2011-02-18, 19:46
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elspajko
Har en 80-årig granne som bor två våningar under mig

Hon kan då inte störas av dig då, du har en boende under dig som inte har hört något Kanske dags för äldrevården att ta hand om frun ifråga
Citera
2011-02-18, 19:46
Medlem
qewqwrqs avatar
Rätt uppenbart att du ljuger och för ett j-a oväsen.
Hoppas du blir vräkt.
Citera
2011-02-18, 19:52
Medlem
RIPSDs avatar
Gå rakt på sak.

-Vi kan omöjligt gjort det eftersom vi jobbar och stiger upp kl.6 och går och lägger oss kl.10. Och om du tror det är vi så skiter jag i det, det får du acceptera.

Sedan går du...ut
Citera
2011-02-18, 19:55
Medlem
som någon nämnde så är det väl bara att be grannarna närmast er (ju fler desto bättre) att vittna om att ni är tysta som möss
Citera
2011-02-18, 19:58
Medlem
Bigpoops avatar
Be tanten spela in dom gånger hon upplever att ni stör på obekväm tid, om hon ej kan styrka detta så kommer hon ingenstans när du bor i bostadsrätt.
Citera
2011-02-18, 19:58
Medlem
Tack för alla svar. Ska fan be kärringen dra åt helvete
Men för att det faktiskt ska hända nåt mot oss rent juridiskt måste hon väl bevisa att det är vi som låter?
Hon har liksom hängt upp sig på att "det måste vara ungdomarna som väsnas" :P

och vi är inte gay (eller invandrare för den delen :P) min flickvän bor hos mig sen ett tag tillbaka oxo.
Citera
2011-02-18, 20:35
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elspajko
Tack för alla svar. Ska fan be kärringen dra åt helvete
Men för att det faktiskt ska hända nåt mot oss rent juridiskt måste hon väl bevisa att det är vi som låter?
Hon har liksom hängt upp sig på att "det måste vara ungdomarna som väsnas" :P

och vi är inte gay (eller invandrare för den delen :P) min flickvän bor hos mig sen ett tag tillbaka oxo.

Kan dina övriga grannar vittna om att du icke är störande, så tror jag att värden/föreningen kommer tro på detta/dessa också. Be henne vara tyst då det uppenbarligen är du/ni som känner er störda av personen ifråga, jag tycker att det skulle kännas kränkande av personen om denne påstod/spred förtal om mig eller min bostad/hyresrätt som jag inte känner igen med mig själv/livsstil från personens synpunkt .
Citera
2011-02-19, 12:24
Medlem
serbers avatar
Hon måste ju vara efterbliven rent ut sagt om hon som 80åring kan säga att ljudet kommer ifrån er lägenhet.
Ta en videokamera och spela in alla nätter i en vecka, fråga om någon ljud stört henne och kastar ni upp filmen och säger case closed.
Citera
2011-02-19, 13:10
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Hur fan hittar man en lägenhet utan grannar?

Avfolkningsområden där 90% av lägenheterna står tomma?
Citera
2011-02-20, 05:16
Bannlyst
Kasta ägg på dem!
Citera
2011-02-20, 18:55
Medlem
VenomXs avatar
Varje gång du t.ex överdoserat på bönor/ägg eller av annat skäl är jävligt risig i magen - gå och riv av en riktig stänkar-brakis rätt in i tantens brevinkast.

Anmäl sen helvetet för att det luktar så illa från hennes lägenhet ut i trappuppgången. Har du legat i lite innan dess så finns det säkert grannar som är villiga att hålla med
Citera
2011-02-20, 21:44
Medlem
Troligen hör hon faktiskt hög musik många nätter, men har svårt att lokalisera ljudet. Antingen för att hon har dålig hörsel eller för att ljudet sprids på underliga sätt. Det sistnämnda är mycket vanligt i flerbostadshus, antingen via ventilationen eller genom betongen (i synnerhet om materialet är lättbetong, vilken sprider ljudet åt alla håll och gör det omöjligt att lokalisera källan). En annan anledning till att hon tror det är just ni kan ju vara om ni är yngre än de flesta i huset. Gamla tanter verkar av någon anledning tro att allt ont som händer är "ungdomarnas" fel (och är man typ 114 år är alla under 40 "ungdomar").

Eftersom det finns en lägenhet mellan er och hennes borde ni absolut prata med dem i första hand. Det kan ju dock vara de som spelar hög musik, så det kan vara bra att även prata med andra grannar i huset. Det är ingen mening att tjafsa med kärringen, hon har redan bestämt sig för att det är ni som för oväsen. Försök få andra boende i huset, som det fortfarande går att resonera med, på er sida istället. Håll upp dörren, säg hej, fråga om de har hört några störande ljud på nätterna. Sen kan ni göra lite "detektivarbete" själv också och gå upp vid 3 och lyssna. Hör ni musik då, ta reda på var den kommer ifrån och ring sen på hos kärringen och visa, eller ta bara med er det till nästa möte.
Senast redigerad av JimmiG 2011-02-20 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in