Citat:
Ursprungligen postat av
Blefs
Jag bor i en hyresrätt och mina grannar vägg i vägg med mig har borrat nästan varannan helg i 4år.
Dom har totalrenoverat sin hyresrätt.
Varför renoverar man en hyresrätt för sina egna pengar?
Dom får inte direkt något för det när dom flyttar.
Måste det vara hyresrätter i hela byggnaden ?
Finns väl många byggnader som har både och?
Tänkte skriva ett inlägg om att jag är den "störiga" grannen.
Bor i en bostadsrätt som är en del av ett flervåningshus som är i rad.
Mina grannar som angränsar till andra trappuppgången (inte den jag har) har ett barnrum/sovrum precis brevid vårat sov och badrum.
Grejen är den att jag jobbar konstiga timmar och kommar ibland hem 11-3 på natten och känner då ja vill duscha innan ja går o lägger mig (av egna skäl), har ej tillgång till dusch på jobb.
Men, varenda gång jag hoppar in i duschen så börjar ungjävlarna skrika och föräldrarna banka på väggen oavsett hur tyst ja försöker o va, har testat spola fullt, lite och mellan men dom vaknar varenda gång, dock knackar inte föräldrarna alltid. Samma sak med samlag mellan 10-12 på natten (ej högljudda över normalt och inget bankande) men det stör ungarna, dom vaknar ,föräldrarna sura.
Blev konfronterad här om dan av ena föräldraren som börja tjata o hota med att anmäla till föreningen, eftersom ja inte fick chans o förklara mig själv sa jag bara raskt att han får gärna skicka in den satans anmälningen.
Kan han göra något nu? det är verkligen inte onormalt högljuda saker vi pratar om men deras ungar är oerhört känsliga, räcker det inte att jag e så försiktigt som möjligt som ja inte ens kan behöva va kan jag känna?
Känner bara just nu att snart skiter jag i dom och beter mig som vanligt vilket kan va mycket mer högljutt, helt enkelt för payback
(Hände en incident igår där som spelade svinhög musik 7-9 på morgonen och vi gjorde detsamma 20-22 på kvällen så ungarna skrek för full hals, en lördags kväll med festmusik helt enkelt)