl ingen roll om en person inte orkar flytta sitt tvättlås, är det bokat så är det.
Om alla låter bli att flytta sina lås har man alltid en stående tvättid.
Citera
2017-12-22, 03:13
  #6854
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Ja, där reglerna säger så ja, antingen inskrivet i kontraktet för lägenheten, eller uppsatt på en officiell lapp av värden, annars är det bara bluff och båg.

Det spelar väl ingen roll om en person inte orkar flytta sitt tvättlås, är det bokat så är det.
Om alla låter bli att flytta sina lås har man alltid en stående tvättid.

Jupp står med på regelplakatet för tvättstugorna.

Problemet med att folk låter låset sitta i är att en hel del folk behöver tvätta mer än en gång i månaden
Citera
2017-12-22, 03:16
  #6855
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jupp står med på regelplakatet för tvättstugorna.

Problemet med att folk låter låset sitta i är att en hel del folk behöver tvätta mer än en gång i månaden
Då är det en helt annan grej. Då är folk medvetna om att tider får tas när andra inte kommer i tid, även om jag tycker detta är helt åt jävla helvete. Har jag bokat en tid ska fan inte någon annan liten kukskithög komma och försöka diktera att jag måste vara där inom en halvtimme, om det inte är reglerat i stadgarna/officiellt uttalat från värden.

Jag har för övrigt alltid mitt lås i bokningssystemet, även om jag har tvättmaskin hemma. Bara för att irritera.
Citera
2017-12-23, 00:16
  #6856
Medlem
cybergrodans avatar
Fittigt att ringa störningsjouren direkt?

Det är såhär att jag har en märklig granne precis ovanför mig som ständigt spelar VÄLDIGT hög musik, jag kan utan problem höra varenda textrad och basen dunkar rejält. Han har gjort det i flera månader och jag har verkligen haft överseende med det, JAG brukar ta på mig lurar för att inte höra honom. Han har fest nästan varje helg, och då låter det som om han skulle ha 50 pers där inne samtidigt som ljudnivån blir ännu högre.

Jag jobbar helg väldigt ofta och vill alltså sova vid denna tidpunkt, något som är fullständigt omöjligt med denna granne. Nu har jag fått nog, men vill ärligt talat inte gå upp till honom för jag vet inte vad det där är för folk... Jag har dessutom dunkat i taket utan framgång. Värt att påpeka är också att detta är en bostadsrättsförening, och det är egentligen inte alls lyhört. I trapphuset hör man ingenting, så jag antar att det ''bara'' är jag som störs.

Vad gör man egentligen åt detta? Jag vågar fan inte gå upp till dem, jag har fått sjukt dåliga vibbar av den där killen de få gånger jag har sett honom. Samtidigt känns det jäkligt illa att ringa störningsjouren direkt, han borde ju få en ''chans'' (även om jag just nu skulle kunna skjuta fanskapet) Flashback, hjälp mig! Vad hade ni själva gjort?
Citera
2017-12-23, 00:20
  #6857
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det är såhär att jag har en märklig granne precis ovanför mig som ständigt spelar VÄLDIGT hög musik, jag kan utan problem höra varenda textrad och basen dunkar rejält. Han har gjort det i flera månader och jag har verkligen haft överseende med det, JAG brukar ta på mig lurar för att inte höra honom. Han har fest nästan varje helg, och då låter det som om han skulle ha 50 pers där inne samtidigt som ljudnivån blir ännu högre.

Jag jobbar helg väldigt ofta och vill alltså sova vid denna tidpunkt, något som är fullständigt omöjligt med denna granne. Nu har jag fått nog, men vill ärligt talat inte gå upp till honom för jag vet inte vad det där är för folk... Jag har dessutom dunkat i taket utan framgång. Värt att påpeka är också att detta är en bostadsrättsförening, och det är egentligen inte alls lyhört. I trapphuset hör man ingenting, så jag antar att det ''bara'' är jag som störs.

Vad gör man egentligen åt detta? Jag vågar fan inte gå upp till dem, jag har fått sjukt dåliga vibbar av den där killen de få gånger jag har sett honom. Samtidigt känns det jäkligt illa att ringa störningsjouren direkt, han borde ju få en ''chans'' (även om jag just nu skulle kunna skjuta fanskapet) Flashback, hjälp mig! Vad hade ni själva gjort?

Det typiska svenska, är att skriva lappar. Så skriv en lapp där du hotar med att ringa hyresvärden, och lägg i brevlådan.
Eller ring störningsjouren direkt så att grannen blir tagen på bar gärning. I värsta fall polisen.
Jag hejar på dig - hata folk som stör!
Citera
2017-12-23, 00:21
  #6858
Medlem
2560ps avatar
Ring jouren, orka hålla på och käfta med såna cepen. Det finns ju folk som jobbar med det.
Citera
2017-12-23, 00:28
  #6859
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det typiska svenska, är att skriva lappar. Så skriv en lapp där du hotar med att ringa hyresvärden, och lägg i brevlådan.
Eller ring störningsjouren direkt så att grannen blir tagen på bar gärning. I värsta fall polisen.
Jag hejar på dig - hata folk som stör!

Tack för supporten!
Ja jag har funderat på lapp, ska nog ta och skriva en!

Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ring jouren, orka hålla på och käfta med såna cepen. Det finns ju folk som jobbar med det.
Tack och lov så gick de nyss! Antagligen påväg till krogen... Får hoppas att det inte blir efterfest här också. Det blir till att skriva en lapp i veckan, då känns det mer ok att ringa jouren direkt nästa gång dessutom.
Citera
2017-12-23, 00:38
  #6860
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Tack för supporten!
Ja jag har funderat på lapp, ska nog ta och skriva en!


Tack och lov så gick de nyss! Antagligen påväg till krogen... Får hoppas att det inte blir efterfest här också. Det blir till att skriva en lapp i veckan, då känns det mer ok att ringa jouren direkt nästa gång dessutom.

Vettigt.

Här finns lite inspiration: http://www.argalappen.se/
Citera
2017-12-23, 00:50
  #6861
Medlem
GormDenGamles avatar
http://www.argalappen.se/imgs/lappar/1202/gavlar-grannen.jpg
Citera
2017-12-23, 00:58
  #6862
Medlem
Hejhopens avatar
Nej snälla..... Inga jävla lappar som en sur gammal kärring. Knacka på i mitten utav dagen, då han troligtvis inte är berusad och säg till istället. Det är faktiskt rätt fittigt att ringa störningsjouren utan att meddela han först. För han har ingen aning om att du störs eftersom att han inte blivit tillsagd.

Sen om han inte bättrar sig då kan du ringa till jouren och vara en surkärring.
Citera
2017-12-23, 01:08
  #6863
Medlem
199797s avatar
Payback mot granne som spelar hög musik varje jävla natt

Bor i villa, grannjäveln dunkar musik varenda jävla natt, bor ett par hus bort men hörs fortfarande förbannat bra och det bara dunkar och dunkar.

Undrar om ni har nå tips på hur jag ska kunna jävlas tillbaka?
Citera
2017-12-23, 01:15
  #6864
Medlem
Klipp gräset, varje dag kl 8 på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in