Citat:
Ursprungligen postat av
EnUngKvinna
Jag bor i ett höghus, mamma också och grannarna under mamma är en familj med fyra barn varav två av dom är under tio år och dom två andra är arton och uppåt, dom brukar smälla i dörrar och skrapa med bord i golvet. Jag har sagt till dom till mamman att hon kan väl säga till sina ungar den yngsta är fem år, dom förstår, att det tar all kraft när dom håller på, hon sa att det var innan klockan sju så det är inget olagligt, men jag ringde till störningsjouren och dom sa att jag skulle ringa dom igen efter 20 minuter och hade dom inte slutat så skickar dom ut någon. Alltså det här börjar bli jobbigt, jag blir så trött när de håller på, vad ska jag göra om de inte slutar?
Du slutade berätta just som det började bli spännande, ringde du igen efter 20 minuter?
Bor du i ett hus där det finns kontrakt med störningsjouren så är du lyckligt lottad! men det är upp till dig att utnyttja denna möjlighet. Du berättade inte heller hur långt in på kvällen/natten de höll på med att "smälla i dörrar och skrapa med bord i golvet", en sak som inte är oviktig i sammanhanget.
Å andra sidan så har vi med barn att göra och barn måste faktiskt få vara barn -även i ett flerfamiljshus.