Citat:
Ursprungligen postat av
Doleo
Som flera andra redan påpekat, så är julhelgen "helig" för många människor. Men du har rätt i att det inte funkar med att stå och "gorma", då är det bättre att försöka lugna ner sig, sedan knacka på och förklara lugnt och sakligt varför man störs av "oljudet". Ilska och ett "argt" beteende löser inga konflikter.
Jo, jag får väl ta på mig dumstruten.
Jag tog lite extra illa upp av att gubben höll på och gapade, eftersom han tidigare haft sura synpunkter på saker han inte har ett dugg med att göra.
Exempelvis: Jag kör en stor bil, och väljer därför att backa in på parkeringsplatsen. Gubben kom fram till mig en dag och sade på ett drygt sätt att "du vet, vi har gjort upp här att man ska köra in på parkeringsplatsen så fronten står framåt." "Jaha, tänker jag, vilken petitessregel". Efter några veckor så läste jag genom villkoren för parkeringsområdet som föreningen har och där stod inte ett dugg om åt vilket håll man ska parkera. Om han och några tidigare grannar gjort upp något annat så är det väl roligt för dem, men jag känner mig inte bunden av deras uppgörelser om det inte står klart och tydligt att det är det som gäller när det ändå finns ett info-blad om parkeringen, varför jag sedan dess fortsatt att parkera backandes.
Speciellt som att det är det körskolarna lär ut som den mest korrekta parkeringstekniken numera, och klag-gubben dessutom saknar körkort och därmed bil.
Jag får väl ta ett snack med honom om att ja, jag valde nog en olämplig tidpunkt att borra, det kan jag hålla med om, men att jag inte tolererar att han står och gapar och skriker och dessutom smäller i min dörr. Förutom att det är otrevligt så bidrar han ju själv till oväsnet för övriga boende i det läget.