2016-10-30, 23:54
Medlem
Elementarts avatar
Nästan varje kväll/natt så är det någon granne som gör konstiga ljud. Jag har ingen idé om vad det kan vara som låter men eftersom att det återkommer flera gånger så undrar jag vad det kan vara. Ljudet är metalliskt och det skulle möjligtvis kunna beskrivas som "Klonk" om man ska försöka stava ljudet. Har ni någon idé om vad det skulle kunna vara för ljud?
Citera
2016-10-31, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Nästan varje kväll/natt så är det någon granne som gör konstiga ljud. Jag har ingen idé om vad det kan vara som låter men eftersom att det återkommer flera gånger så undrar jag vad det kan vara. Ljudet är metalliskt och det skulle möjligtvis kunna beskrivas som "Klonk" om man ska försöka stava ljudet. Har ni någon idé om vad det skulle kunna vara för ljud?
Grannen snickrar på en strids utrustning! Eller det är nog tvätt maskinen som han fixar med eller badkaret!
Citera
2016-10-31, 00:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Nånting slår i element eller vattenrör till element?
Citera
2016-10-31, 06:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Har du tänkt på att fråga grannen innan du skrev detta?
Tror att grannen kan ge ett betydligt bättre svar än flashbackarnas lösryckta gissningar.
Citera
2016-10-31, 07:28
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Har du tänkt på att fråga grannen innan du skrev detta?
Tror att grannen kan ge ett betydligt bättre svar än flashbackarnas lösryckta gissningar.

"Någon granne"..
Citera
2016-10-31, 08:39
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
"Någon granne"..
Har du aldrig lärt dig tänka på egen hand?

Snälla du, jag trodde faktiskt att du kunde lista ut detta på egen hand; självfallet får man frågar runt i grannskapet tills man stöter på "klonkaren".
Citera
2016-10-31, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Snälla du, jag trodde faktiskt att du kunde lista ut detta på egen hand; självfallet får man frågar runt i grannskapet tills man stöter på "klonkaren".

Precis, och samtidigt får man reda om fler hör samma ljud.
Alltför många idag verkar dra sig för att snacka med sina grannar trots att det hade löst mången problem.
Citera
2016-10-31, 09:26
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:

Har du aldrig lärt dig att tänka på egen hand?

Först insinuerade du att man visste vilken granne det var fråga om, men nu verkar t.o.m. du ha insett att det inte går att veta.

Vidare: du kan inte springa runt och ringa på folks dörrar mitt i natten och kolla vad ljudet kommer ifrån. På dagen är folk sällan hemma och det är lika sällan som man stöter på sina grannar.

Jag är all for att prata med den person som man upplever att man har något problem med, men det går inte att springa runt i grannskapet och hålla polisliknande förhör.
Citera
2016-10-31, 23:34
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag är all for att prata med den person som man upplever att man har något problem med, men det går inte att springa runt i grannskapet och hålla polisliknande förhör.
I min värld är det en väldig skillnad mellan att ställa en vänlig fråga (till en granne som förmodligen kan vara störd av samma ljud) och att hålla ett "polisliknande förhör".
Jag vet ingenting om hur du uppfattar din omgivning och vill inte heller ha någon åsikt om detta.
Citera
2016-10-31, 23:37
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
I min värld är det en väldig skillnad mellan att ställa en vänlig fråga (till en granne som förmodligen kan vara störd av samma ljud) och att hålla ett "polisliknande förhör".
Jag vet ingenting om hur du uppfattar din omgivning och vill inte heller ha någon åsikt om detta.

Men du har inget emot att trycka ner dina åsikter i halsen på andra - got it!
Citera
2016-11-01, 11:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Börja med grannen ovanför/under dig själv (mest logiskt att dessa hör samma ljud som du själv) och hör om dessa hör samma ljud som dig. Det är varken anklagande eller nåt "polisliknande förhör".
Citera
2016-11-01, 11:57
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Börja med grannen ovanför/under dig själv (mest logiskt att dessa hör samma ljud som du själv) och hör om dessa hör samma ljud som dig. Det är varken anklagande eller nåt "polisliknande förhör".

Jag upplever att den andra personen ansåg att det var nödgat att fråga varje granne något i stil med om det är den som för oljudet X vid pass klockan Y, dag Z. Jag tycker att personen uttryckte sig så, samt att jag har haft förmånen att vara med om en sådan anklagande granne - som sprang runt i fastigheten på detta vis; han höll förhör och jag upplever att den andra personen här uttryckte det som om han också tyckte att detta var fullt okej att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in