Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Säger man inte ifrån får man acceptera saker man inte gillar. Det kan man iofs få göra ändå men ja, chansen är större till att man slipper skit om man ryter ifrån.
Nä, jaga folk behövs inte. Det är ju bara två du direkt behöver höra med och resten träffar du säkerligen med ojämna mellanrum i trappen/tvättstuga/vid postboxen etc.
Jag har en vän som vuxit upp med städmanisk förälder, där kunde det dammsugas både morgon och kväll. Det är ju en sjukdom men det fungerar ju iaf okej när man bor i hus men att ha en sådan granne i ett hyreshus är ju direkt hemskt.
Han behöver hjälp och ett eget litet krypin i nån enslig stuga...
Exakt så. Något ensligt ställe där han kan göra vad han vill, men utan att störa någon. Och samtidigt kanske ge honom någon form av hjälp emot sitt tvångsmässiga beteende. Det vore det mest humanitära för alla parter.
Jag har själv bott granne med ett äldre par som också hade städmani. De dammsög varje dag och drog möbler och dammsugare över sitt parkettgolv. En annan specialare var också att köra toalettborsten i toalettstolen. Men i över en timme. Visp, visp, dask, dask, visp, visp, dask, dask.. Jag bodde under dem och höll på att krypa ur skinnet till slut. Så jag har all förståelse för grannarna som drabbades.